Πληροφορηθήκαμε ότι αρκετοί πανεπιστημιακοί καθηγητές αρνήθηκαν να διεξάγουν διαδικτυακά τις εξετάσεις, ενώ άλλοι συνάδελφοί τους απειλούν με παραίτηση. Και στη μια και στην άλλη περίπτωση, εφόσον οι καθηγητές επιμείνουν και δεν εφαρμόσουν την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας επικαλούμενοι το αδιάβλητο των εξετάσεων, οφείλουν να γνωρίζουν ότι η στάση τους συνιστά παράβαση καθήκοντος αφού βλάπτει το κράτος και την πλειοψηφία των φοιτητών.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε την υπόνοια ότι οι καθηγητές βρήκαν έναν εύσχημο τρόπο προκειμένου να συμπαραταχθούν με τους καταληψίες που αντιδρούν στην ίδρυση μη κερδοσκοπικών πανεπιστημιακών σχολών. Αλλωστε έχουν, υπό την ευρεία έννοια του όρου, «έννομο» συμφέρον να το κάνουν αφού και τα δικά τους συντεχνιακά συμφέροντα πλήττονται από αυτήν την τολμηρή (για τα ελληνικά πράγματα) μεταρρύθμιση.

Εξάλλου είναι κοινό μυστικό ότι, διαχρονικά και απολύτως ταυτισμένοι πολλοί εξ αυτών με τις φοιτητικές μειοψηφίες, συνέβαλαν παθητικά στη μετατροπή των πανεπιστημίων σε φυτώρια ακτιβισμού έναντι κάθε ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προφανώς παραβλέποντας δύο σημαντικές παραμέτρους: αυτήν που αφορά τους ίδιους ως μισθοδοτούμενους από το Δημόσιο, δηλαδή από τους φορολογούμενους πολίτες. Και αυτήν που αφορά τη δωρεάν εκπαίδευση για όσους και όσες θέλουν να φοιτήσουν και εμποδίζονται.