Οι κοινοβουλευτικές ερωτήσεις για τη σύμβαση 717 ξεκινούν το 2016 από τον τότε ανεξάρτητο βουλευτή Ν. Νικολόπουλο, ενώ το 2017 η υλοποίηση του έργου σταματά, αφού καθίσταται σαφές ότι πρέπει να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση και το 2018 το Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκληρώνει τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας.

Οι καταγγελίες όμως οδηγούν και σε έλεγχο από την αρμόδια αρχή για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, ΕΔΕΛ. Η άτυπη διακοπή των εργασιών που επέφερε ο έλεγχος, οι εσωτερικές ανακατατάξεις στην ανάδοχο κοινοπραξία, όπως επίσης και οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, καθυστερούν την ολοκλήρωση της σύμβασης. Το πόρισμα αναφέρει ότι η Alstom Ferroviaria παραβίασε τους όρους των συμβατικών δεσμεύσεών της, εγείροντας ζήτημα υπογραφής των μελετών εφαρμογής. Στις 11.02.2019, η ΕΔΕΛ υπέβαλε στην ΕΡΓΟΣΕ την οριστική έκθεση αποτελεσμάτων και -σύμφωνα με τα «Νέα»- επέβαλε πρόστιμο 2.500.000 ευρώ στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για παρατυπίες.

Τον Απρίλιο του 2021 ξεκινά έλεγχος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, η οποία Σεπτέμβριο αποφαίνεται και συστήνει στην ΕΡΓΟΣΕ να μεριμνήσει για την ορθή εφαρμογή της ισχύουσας για κάθε έργο νομοθεσίας. Η ΕΡΓΟΣΕ συμμορφώνεται και βεβαιώνει αρνητικό λογαριασμό προς την κοινοπραξία, με αντικείμενο την ανακατασκευή ή αντικατάσταση συσκευών τηλεμετρίας. Αυτό σημαίνει ότι οι συσκευές έπρεπε να αντικατασταθούν με κόστος της αναδόχου, χωρίς να ζημιωθεί το Δημόσιο.