Στις 23 Μαΐου 2006, το Αιγαίο γνώρισε ένα από τα πιο σοβαρά επεισόδια στην ιστορία των ελληνοτουρκικών εμπλοκών στον αέρα.
Σαν σήμερα η Ελλάδα έχασε έναν από τους αετούς της, το σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη, χειριστή F-16, που έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντος.
Το κακό έγινε όταν κατά την αναγνώριση σχηματισμού τουρκικών αεροσκαφών, τα οποία είχαν εισέλθει στο ελληνικό FIR χωρίς άδεια, ένα από τα τουρκικά αεροσκάφη κατά παράβαση των διεθνών κανόνων ασφαλείας, εκτέλεσε επικίνδυνο ελιγμό και προσέκρουσε στο αεροσκάφος του, προκαλώντας την πτώση του και τον θανάσιμο τραυματισμό του, κοντά στην Κάρπαθο.

Η αποστολή και ο θάνατος του σμηναγού
Το τραγικό συμβάν έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια μιας ρουτίνας μάχης, όταν ένας σχηματισμός τουρκικών αεροσκαφών, παραβίασε το FIR Αθηνών και κατευθύνθηκε προς την Κρήτη.
Κατευθείαν δύο ελληνικά F-16C απογειώθηκαν από τη Σούδα για την αναχαίτιση του τουρκικού σχηματισμού. Ο σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης, πιλότος του ελληνικού μαχητικού, πλησίασε τον τουρκικό σχηματισμό.
Τοτε κατά την προσπάθεια αναγνώρισης του τουρκικού αεροσκάφους, ο Τούρκος πιλότος πραγματοποίησε ελιγμό με ταχύτητα, με αποτέλεσμα το δεξί φτερό του αεροσκάφους του να χτυπήσει την καλύπτρα του ελληνικού μαχητικού.
Η σύγκρουση ήταν καταστροφική και το ελληνικό αεροσκάφος πήρε ανεξέλεγκτη πορεία με αποτέλεσμα να καταπέσει στη θάλασσα, ενώ ο Τούρκος πιλότος κατάφερε να εκτιναχθεί με επιτυχία και να διασωθεί.
Η ελληνική αεροπορία απογείωσε αμέσως μαχητικά, και οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης συνεχίστηκαν για περίπου πέντε ημέρες, μέχρι να ολοκληρωθεί η αναζήτηση και να επιβεβαιωθεί ο θάνατος του ηρωικού πιλότου.
Το συμβάν σηματοδότησε ένα από τα πιο τραγικά κεφάλαια των ελληνοτουρκικών αερομαχιών, και ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης τιμήθηκε ως ήρωας που έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του και το επεισόδιο παραμένει σύμβολο της συνεχούς ετοιμότητας και της αυτοθυσίας των πιλότων που προστατεύουν την εθνική κυριαρχία στον αέρα.