Το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών και τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την τραγωδία των Τεμπών εξακολουθούν να απασχολούν την κοινή γνώμη. Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης, μιλώντας στην εκπομπή «Τώρα Μαζί» του OPEN, ξεκαθάρισε πως οι ισχυρισμοί περί αποθήκευσης 2,5 τόνων εύφλεκτου υλικού στο δεύτερο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη είναι αβάσιμοι.

Η κατηγορηματική διάψευση

Ο κ. Κιουτσούκης τόνισε ότι είναι πρακτικά αδύνατο να είχαν τοποθετηθεί 125 μπιτόνια των 20 λίτρων σε αυτό το σημείο του τρένου, σημειώνοντας πως δεν βρέθηκε κανένα ίχνος αυτών στα συντρίμμια. «Αν υπήρχε όντως αυτό το υλικό, πού βρίσκεται; Πώς εξαφανίστηκε;» αναρωτήθηκε, αμφισβητώντας τις σχετικές αναφορές του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Παράλληλα, επεσήμανε πως οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και της Hellenic Train απαιτούν πλήρη διαφάνεια και δικαιοσύνη για τα 57 θύματα της τραγωδίας, μεταξύ των οποίων και 11 συνάδελφοί τους.

Τα μέτρα ασφαλείας και οι ελλείψεις

Αναφερόμενος στις συνθήκες λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων, ο κ. Κιουτσούκης επισήμανε πως εδώ και δεκαετίες οι εργαζόμενοι ζητούν ένα σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο, όπως στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Υποστήριξε ότι πριν την τραγωδία των Τεμπών, υπήρχε σημαντική έλλειψη προσωπικού, με το πόρισμα να αναφέρει ότι το 2023 υπήρχε μόλις «μισός εργαζόμενος» ανά σταθμό, αντί για δύο, που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Ωστόσο, όπως ανέφερε, μετά το δυστύχημα πραγματοποιήθηκαν κρίσιμες αλλαγές, μεταξύ αυτών και η επιτάχυνση της εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας που μειώνουν τον ανθρώπινο παράγοντα στα λάθη. «Μέσα σε πέντε μήνες έγιναν όσα δεν είχαν γίνει εδώ και τριάντα χρόνια», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η κακοκαιρία Daniel προκάλεσε νέες ζημιές σε περίπου 90 χιλιόμετρα γραμμής.