Δυστυχώς η καταπόνηση μηχανών και ανθρώπων είχε –μια ακόμα φορά– τραγική κατάληξη. Δυο νέα παιδιά έχασαν τη ζωή τους από την πτώση του Canadair. Σύμφωνα με πληροφορίες και με βάση το οπτικό υλικό, το αεροσκάφος τη στιγμή που έκανε την προσβολή της φωτιάς στον Πλατανιστό Καρύστου και στη φάση της ρίψης του νερού προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους και προσέκρουσε στο έδαφος. Πρόκειται για ένα CL-215 της Πολεμικής Αεροπορίας με πλήρωμα δύο χειριστές, της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι πιλότοι έχουν φτάσει στα όριά τους και δεν πρέπει να συνεχιστεί αυτό. Πρέπει να βρεθεί τρόπος τουλάχιστον από το επόμενο καλοκαίρι να μην καταπονούνται σε τέτοιο βαθμό που να πλησιάζουν τα όρια της ανθρώπινης αντοχής. Πρέπει από τώρα να βρεθεί λύση, να υπάρξει σοβαρός σχεδιασμός ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότητα στην κατάσβεση των πυρκαγιών χωρίς να χάνονται ανθρώπινες ζωές.
Κάτι όμως πρέπει να γίνει και με τα αεροσκάφη σχεδόν πενήντα ετών. Η 355η Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, η οποία έχει στην ευθύνη της τα πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair, έχει παλαιώσει. Η Μοίρα με έδρα την αεροπορική βάση της Ελευσίνας απέκτησε τον Δεκέμβριο του 1975 τα πρώτα πέντε αεροσκάφη CL-215, του ίδιου τύπου με αυτό που κατέπεσε χθες στον Πλατανιστό Καρύστου. Το 1996, η Μοίρα παρέλαβε τέσσερα αεροσκάφη CL-215 από τη Γιουγκοσλαβία, ενισχύοντας τον στόλο της. Στις 30 Ιανουαρίου 1999 παρελήφθη το πρώτο αεροσκάφος CL-415, ως προπομπός ενός στόλου δέκα αεροσκαφών αυτού του τύπου.
Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμός των πυροσβεστικών αεροσκαφών και μάλιστα το ταχύτερο δυνατόν. Όσα αεροσκάφη όμως και αν αγοραστούν εάν οι πιλότοι ανεβαίνουν καθημερινά τέτοιον Γολγοθά, δεν θα μπορέσουν να αντέξουν. Πρέπει λοιπόν να βρεθεί τρόπος για να πάρουν ανάσες και να μπορέσουν να ξεκουραστούν. Η κόλαση της φωτιάς δεν συγχωρεί. Και αυτό φάνηκε άλλη μια φορά. Συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων…