Διαβάζω ότι πριν φύγει για τις ΗΠΑ, ο τέως πρόεδρος Αλέξης Τσίπρας επισκέφτηκε το ινστιτούτο ερευνών Eteron, που έχει δημιουργήσει και χρηματοδοτεί ο Δημήτρης Μάρης της 24media και διευθύνει ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης. Ενα από τα πρόσφατα θέματα που έχει καταπιαστεί το ινστιτούτο είναι η κλιματική κρίση.
Στο project «Κλιματική κρίση και εκλογές» διαβάζουμε: «Η ανθρωπογενής κλιματική κρίση είναι πραγματικότητα. Οι παρατεταμένοι καύσωνες, οι μεγάλες πλημμύρες, οι τεράστιες πυρκαγιές είναι απλά τα πιο εμφανή σημάδια των αλλαγών που ήδη βρίσκονται εν εξελίξει. Την ίδια στιγμή, έχουν αποφασιστεί σημαντικές πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο, απομένουν πολλά που πρέπει να γίνουν αυτή τη δεκαετία ώστε η χώρα να ανταποκριθεί με τρόπο που να αναλογεί στο μέγεθος αυτής της απειλής, με έναν κοινωνικά δίκαιο τρόπο». Το επισημαίνω, γιατί το κόμμα όπου ανήκει ο επικεφαλής του ινστιτούτου κατηγορεί ολημερίς και ολονυχτίς την κυβέρνηση ότι ολιγωρεί και δεν προλαμβάνει τις πυρκαγιές.
Αναπαράγουν τα παραμύθια
Η ψεκασμένη αρλούμπα «καίνε τα δάση για να μπουν ανεμογεννήτριες» εκφέρεται πλέον επίσημα από βουλευτές και υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ και αναπαράγεται σωρηδόν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από χρήστες προσκείμενους στην Αριστερά και την Ακροδεξιά (οποία έκπληξις…). Ας επαναλάβουμε τα βασικά: Αν υποθέσουμε ότι ένας επενδυτής στον τομέα των ΑΠΕ θέλει να κατασκευάσει ένα αιολικό πάρκο σε δάσος, μπορεί να πάρει άδεια εγκατάστασης χωρίς να κάψει το δάσος. Με τον Ν. 2941/2001 επιτρέπεται εγκατάσταση ΑΠΕ στα δάση, με τον Ν. 3937/2011 επιτρέπεται εγκατάσταση ΑΠΕ σε περιοχές NATURA και με τον Ν. 3468/2006 επιτρέπεται η εγκατάσταση ΑΠΕ σε οικολογικά προστατευόμενες περιοχές. Πού δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση ΑΠΕ; Σε καμένες και αναδασωτέες εκτάσεις. Μπορούμε να συζητήσουμε όσο θέλετε αν το πλαίσιο αδειοδοτήσεων είναι σωστό, λάθος ή αν θέλει αλλαγές, αυστηροποίηση, ελαστικοποίηση ή οτιδήποτε άλλο. Αλλά δεν μπορούμε να συζητήσουμε για το αν καίγονται τα δάση για να κατασκευαστούν στη θέση τους ανεμογεννήτριες.
Μάλλον σύμπτωση
Η μετάβαση του Αλέξη Τσίπρα στην Καλιφόρνια για λόγους αναψυχής μετά την εκλογική του συντριβή μοιραία έφερε στο νου μου τον Μίμη Ανδρουλάκη και το βιβλίο του «Ταξίδι μέλιτος» (εκδ. Πατάκη, 2015). Ο συγγραφέας περιγράφει ένα εν πολλοίς άγνωστο ταξίδι του Βενιζέλου αρχικά στο Χόλιγουντ και ακολούθως στη Λατινική Αμερική, μετά την ήττα του στις εκλογές του 1920. Δεν γνωρίζω εάν ήταν κάποια διαβολική σύμπτωση ή εάν ο Τσίπρας γνώριζε το ταξίδι του Βενιζέλου και ήθελε να το αντιγράψει, αλλά πάντως η Ιστορία θα καταγράψει ότι δύο Ελληνες ηγέτες κατέφυγαν στη ζεστή αγκαλιά της Καλιφόρνια μετά την εκλογική τους συντριβή: Ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Αλέξης Τσίπρας.
Πήγαν... «κουβά»
Από την Τετάρτη το απόγευμα υπάρχει μια είδηση λιτή, που εχθρεύεται τις πολλές λέξεις, και η οποία στο περίπου λέει το εξής: Συνελήφθη μετανάστης από το Μπανγκλαντές για τη δολοφονία της τρανς Αννα Ιβάνκοβα, στον Αγιο Παντελεήμονα. Κοίτα να δεις που τελικά για το θάνατο της άτυχης Κουβανής στον Αγιο Παντελεήμονα, δεν έφταιγαν ούτε η πατριαρχία της ελληνικής κοινωνίας ούτε οι λεγόμενοι «κυρ Παντελήδες» ούτε ο ρατσισμός ούτε η τρανσφοβία αλλά ούτε ο μισογυνισμός. Εφταιγε ένας «κατατρεγμένος μετανάστης» από το Μπανγκλαντές. Και κάπως έτσι σταματάνε οι «πύρινες αναρτήσεις» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κάπως έτσι η «γυναικοκτονία» της άτυχης τρανς καταγράφεται στο συλλογικό ασυνείδητο του «προοδευτικού χώρου» ως άλλη μία δολοφονία.
Μύθοι και αλήθειες για τα Canadair
Επειδή πολλά ακούγονται για το εάν η χώρα μπορούσε να αγοράσει Canadaire, ας διαβάσουμε την ανάρτηση του Χρήστου Κτενά: «1. Δεν υπάρχει ακόμη DHC-515 πέρα από ένα μετασκευασμένο επίδειξης. Η εταιρεία De Havilland Canada έχει ανακοινώσει πως θα παραδώσει τα πρώτα αεροσκάφη από το 2027. 2. Τα πρώτα αεροσκάφη θα καταλήξουν στην Ευρώπη, καθώς υπάρχει επιστολή πρόθεσης αγοράς. Την πιθανή αγορά συντονίζει η Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας. 3. Δεν υπάρχει σήμερα αεροπλάνο που να κάνει πυρόσβεση νύχτα. Υπάρχουν όμως ελικόπτερα που το κάνουν. Σε κάποια χρόνια λοιπόν υποθέτουμε πως θα έχει εξελιχθεί η σχετική τεχνολογία. Το μόνο που έχει ανακοινωθεί είναι πως το 515 θα έχει ένα σύστημα “νυχτερινής όρασης”. 4. Πόσο θα κάνει το νέο 515; Δεν υπάρχει ανακοινωμένη τιμή. Το προηγούμενο μοντέλο, το 415 είναι κάπου στα 35+, ως μεταχειρισμένο (δεν παράγεται). Οπότε το 515 που είναι ένα αναβαθμισμένο 415 θα είναι αρκετά παραπάνω, γιατί πρέπει να αποσβεστεί η δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής». Συνοψίζοντας, υπάρχει διεθνής αναζήτηση νεών πυροσβεστικών αεροσκαφών και ετοιμάζεται να αρχίσει η παραγωγή τους. Θα είναι πιο εξελιγμένα, πιο ακριβά, ναι μεν οι ευρωπαϊκές χώρες θα πάρουν πρώτες αλλά οι παραδόσεις αργούν ακόμη και δεν θα κάνουν πυρόσβεση νύχτα.