Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έκλεισε τον Αύγουστο του 2025 με μικρή θετική μεταβολή στις νέες ταξινομήσεις, καταγράφοντας 8.191 οχήματα έναντι 8.149 τον Αύγουστο 2024, δηλαδή οριακή άνοδο +0,5%. Το πρώτο οκτάμηνο του έτους, συνολικά, δείχνει ελαφρά ισχυροποίηση με 99.959 νέες ταξινομήσεις, έναντι 98.374 την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας αύξηση+1,6%.

Η εικόνα αυτή αντανακλά μια αγορά που, παρά τις προκλήσεις, διατηρεί τη δυναμική της. Το ενδιαφέρον μετατοπίζεται σε νέες τεχνολογίες, με τα υβριδικά να κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά δείχνουν αντικρουόμενα σημάδια: πτώση τον Αύγουστο, αλλά θετική πορεία στο σύνολο του έτους.

Η σταδιακή απομάκρυνση από τα παραδοσιακά καύσιμα είναι εμφανής. Τα βενζινοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν έδαφος, ενώ το diesel υποχωρεί σε ιστορικά χαμηλά, με μερίδιο που πλέον δεν επηρεάζει ουσιαστικά την αγορά.

stighmiotipo-othonis-2025-09-26-185126.png

Αύγουστος 2025: Οριακή άνοδος με αντιφατικές τάσεις

Ο Αύγουστος έφερε ένα μικρό θετικό ισοζύγιο, με την ελληνική αγορά να διατηρείται σταθερή σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, οι επιμέρους κατηγορίες καταγράφουν διαφορετική εικόνα:
• Αμιγώς ηλεκτρικά (BEV): 428 ταξινομήσεις, έναντι 514 πέρυσι (-16,7%). Παρά τις γενικές ευρωπαϊκές τάσεις, τα BEV στην Ελλάδα δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν την περσινή δυναμική τον Αύγουστο.
• Plug-in υβριδικά (PHEV): 813 ταξινομήσεις, έναντι 484 το 2024 (+68%). Τα PHEV εμφανίζουν θεαματική άνοδο, αποδεικνύοντας ότι αποτελούν τη γέφυρα του Έλληνα καταναλωτή προς την ηλεκτροκίνηση.
• Υβριδικά (HEV): 4.194 ταξινομήσεις, έναντι 3.948 πέρυσι (+6,2%). Τα HEV συνεχίζουν την κυριαρχία τους, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελούν την πρώτη επιλογή του αγοραστικού κοινού.
• Βενζίνη: 2.100 ταξινομήσεις, έναντι 2.648 το 2024 (-20,7%). Η πτώση στη βενζίνη συνεχίζεται, με την κατηγορία να υποχωρεί σταθερά.
• Diesel: 375 ταξινομήσεις, έναντι 344 πέρυσι (+9%). Μια μικρή ανάκαμψη δεν αλλάζει τη γενική εικόνα συρρίκνωσης.
• Άλλα καύσιμα (LPG, φυσικό αέριο κ.ά.): 281 ταξινομήσεις, έναντι 211 πέρυσι (+33,2%).

Συνολικά, ο Αύγουστος χαρακτηρίστηκε από μικρή άνοδο στην αγορά, με τα υβριδικά και τα PHEV να αποτελούν τον κινητήριο μοχλό, ενώ τα BEV εμφάνισαν υποχώρηση.

stighmiotipo-othonis-2025-09-26-185212.png

Οκτάμηνο 2025: Σταθερή αγορά με ισχυρή παρουσία υβριδικών

Το πρώτο οκτάμηνο του 2025 έκλεισε με 99.959 νέες ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας αύξηση +1,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Η ανάλυση ανά κατηγορία δείχνει ξεκάθαρα τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών:
• Υβριδικά (HEV): 49.202 μονάδες (+22,8%). Πρόκειται για τη σημαντικότερη άνοδο, που αποδεικνύει την εδραίωση της κατηγορίας.
• Plug-in υβριδικά (PHEV): 6.795 μονάδες (+27,5%). Η αύξηση δείχνει ότι το καταναλωτικό κοινό εμπιστεύεται τις μικτές λύσεις, επωφελούμενο και από προγράμματα επιδότησης.
• Αμιγώς ηλεκτρικά (BEV): 5.304 μονάδες (+12%). Θετικό πρόσημο σε ετήσια βάση, αν και με κάμψη τον Αύγουστο.
• Βενζίνη: 32.447 μονάδες (-15,6%). Η πτώση είναι σαφής και συνεχής.
• Diesel: 3.242 μονάδες (-60,8%). Η πτώση επιβεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει πλέον περιθωριακό ρόλο.
• Άλλα καύσιμα: 2.969 μονάδες (+94,3%), με το LPG να διατηρεί μια παραδοσιακή θέση στην Ελλάδα.

Η συνολική εικόνα δείχνει μια αγορά που ισορροπεί γύρω από τις 100.000 μονάδες στο οκτάμηνο, με τις νέες τεχνολογίες να κερδίζουν σταθερά έδαφος.

Οι κατασκευαστές και οι στρατηγικές τους στην Ελλάδα

Παρότι το αρχείο της ACEA δεν αναλύει ειδικά ανά χώρα, η εικόνα της Ελλάδας ακολουθεί τα ευρωπαϊκά δεδομένα:
• Ο Όμιλος Volkswagen (VW, Skoda, Audi, Cupra, Seat) παραμένει από τους ισχυρούς στην ελληνική αγορά, με τα SUV και τα υβριδικά μοντέλα να πρωταγωνιστούν.
• Η Toyota διατηρεί κορυφαία θέση χάρη στη γκάμα υβριδικών (Yaris, Corolla, C-HR), τα οποία συνεχίζουν να αποτελούν σταθερές επιλογές.
• Η Hyundai – Kia κερδίζει μερίδιο με ισορροπία ανάμεσα σε οικονομικά hatchback και SUV, με ιδιαίτερη δυναμική στα HEV.
• Η Renault – Dacia επενδύει σε value-for-money προτάσεις, με τη Dacia να προσελκύει μεγάλο τμήμα του κοινού.
• Η Stellantis εμφανίζει διαφοροποιημένη πορεία, με τη Peugeot και τη Citroën να κρατούν μερίδιο, ενώ η Fiat και η Opel κινούνται χαμηλότερα.
• Οι κινέζοι κατασκευαστές (BYD, MG/SAIC) έχουν μικρή αλλά ανερχόμενη παρουσία, με δυνατό χαρτί την ανταγωνιστική τιμή στα ηλεκτρικά.

Η στρατηγική των εταιρειών στην Ελλάδα εστιάζει στην προώθηση υβριδικών και plug-in εκδόσεων, με τις πωλήσεις BEV να παραμένουν πιο περιορισμένες λόγω κόστους και ελλείψεων στο δίκτυο φόρτισης.

Προβλέψεις για το 2025

Με βάση τα στοιχεία του οκταμήνου, η ελληνική αγορά αναμένεται να κλείσει το 2025 με περίπου 130.000 νέες ταξινομήσεις, καταγράφοντας μικρή αύξηση σε σχέση με το 2024.

Τα υβριδικά θα παραμείνουν η κυρίαρχη κατηγορία, ενώ τα plug-in υβριδικά θα συνεχίσουν να αυξάνονται με υψηλούς ρυθμούς. Τα αμιγώς ηλεκτρικά, παρότι δείχνουν δυναμική στο σύνολο του έτους, χρειάζονται περαιτέρω στήριξη μέσω υποδομών και επιδοτήσεων για να αποκτήσουν μεγαλύτερη διείσδυση.

Το diesel φαίνεται πως εισέρχεται σε φάση οριστικής απόσυρσης από την ελληνική αγορά, ενώ η βενζίνη θα παραμείνει μεν ισχυρή, αλλά με πτωτική τάση.

Η εικόνα αυτή αναδεικνύει μια αγορά σε μετάβαση: οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν προθυμία να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες, αλλά προχωρούν με βήματα σταθερά, επιλέγοντας κυρίως υβριδικά και δευτερευόντως ηλεκτρικά.