Ο Ola Källenius κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας πως η απόλυτη απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 μπορεί να οδηγήσει σε κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτου. Ο ίδιος τονίζει την ανάγκη για μια τεχνολογικά ουδέτερη πολιτική αποάνθραξης που θα στηρίζει την οικονομία και θα προωθεί κίνητρα όπως χαμηλές τιμές ενέργειας και φορολογικά κίνητρα, ώστε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα να είναι βιώσιμη.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, ο Ola Källenius, CEO της Mercedes-Benz και πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), χρησιμοποίησε μια έντονη μεταφορά για να περιγράψει τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η αγορά, σύμφωνα με το Topspeed.gr. «Χρειαζόμαστε μια σύγκριση με την πραγματικότητα, αλλιώς θα κατευθυνθούμε με ορμή προς έναν τοίχο». Ο Källenius τόνισε πως αν η ΕΕ προχωρήσει με την απόλυτη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων χωρίς ευελιξία, οι καταναλωτές θα επιταχύνουν τις αγορές βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων πριν το 2035, προκαλώντας αναταράξεις στην αγορά. Παράλληλα, υπογράμμισε πως η αποάνθραξη πρέπει να γίνει με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και την οικονομική βιωσιμότητα, ειδικά καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με αυξανόμενες προκλήσεις από ακραία καιρικά φαινόμενα και αυξημένο κόστος παραγωγής. Το ζήτημα αναμένεται να επανεξεταστεί το 2026, όταν η ΕΕ θα επανεξετάσει την πολιτική της για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Ola Källenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, χρησιμοποίησε αυτή τη μεταφορά σε μια συνέντευξη στην εφημερίδα Handelsblatt. Στόχος του κορυφαίου στελέχους, που είναι επίσης πρόεδρος της Acea (Ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων της Ευρώπης), είναι η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από την ΕΕ το 2035. Αν εφαρμοστεί η απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, «η αγορά αυτοκινήτου στην Γηραιά Ήπειρο θα μπορούσε να καταρρεύσει», καθώς «οι καταναλωτές θα κάνουν τα πάντα για να αγοράσουν βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα πριν από την προθεσμία».
Πρόβλημα κόστους
Επιπλέον, είπε ο Källenius, πρέπει να γίνει αποάνθραξη, αλλά με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο, «χωρίς να χάνουμε από τα μάτια μας την οικονομία μας». Φορολογικά κίνητρα και χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης θα ήταν «πολύτιμα για να ενθαρρύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δεδομένου ότι «ο κλάδος μας αντιμετωπίζει ταυτόχρονα έντονες βροχές, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνια. Η παραγωγή αυτοκινήτων είναι μια δραστηριότητα πιο δύσκολη από ποτέ». Το θέμα θα επανεξεταστεί το 2026, όταν η ΕΕ θα αναθεωρήσει την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.