Τα καινούργια αυτοκίνητα των βουλευτών και πολιτικών αρχηγών, παραδόθηκαν από την Βουλή, αναδεικνύοντας τον μύθο της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι αξιωματούχοι του κοινοβουλίου εμμένουν στις θερμικές λύσεις, της βενζίνης, του Diesel και του υβριδισμού.
Ειδικότερα, τα «βουλευτικά αυτοκίνητα» έχουν θεσπιστεί λίγο πριν από το 2000 με το χρηματοδοτικό εργαλείο της «μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων» με την ανανέωση του στόλου να ορίζεται ανά τριετία. Με το επιχείρημα πως για τον βουλευτή το αυτοκίνητο αποτελεί μεταφορικό «εργαλείο» για την κάλυψη των αναγκών των μετακινήσεων, όπου η Βουλή αναλαμβάνει το κόστος της μίσθωσης, στο οποίο περιέχονται μεικτή ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας και έξοδα συντήρησης.
Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τα στατιστικά των αρμόδιων υπηρεσιών, το 37% των βουλευτών επέλεξε πετρελαιοκίνητο δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα Mercedes GLA, Peugeot 3008, BMW X1 και 116d, DS4 κ.ά. To 22% διάλεξε ηλεκτρικό όπως Mercedes EQA 250, Audi Q4, VW ID.4, Skoda Enyaq, Peugeot e-2008, το 18% πήγε σε υβριδικό μοντέλο όπως DS7, BMW X1, Audi Q3, Citroen C5X κ.ά., μόλις το 6% σε αμιγώς βενζινοκίνητο. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε το γεγονός πως η πλειοψηφία των βουλευτών (211 από τους 300), εκλέγονται στην περιφέρεια και μόλις 89 στην Αττική και τον Πειραία, η επιλογή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι μονόδρομος για την κάλυψη των μεταφορικών τους αναγκών που μεταφράζονται σε πολλά χιλιόμετρα.
Οι πολιτικοί αρχηγοί
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας της Βουλής, ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης προτίμησε το PHEV (επαναφορτιζόμενο υβριδικό) XC60 της Volvo, ενώ ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος παρήγγειλε το SUV Austral της Renault. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης πήρε το αμιγώς ηλεκτρικό Q4 e-tron της Audi, ενώ το Audi Q5 σε diesel έκδοση παρήγγειλε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.
Οι τρεις αρχηγοί των δεξιότερων κομμάτων Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Στίγκας των Σπαρτιατών και Δημήτρης Νατσιός της Νίκης, διάλεξαν το ίδιο αυτοκίνητο, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e. Η πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Ζωή Κωνσταντοπούλου επέλεξε το επαναφορτιζόμενο DS 7, όπως ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.
Ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας επέλεξε να οδηγεί το ηλεκτρικό ID.4 της VW, ενώ οι αντιπρόεδροι του Κοινοβουλίου Γιάννης Πλακιωτάκης και Γιώργος Γεωργαντάς BMW X1 και Mercedes GLA250e αντίστοιχα.
Τα κριτήρια
Οι κατηγορίες κυβισμού και το ύψος του μισθώματος των οχημάτων βάσει της εκλογικής περιφέρειας των βουλευτών έχουν ως εξής:
α) Εως 1.600 cc στους βουλευτές Α’ και Β’ Αθήνας, Α’ και Β’ Πειραιά με μηνιαίο μίσθωμα έως 470 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
β) Εως 2.000 cc στους προέδρους των Κοινοβουλευτικών Ομάδων, στους βουλευτές Επικρατείας και στους βουλευτές των υπόλοιπων περιφερειών της χώρας με μηνιαίο μίσθωμα έως 800 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Παράλληλα, το σύνολο των βουλευτών, ανεξαρτήτως της εκλογικής τους περιφέρειας, έχει τη δυνατότητα μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ανώτατο μηνιαίο μίσθωμα τα 800 ευρώ.
Σύμφωνα με το συμβόλαιο μίσθωσης, το πακέτο παροχών περιλαμβάνει, εκτός από το όχημα, μεικτή ασφάλεια, απεριόριστα χιλιόμετρα, αλλαγή ελαστικών ανά 40.000 χλμ., τέλη κυκλοφορίας, κάλυψη βλαβών και παροχή οχημάτων αντικατάστασης.