Με γνώμονα το καλό της... τσέπης τους επέλεξαν οι βουλευτές, καθώς οι χαμηλές καταναλώσεις τους οδήγησαν στο νέο αυτοκίνητο που παρέλαβαν από τη Βουλή. Εκείνο που ξεχωρίζει είναι ότι το 94% γύρισε την πλάτη του στα «ακριβά» βενζινοκίνητα, με τα ηλεκτρικά ή τα υβριδικά να φτάνουν στο 40% των επιλογών και να ακολουθούν τα diesel, με το 37% των εθνοπατέρων να καταλήγουν σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει πως μόλις το 22% στράφηκε στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, αν και οι πληροφορίες διίστανται για το αν καθοδηγήθηκαν από την ανάγκη να προστατεύσουν το περιβάλλον ή την τσέπη τους.

Γράφει η Ελευθερία Γεωργίου

Η έλλειψη σταθμών φόρτισης και η περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών λειτούργησαν αποτρεπτικά για τους βουλευτές της επαρχίας, οι οποίοι μετακινούνται συνεχώς και σε μεγάλες αποστάσεις για να βρεθούν στην εκλογική περιφέρειά τους. Ετσι στράφηκαν στην ασφάλεια του diesel, που παρέχει μεγάλη αυτονομία και χαμηλές καταναλώσεις. Αντιθέτως, οι βουλευτές της Αττικής φαίνεται ότι στράφηκαν στα ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς οι μετακινήσεις τους περιορίζονται στο Λεκανοπέδιο, οπότε υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στη φόρτιση των οχημάτων ώστε να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες. Δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί και το γεγονός ότι μεταξύ του 22% των βουλευτών αυτών βρίσκονται και εκείνοι που είναι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Εξίσου ευαισθητοποιημένοι είναι και όσοι στράφηκαν στα plug-in υβριδικά μοντέλα, δηλαδή το 18% των βουλευτών που επέλεξαν να συνδυάσουν την προστασία του περιβάλλοντος με την προσωπική ασφάλειά τους. Πρόκειται για οχήματα που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης, οπότε εξασφαλίζεται μεγάλη αυτονομία και εύκολος ανεφοδιασμός. Η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων μοιάζει ιδανική για βουλευτές κοντινών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη εκλογικών περιφερειών. Ετσι επιτυγχάνουν και οικονομία και ανεξαρτησία δίχως ουσιαστικές εκπτώσεις στην προσπάθεια για προστασία του περιβάλλοντος.

Πολυτελείς επιλογές

Πάντως, οι εθνοπατέρες δεν έκαναν εκπτώσεις στην πολυτέλεια, επιλέγοντας μοντέλα που διακρίνονται για την ποιότητα κατασκευής τους, όπως το DS 7 ή το Audi Q3. Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το Audi Q4 e-tron των 285 ίππων κέρδισε την πλειονότητα των βουλευτών. Κάποιοι στράφηκαν στη Mercedes-Benz EQA, στο Peugeot e-2008, το Seres, το Hyundai Kona ή το Kia EV6. Η κυριαρχία των ηλεκτρικών και υβριδικών μεταξύ των επιλογών των βουλευτών είναι στη «γραμμή» υπέρ της ηλεκτροκίνησης, με την κυβέρνηση να έχει «τρέξει» χρηματοδοτικά προγράμματα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι βουλευτές δεν επιλέγουν όχημα δίχως περιορισμούς. Αντιθέτως, υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τις προδιαγραφές. Για τους βουλευτές Α΄-Β΄ Αθηνών, Α΄-Β΄ Πειραιώς και Επικρατείας προβλέπονται ως ανώτατο όριο τα 1.600 κ.εκ., ενώ για τους βουλευτές των υπόλοιπων περιφερειών της χώρας και για τους ευρωβουλευτές το όριο ανεβαίνει στα 2.000 κ.εκ. Οι βουλευτές μπορούν να επιλέξουν χρονομίσθωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τις δύο κατηγορίες. Επιτρέπεται, επίσης, η μίσθωση παντός τύπου και κατηγορίας επιβατηγού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό, συμπεριλαμβανομένων των SUV με κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς, εξαιρουμένων των αυτοκινήτων ανοιχτού τύπου (cabriolet).

Το μηνιαίο μίσθωμα για τη μακροχρόνια μίσθωση (leasing) ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τις δύο κατηγορίες βουλευτών ορίζεται σε ποσό έως 800 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το μηνιαίο μίσθωμα για κάθε κατηγορία και τύπο αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό ορίζεται σε ποσό έως 470 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.600 κ.εκ. που αφορούν τους βουλευτές Α΄-Β΄ Αθηνών, Α΄-Β΄ Πειραιώς και Επικρατείας και σε ποσό μέχρι 800 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τα αυτοκίνητα μέχρι 2.000 κ.εκ., που αφορούν τους βουλευτές των υπολοίπων περιφερειών της χώρας και τους ευρωβουλευτές.