Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να εκπλήσσει θετικά, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων τον Απρίλιο 2025 να καταγράφουν άνοδο 9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Σε μια περίοδο που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, η Ελλάδα διατηρεί σταθερά ανοδική πορεία, αποτυπώνοντας την εμπιστοσύνη καταναλωτών και επιχειρήσεων στην οικονομία αλλά και στη βιώσιμη τεχνολογία.

Η θετική αυτή εικόνα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πολιτικών στήριξης της βιώσιμης κινητικότητας, που η κυβέρνηση έχει εντάξει στον πυρήνα της αναπτυξιακής στρατηγικής. Προγράμματα επιδοτήσεων, φορολογικά κίνητρα και η σταδιακή αναβάθμιση των υποδομών φόρτισης αποτελούν κομβικά εργαλεία που ενισχύουν την πράσινη μετάβαση. Η εθνική στρατηγική για την καθαρή ενέργεια συναντά τις σύγχρονες τάσεις κατανάλωσης, ενώ η ζήτηση επιβεβαιώνει την επιτυχία του σχεδιασμού.

Τα δεδομένα για τον Απρίλιο 2025 αποκαλύπτουν ξεκάθαρα την αλλαγή παραδείγματος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Τα υβριδικά οχήματα σημειώνουν ραγδαία άνοδο, η ηλεκτροκίνηση παγιώνεται ως νέα πραγματικότητα, ενώ οι τεχνολογίες που βασίζονται σε βενζίνη και πετρέλαιο υποχωρούν αισθητά. Πρόκειται για μια ποιοτική μετατόπιση, που επηρεάζει όχι μόνο τον κλάδο της αυτοκίνησης αλλά και τη συνολική εικόνα της χώρας στο πεδίο της πράσινης ανάπτυξης.

acea.png

Το Προφίλ της Ελληνικής Αγοράς Αυτοκινήτου – Απρίλιος 2025

Η πορεία της ελληνικής αγοράς τον Απρίλιο χαρακτηρίστηκε από τρεις κυρίαρχες τάσεις: την ενίσχυση των υβριδικών μοντέλων, τη σταδιακή υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και την ταχεία συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς των συμβατικών καυσίμων. Πίσω από τους αριθμούς, διαφαίνεται μια καταναλωτική ωρίμανση, η οποία αντανακλά τις νέες απαιτήσεις της εποχής — από την ενεργειακή αποδοτικότητα έως το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τα υβριδικά οχήματα (HEV) πρωταγωνίστησαν στις ταξινομήσεις, με περισσότερες από 7.000 νέες κυκλοφορίες, σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο 55% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024. Ο συνδυασμός χαμηλότερης κατανάλωσης, φιλικής προς το περιβάλλον λειτουργίας και απουσίας άγχους για φόρτιση καθιστά τα υβριδικά την προτιμώμενη επιλογή του Έλληνα οδηγού. Παράλληλα, η αυξανόμενη γκάμα μοντέλων και η τεχνολογική τους ωρίμανση ενισχύουν την ελκυστικότητά τους.

Από την άλλη πλευρά, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) καταγράφουν ήπια αλλά σταθερή πρόοδο, με αύξηση 4,3%. Παρά το γεγονός ότι η επίδοση αυτή υπολείπεται του μέσου ευρωπαϊκού όρου, αποτελεί σημαντική ένδειξη ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος, ιδίως σε μεγάλα αστικά κέντρα όπου οι υποδομές φόρτισης διευρύνονται συνεχώς. Η διεύρυνση των κινήτρων για αγορά και η μείωση του κόστους απόκτησης αναμένεται να επιταχύνουν τη διείσδυσή τους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εικόνα για τα plug-in υβριδικά (PHEV), τα οποία, αν και διατηρούν θετικό πρόσημο (+4,6%), δεν φαίνεται να συγκινούν το ελληνικό κοινό στον ίδιο βαθμό. Πιθανόν, η συγκεκριμένη τεχνολογία να θεωρείται μεταβατική, με την αγορά να επιλέγει πιο ξεκάθαρες λύσεις είτε πλήρως ηλεκτρικές είτε απλούστερες υβριδικές.

Αντιστρόφως, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων συνέχισαν την καθοδική τους πορεία. Ειδικά το diesel υπέστη καθίζηση άνω του 57%, γεγονός που υποδηλώνει μια θεμελιώδη αλλαγή στο μοντέλο κατανάλωσης καυσίμου στην Ελλάδα. Η βενζίνη, αν και ακόμα κυριαρχεί σε απόλυτους αριθμούς, παρουσίασε πτώση 15%, γεγονός που καταγράφει την υποχώρηση του συμβατικού αυτοκινήτου από την κορυφή των προτιμήσεων.

acea-2.png

Συμπεράσματα – Πορεία με Προοπτική

Η εικόνα της ελληνικής αγοράς τον Απρίλιο 2025 αναδεικνύει μια αγορά σε σταθερή τροχιά μετάβασης προς καθαρές μορφές ενέργειας και βιώσιμη μετακίνηση. Οι υβριδικές τεχνολογίες εδραιώνονται ως το κυρίαρχο πρότυπο, ενώ η ηλεκτροκίνηση ωριμάζει και σταθεροποιείται, έτοιμη να αναπτυχθεί περαιτέρω μέσα στα επόμενα έτη.

Η ενίσχυση αυτών των τάσεων δεν είναι τυχαία. Αποτελεί προϊόν στοχευμένων πολιτικών, κυβερνητικών παρεμβάσεων και συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα ενισχύει τη θέση της ως περιφερειακός κόμβος πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης, με τον κλάδο της αυτοκίνησης να συμβάλλει καθοριστικά στη νέα ενεργειακή και οικονομική πραγματικότητα της χώρας.

Η πράσινη κινητικότητα δεν είναι πλέον μια μελλοντική επιλογή – είναι παρόν, και η Ελλάδα δείχνει έτοιμη να το οδηγήσει δυναμικά προς το αύριο.