Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε σημαντική ανάκαμψη τον Απρίλιο του 2025, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα να καταγράφουν ισχυρή αύξηση στις νέες εγγραφές. Αυτή η τάση αναδεικνύει όχι μόνο τη μεταστροφή των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες και τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, αλλά και τη δημιουργία νέων επενδυτικών ευκαιριών σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ευρωπαϊκής οικονομίας. Οι εξελίξεις αυτές σηματοδοτούν την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της αγοράς, καθιστώντας την αυτοκινητοβιομηχανία κρίσιμο παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη και τη βιώσιμη καινοτομία.

Κατά το πρώτο τετράμηνο του 2025, οι νέες εγγραφές αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν οριακή μείωση της τάξης του 1,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, οι εγγραφές του Απριλίου κατέγραψαν ετήσια αύξηση 1,3%, υποδηλώνοντας θετικά σημάδια ανάκαμψης εν μέσω ενός ασταθούς και απρόβλεπτου παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος.

Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (Battery Electric Vehicles - BEVs) ανήλθε σε 15,3% για το διάστημα Ιανουαρίου–Απριλίου 2025, παραμένοντας όμως κάτω από τις εκτιμήσεις της αγοράς. Παράλληλα, τα υβριδικά οχήματα κατέγραψαν σημαντική αύξηση ζήτησης, διατηρώντας την κυρίαρχη θέση τους ως η πλέον δημοφιλής επιλογή κινητήρα μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ.

pc-april-2025-1-1.png

Κατανομή Νέων Εγγραφών ανά Τύπο Κινητήρα

Τα BEVs αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους στο 15,3% έναντι 12% κατά την ίδια περίοδο του 2024, ενώ τα υβριδικά οχήματα (HEVs) κατέλαβαν το 35,3% της αγοράς, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση τους. Αντίθετα, το μερίδιο των παραδοσιακών βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά στο 38,2%, από 48,4% το 2024, αποτυπώνοντας την τάση στροφής των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες λύσεις κινητικότητας.

Ανάπτυξη Αμιγώς Ηλεκτρικών Οχημάτων

Στο πρώτο τετράμηνο του 2025, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 26,4%, φτάνοντας τις 558.262 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 15,3% του συνολικού όγκου νέων εγγραφών στην ΕΕ. Οι τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές (Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία) παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη, με αυξήσεις 42,8%, 31,3% και 6,4% αντίστοιχα, ενώ η Γαλλία κατέγραψε πτώση 4,4%, παρά την ανάκαμψη του Απριλίου.

Οι εγγραφές υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 20,8%, με τις κύριες αγορές Γαλλία (+44,9%), Ισπανία (+35,8%), Ιταλία (+15%) και Γερμανία (+11%) να οδηγούν την ανάπτυξη, φτάνοντας συνολικά τις 1.285.486 μονάδες και το 35,3% της αγοράς. Οι πωλήσεις plug-in hybrid αυξήθηκαν κατά 7,8% σε 287.850 μονάδες, με τη Γερμανία και την Ισπανία να σημειώνουν εντυπωσιακά ποσοστά αύξησης (46,6% και 42,8% αντίστοιχα), αυξάνοντας το μερίδιό τους στο 7,9%.

Σε ετήσια βάση, ο Απρίλιος 2025 κατέγραψε αύξηση 34,1% στα BEVs, 20,8% στα HEVs και 31,2% στα plug-in hybrid, επιβεβαιώνοντας την τάση μετάβασης προς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

pc-april-2025-2.png

Μείωση Πωλήσεων Βενζινοκίνητων και Πετρελαιοκίνητων Αυτοκινήτων

Οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρουσίασαν σημαντική μείωση 20,6% έως το τέλος Απριλίου 2025, με όλες τις μεγάλες αγορές να ακολουθούν πτωτική τάση: Γαλλία (-35,2%), Γερμανία (-26,6%), Ιταλία (-14,4%) και Ισπανία (-12,7%). Συνολικά, καταγράφηκαν 1.041.176 νέες εγγραφές, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς στο 28,6% από 35,6% το 2024.

Παράλληλα, η αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων συρρικνώθηκε κατά 26,4%, με μερίδιο αγοράς 9,6% τον Απρίλιο 2025. Η πτώση αυτή αντικατοπτρίζεται ευρέως σε όλες τις αγορές της ΕΕ, με διψήφιες μειώσεις να αποτελούν το σύνηθες φαινόμενο.

Συνολικά, η ετήσια μεταβολή του Απριλίου 2025 σημείωσε μείωση 20,6% στις βενζινοκίνητες και 24,4% στις πετρελαιοκίνητες εγγραφές.