Τη διακοπή προβολής πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Οκτώβριο του 2025 ανακοίνωσε η Meta.

Όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ, ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός δεν θα επιτρέπει πλέον την προώθηση περιεχομένου που σχετίζεται με πολιτικές, εκλογικές ή κοινωνικές θεματικές στις πλατφόρμες του, όπως το Facebook και το Instagram.

Η απόφαση αυτή έρχεται λίγο πριν τεθεί σε πλήρη εφαρμογή ο Κανονισμός της ΕΕ για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση της Πολιτικής Διαφήμισης (TTPA), ο οποίος θέτει αυστηρούς κανόνες για το πώς οι ψηφιακές πλατφόρμες προβάλλουν πολιτικά μηνύματα στους χρήστες.

Ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός αποσκοπεί στο να αντιμετωπίσει κινδύνους όπως η παραπληροφόρηση, η εκλογική χειραγώγηση και η ξένη ανάμιξη, ενώ θέτει όρια στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για πολιτικούς σκοπούς. Παρότι έχει ήδη τεθεί σε ισχύ, οι πλέον καθοριστικές ρυθμίσεις του αναμένεται να ενεργοποιηθούν τον Οκτώβριο.

Η Meta, με τη συγκεκριμένη κίνηση, υιοθετεί μια σαφώς πιο επιθετική στάση απέναντι στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές, η οποία εντάθηκε μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην εξουσία.

Η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο έντονες επικριτικές φωνές απέναντι στις ευρωπαϊκές νομοθεσίες για τον ψηφιακό χώρο, με τις διατάξεις του TTPA να αποτελούν σημείο έντασης στις διατλαντικές σχέσεις και αντικείμενο αρνητικών σχολίων από την κυβέρνηση Τραμπ.

Η απόφαση της Meta έρχεται σε συνέχεια ανάλογης πρωτοβουλίας της Google, η οποία είχε ανακοινώσει από το προηγούμενο έτος ότι θα αναστείλει την πολιτική διαφήμιση πριν από την πλήρη ενεργοποίηση του κανονισμού.

Σε ανακοίνωσή της, η Meta τονίζει: «Για άλλη μια φορά, βλέπουμε το ρυθμιστικό καθεστώς της Ευρώπης να απομακρύνει αποτελεσματικά δημοφιλή προϊόντα και υπηρεσίες από την αγορά, μειώνοντας τις επιλογές και τον ανταγωνισμό».