Ως απολύτως αναγκαία χαρακτήρισε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Όπως τόνισε, η απόφαση αυτή κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου το έργο να παραδοθεί πλήρως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης διαφέρει ριζικά από εκείνο της Αθήνας, καθώς λειτουργεί χωρίς οδηγό, ως πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα. Για να εξασφαλιστεί η απόλυτη ασφάλεια και να ενσωματωθεί ομαλά η επέκταση της Καλαμαριάς, απαιτείται πλήρης συμβατότητα όλων των υποσυστημάτων.
Αυτό σημαίνει ότι έξι διαφορετικές συμβάσεις πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους, ενώ τα 15 νέα τρένα οφείλουν να ολοκληρώσουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα δοκιμαστικών διαδρομών πριν τεθούν σε εμπορική λειτουργία.
«Η ασφάλεια των πολιτών είναι αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα», τόνισε ο Υφυπουργός, προσθέτοντας πως μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, το δίκτυο θα πιστοποιηθεί εκ νέου από διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό.
«Ο φορέας αυτός θα βεβαιώσει τόσο την ορθή εγκατάσταση των συστημάτων όσο και την ασφαλή λειτουργία των τρένων και των διαδικασιών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, το Μετρό έχει ήδη διανύσει 1.780.000 συρμοχιλιόμετρα, εκ των οποίων πάνω από 1,5 εκατομμύριο σε εμπορικές διαδρομές, αποδεικνύοντας τη συμβολή του στην καθημερινότητα της πόλης.
Υπενθύμισε επίσης ότι παρόμοιες προσωρινές διακοπές λειτουργίας έχουν εφαρμοστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις με αυτόματο σύστημα, όπως η Κοπεγχάγη και το Μιλάνο, πριν από τη μετάβαση στη μόνιμη εμπορική λειτουργία.
«Θα παραδώσουμε το Μετρό όταν θα είναι απολύτως ασφαλές και πλήρως λειτουργικό», υπογράμμισε ο Υφυπουργός, διευκρινίζοντας ότι η πλήρης λειτουργία θα ξεκινήσει έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026. Όπως πρόσθεσε, θα χρειαστεί μία ακόμη διακοπή πριν από την τελική πιστοποίηση.
Κλείνοντας, ο Νίκος Ταχιάος επεσήμανε ότι η λειτουργία του Μετρό έχει ήδη αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης: «Είμαστε συνεπείς στο χρονοδιάγραμμα και περήφανοι για το έργο αυτό. Προχωρούμε με αποφασιστικότητα και στην επέκταση προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη», δήλωσε.