Κατηγορηματικός εμφανίστηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, αναφορικά με την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης, διαψεύδοντας τις φήμες περί σοβαρών τεχνικών ελλείψεων. «Δεν υπάρχει – και μπορώ να το πω χιλιάδες φορές – κανένα πρόβλημα ασφάλειας», δήλωσε με έμφαση, επιχειρώντας να βάλει τέλος στη φημολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες ημέρες γύρω από τις βλάβες και τα τεχνικά ζητήματα στο νέο μέσο μεταφοράς της πόλης.
Ο κ. Ταχιάος, μιλώντας σε ημερίδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας “voria.gr”, κατήγγειλε ότι το ζήτημα «διογκώνεται συστηματικά και κακοπροαίρετα» από πρόσωπα με προσωπικά ή πολιτικά κίνητρα, με στόχο – όπως είπε – να αποδυναμώσουν το έργο και τη σημασία της παράδοσής του.
Ο κ. Ταχιάος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Διογκώνεται πάρα πολύ, άσχημα και κατά σύστημα από γνωστούς διαστρεβλωτές των ζητημάτων, που για προσωπικούς ή πολιτικούς λόγους θέλουν να αποδυναμώσουν τη λειτουργία του Μετρό και τη σημασία της παράδοσης του έργου».
Αναφερόμενος στη διακοπή λειτουργίας του Μετρό που σημειώθηκε προχθές, έκανε λόγο για κακοήθη πολεμική και για ψευδείς ισχυρισμούς περί μη ολοκλήρωσης των δοκιμών.
Τόνισε ότι η φάση της «δοκιμαστικής λειτουργίας» περιλαμβάνει τα καθημερινά δοκιμαστικά δρομολόγια, που πραγματοποιούνται με βάση τη συμφωνία της TÜV Deutschland με την ΤΗΕΜΑ, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης ετοιμότητα του συστήματος πριν από την έναρξη της κανονικής λειτουργίας.
«Βλάβες ή τεχνικές αστοχίες σαν αυτές που εμφανίστηκαν, δεν μπορούν να αποκλειστούν και στο μέλλον», παραδέχθηκε ο υφυπουργός, επικαλούμενος τις επισημάνσεις του Κάρλο Μπιάνκο, διευθυντή λειτουργίας του Μετρό με εμπειρία από αντίστοιχα έργα σε Κοπεγχάγη και Μιλάνο. «Αυτά τα περιστατικά είναι απολύτως αναμενόμενα σε τέτοιου τύπου συστήματα», σημείωσε.
Όπως εξήγησε, ένα ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να εμφανίσει προβλήματα λογισμικού (bugs), ειδικά κατά τη διάρκεια αναβαθμίσεων, προκαλώντας δυσλειτουργίες και ταλαιπωρία των πολιτών.
«Για αυτό οφείλω να ζητήσω συγγνώμη», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «όλα τα προβλήματα που καταγράφονται, προκύπτουν ακριβώς επειδή ενεργοποιούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας», γεγονός που επιβεβαιώνει – σύμφωνα με τον ίδιο – ότι το σύστημα λειτουργεί σωστά και με ασφάλεια.
Τέλος, υπογράμμισε ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η άμεση ανταπόκριση του κατασκευαστή σε κάθε δυσλειτουργία, ώστε να μειωθεί δραστικά ο χρόνος αποκατάστασης.