Με τα πιο εξελιγμένα συστήματα παγκοσμίως για ασφαλείς μετακινήσεις είναι εξοπλισμένο το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας επεξηγώντας ότι το κέντρο ελέγχου εντοπίζει πέντε με δέκα φορές το δευτερόλεπτο την θέση κάθε τρένου στο σύστημα, με ακρίβεια ενός μέτρου.

Ο Νίκος Κουρέτας επισήμανε, μάλιστα, ότι έπρεπε και η πόλη να αποκτήσει μετρό, καθώς η Λυών στη Γαλλία, με παρόμοια έκταση και μικρότερο πληθυσμό (550.000 έναντι 800.000 στη Θεσσαλονίκη), έχει 4 συστήματα μετρό με 46 σταθμούς.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, ο αριθμός των επιβατών φτάνει κατά μέσο όρο τις 90.000 την ημέρα. Ο Νίκος Κουρέτας εξήγησε ότι με την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αναμένεται να χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά 260.000 επιβάτες.

Εκσυγχρονισμός των εκδοτηρίων

Αναφερόμενος στον εκσυγχρονισμό των εκδοτηρίων εισιτηρίων, ο Νίκος Κουρέτας ενημέρωσε πως «βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έκδοση εισιτηρίου του μετρό με τη χρήση τραπεζικής κάρτας και στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η υλοποίηση της λειτουργίας NFC για κινητό και ‘έξυπνορολόι». Επίσης, ενημέρωσε ότι Μετρό Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί με 15 νέα τρένα (έχει ήδη έρθει το πρώτο), τα οποία θα χρησιμοποιηθούν τόσο στην επέκταση στην Καλαμαριά, όσο και στη βασική γραμμή.

Έρχονται ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Την πεποίθηση ότι η κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων στην πόλη άλλαξε το τοπίο των μετακινήσεων εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης. Πρόσθεσε δε, ότι μέσα σε ένα 11μηνο ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε 3 εκατ. ευρώ και αξιόπιστες μετρήσεις της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης καταγράφουν βελτίωση του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας.

Ο ίδιος επισήμανε ότι οι οδηγοί τα χαρακτηρίζουν «θηρία» γιατί είναι αποτελεσματικά, εύχρηστα και ξεκούραστα και οι επιβάτες τα χαίρονται γιατί είναι ποιοτικά.

Σε εξέλιξη διαγωνισμός του ΟΑΣΘ

Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός του ΟΑΣΘ για την προμήθεια άλλων 50 ηλεκτρικών λεωφορείων, που εκτιμάται ότι θα παραληφθούν τον Ιούνιο του 2026. Ο Κωνσταντίνος Ταγγίρης υπογράμμισε ότι έως το τέλος του 2027 το σύνολο των λεωφορείων του Οργανισμού θα είναι ηλεκτροκίνητα.