«Είμαι σίγουρος ότι θα τον πιάσουμε τον στόχο που έχουμε θέσει» δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος εκφράζοντας την βεβαιότητά του ότι μέχρι το τέλος του 2026 ο στόχος είναι το μετρό να λειτουργήσει και στην Καλαμαριά ενώ στις 16 Μαϊου 2027 θα παραδοθεί για χρήση στους πολίτες και το Flyover.

Μιλώντας στο 4ο καινοτόμο συνέδριο Greece Talks, (στην ενότητα με θέμα «Ποιότητα Ζωής σε μια Ανθρωποκεντρική Πόλη») που συνδιοργανώνουν σήμερα στη Θεσσαλονίκη το Travel.gr και το «Πρώτο Θέμα» ο κ. Ταχιάος αναφερόμενος στην επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, τόνισε πως δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, αλλά μια σύνθετη διαδικασία λόγω των πολλαπλών συμβάσεων που υπάρχουν και πρέπει να συνδυαστούν μεταξύ τους ώστε να επέλθει η τελική ενσωμάτωσή του στην βασική γραμμή.

«Αυτή η διαδικασία αποτελεί μια άσκηση που θα απαιτήσει τη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό για αρκετές ημέρες και όπως είπε «αυτή εξαρτάται από το εάν θα είναι μια διακοπή που θα είναι συνεχής και στο σύνολό της ή θα επιμεριστεί σε επιμέρους τμήματα. Εάν επιμεριστεί σε επιμέρους τμήματα θα είναι μεγαλύτερα αθροιζόμενα σε σχέση με μια συνεχή διακοπή. Ακόμη δεν έχουμε λάβει τις τελικές αποφάσεις και αυτές θα ληφθούν όταν θα έρθει η ώρα της ενσωμάτωσης της επέκτασης του μετρό της Καλαμαριάς στη βασική γραμμή», επισήμανε ο ίδιος.

Λέγοντας ότι η τελευταία δημοσκόπηση δείχνει ότι το 40% των Θεσσαλονικέων επιθυμεί την επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», με αυτούς που «ψηφίζουν» προς τα Βορειοδυτικά της πόλης «σαφώς να υπολείπονται», ο κ. Ταχιάος σημειώνοντας ότι «το μετρό είναι ένα ακριβό μέσον και απαιτεί περί τα 100 εκατ. /χλμ», ξεκαθάρισε ότι προτεραιότητα είναι η επέκταση του Μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, που θα δημιουργηθεί και σταθμός στην Τερψιθέα, για να εξυπηρετεί τους επισκέπτες στο μουσείο που θα δημιουργηθεί στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά. «Η επέκταση του μετρό προς τα Βορειοεδυτικά της πόλης έχει αξία», δήλωσε κατηγορηματικά.

'Αλλωστε, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δεν προσφέρει κίνηση στην πόλη, ούτε είναι σαφές ότι η κίνηση οδηγείται εκ των πραγμάτων στο κέντρο της πόλης που πηγαίνει το Μετρό». Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους για να υπάρχει σύνδεση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης με μέσο σταθερής τροχιάς. «Στο αεροδρόμιο χρειάζεται ένα monorail στην καλύτερη περίπτωση που να συνδέεται με ένα σταθμό μετεπιβίβασης του μετρό, πιθανότητα στο σταθμό Μίκρας στην Καλαμαριάς», τόνισε.

Για το Flyover, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι η κατασκευή του προχωρά με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από πριν την κατασκευή του και χαρακτηριστικά είπε: «Το βλέπουν όλοι ότι το έργο "τρέχει" με ταχύτατους" ρυθμούς και για την επίτευξη του στόχου που έχουμε θέσει εργάζονται "μυρμήγκια" ανθρώπων ασταμάτητα». Σε ερώτηση για το οδικό δίκτυο της πόλης και προς την Χαλκιδική ο ίδιος ανέφερε ότι σε σύσκεψη θα συζητηθεί η σύνδεση του Flyover από τον κόμβο Κ11 με τον δρόμο των Βασιλικών που καταλήγει στη Χαλκιδική στον Πολύγυρο.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη είναι σε καλύτερη θέση συγκριτικά με την Αθήνα σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους και σημείωσε ότι «εάν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να πάει μπροστά πρέπει να δημιουργηθεί το πρότυπο του Θεσσαλονικιού και για να γίνει αυτό πρέπει να πιστέψουμε την πόλη μας και να την εμπιστευτούμε. Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη στην οποία χρωστάμε πολλά και μία πόλη για την οποία οφείλουμε να εργαστούμε για να την κάνουμε καλύτερη», τόνισε.