Με συναίσθημα και ενσυναίσθηση μίλησε χθες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Βουλής, στη συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας, την ώρα που η αντιπολίτευση διολίσθησε στα μονοπάτια της φτηνής αντιπαράθεσης, προκειμένου να αποκομίσει πολιτικά οφέλη πάνω στην τραγωδία των Τεμπών.

«Και δυστυχώς, μέχρι στιγμής, απέναντι σε αυτήν την τραγωδία δεν έχουμε καταφέρει να βαδίσουμε ενωμένοι σε ένα αύριο με λιγότερες σκιές, με λιγότερες κραυγές και αλληλοκατηγορίες σαν κι αυτές που ακούσαμε σήμερα, που τελικά, ξέρετε, οδηγούν τους πολίτες να κλείνουν τα αυτιά τους και να μην πιστεύουν κανέναν και τίποτα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον κράτησα εξ αρχής χαμηλούς τόνους», είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Απευθυνόμενος στην κοινωνία, η οποία - όπως είπε- «ναι, είναι καχύποπτη και είναι θυμωμένη», σημείωσε πως αναλαμβάνει την ευθύνη «στη μνήμη όλων αυτών που χάθηκαν, να πω την αλήθεια όπως εγώ τουλάχιστον την αντιλαμβάνομαι και να κριθώ γι’ αυτά που θα πω». «Άλλωστε, μόνο αυτοί από όλους μας έχουν τελικά το δικαίωμα να κάνουν τη θλίψη τους διαμαρτυρία», είπε αναφερόμενος στα μέλη των οικογενειών των θυμάτων και τις δοκιμασίες που περνούν.

Στο πλαίσιο αυτό, και με απόλυτη ειλικρίνεια και με σεβασμό προς τις οικογένειες των θυμάτων, έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις γύρω από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, αντικρούοντας το «τερατούργημα», όπως είπε, ότι δήθεν «η κυβέρνηση συγκαλύπτει την αλήθεια και κρύβει τα στοιχεία του δυστυχήματος». Αποδόμησε με στοιχεία τους έξι βασικούς ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης και παρουσίασε το τι έχει κάνει η κυβέρνηση μετά το δυστύχημα των Τεμπών για να γίνουν τα τρένα μας πιο ασφαλή.

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το σύστημα της τηλεδιοίκησης, με εξαίρεση το κομμάτι που καταστράφηκε στον «Daniel», το Λάρισα-Δομοκός, είναι έτοιμο. «Θα πω ότι το σύστημα ETCS εγκαθίσταται και μπαίνει τώρα και στα τρένα. Θα πω ότι διπλασιάσαμε τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ από τα 40 στα 70 εκατομμύρια, για να καλύψουμε κυρίως ανάγκες σε έργα συντήρησης. Θα πω ότι έχουν γίνει συμπληρωματικά έργα ασφαλείας: έχουν μπει 300 κάμερες για τη συνεχή παρακολούθηση των τρένων, αποκαταστάθηκαν πλήρως συστήματα φωτισμού, πυρόσβεσης, συναγερμού, επικοινωνίας σε όλες τις σήραγγες, 14 γέφυρες παρακολουθούνται real time μέσω του συστήματος OSMOS και δημοπρατήθηκε η εγκατάσταση του συστήματος GSM-R», σημείωσε.

Έμφαση έδωσε επίσης στο γεγονός ότι «αυτή τη στιγμή, στο ευρωπαϊκό δίκτυο των τρένων -και ξέρετε πολύ καλά ότι η Ευρώπη έχει πολύ σύγχρονα τρένα-, μόλις το 12% των ευρωπαϊκών τρένων σήμερα έχει εγκατεστημένα όλα αυτά τα συστήματα ασφάλειας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι στο 88% των ευρωπαϊκών τρένων δεν υπάρχουν αυτά τα συστήματα. Και τα τρένα δεν τρακάρουν κάθε μέρα ούτε στην Ευρώπη ούτε προφανώς στην Ελλάδα, ακριβώς επειδή ο γενικός κανονισμός ασφαλείας τηρείται ευλαβικά».

Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε πως δεν θα συγκυβερνήσει με κανένα παράκεντρο. «Και σε ό,τι αφορά εμένα, θα ξαναπώ κάτι το οποίο έχω επαναλάβει πολλές φορές: δεν θα συγκυβερνήσω με κανένα παράκεντρο. Στο τιμόνι του τόπου είναι αυτοί που ψηφίζουν οι πολλοί και όχι οι λίγοι ισχυροί», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Οι κυβερνήσεις είναι αυτές που ορίζουν τους κανόνες. Και αυτό, βέβαια, οδηγεί ενίοτε σε συγκρούσεις. Αυτό είναι το κόστος των διαφορετικών ρόλων», συμπλήρωσε για να θυμίσει: «Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε κάποτε αναρωτηθεί ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο. Η απάντηση έχει δοθεί: τον τόπο κυβερνά ο κυρίαρχος λαός, δια των εκλεγμένων αντιπροσώπων του και όχι τα φουσκωμένα πορτοφόλια. Και αν νομίζουν κάποιοι ότι όλοι και όλα είναι εξαγοράσιμα, είναι βαθιά νυχτωμένοι».

Τέλος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε αν κάποιος εκδότης, κάποιος μεγαλοεπιχειρηματίας έχει πολιτικές βλέψεις, ας εμφανιστεί ανοιχτά στην πολιτική αρένα. «Ο ίδιος, όμως. Όχι μέσω πληρεξουσίων. Και σε άλλες χώρες, ξέρετε, επιχειρηματίες θέλησαν να πολιτευτούν. Ενίοτε έγιναν πρωθυπουργοί, έγιναν πρόεδροι. Αν επιθυμούν, λοιπόν, να εμφανιστούν, να κριθούν, να συγκριθούν και να μετρηθούν», κατέληξε.