Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι πληρωμές που έκανε ο ΟΠΕΚΕΠΕ προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων στο σύνολο του αγροτικού κόσμου, αναφέρει ενημερωτικό σημείωμα του ΔΣ του ΟΠΕΚΕΠΕ. Όπως σημειώνεται, ήδη, μετά την πληρωμή της προκαταβολής της βασικής ενίσχυσης στις 26 Οκτωβρίου, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης ζήτησε την παραίτηση του προέδρου του Οργανισμού Βαγγέλη Σημανδράκου.
Ο πρόεδρος, κρυπτόμενος πίσω από το επιχείρημα ότι τοποθετήθηκε στη συγκεκριμένη θέση μέσω
ΑΣΕΠ, αγνόησε την οργή και αγανάκτηση του κόσμου και αρνήθηκε να παραιτηθεί. Αιφνιδίως –και ενώ εκκρεμεί η έγκριση του νέου οργανογράμματος του Οργανισμού, το οποίο μετά από ομόφωνη απόφαση του ΔΣ απέστειλε στον υπΑΑΤ προς έγκριση- μόλις, χθες, με απόφασή του ο κ. Σημανδράκος, εκκίνησε τη διαδικασία για κρίση διευθυντών στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με το παλαιό οργανόγραμμα.
Τοποθέτηση νέων στελεχών σε διευθύνσεις «κλειδιά»
Όπως είναι φυσικό όλες οι αποφάσεις του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ εδράζονται και σε αποφάσεις διευθυντικών στελεχών του Οργανισμού που ο ίδιος είχε επιλέξει ως βασικούς συνεργάτες του. Τα συγκεκριμένα υπηρεσιακά στελέχη, όπως και ο πρόεδρος, εκ του αποτελέσματος, αποδείχθηκαν ανεπαρκείς να σηκώσουν το βάρος ενός οργανισμού, όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ που διαχειρίζεται ετησίως περί τα 2,8 δις ευρώ κοινοτικές ενισχύσεις.
Σήμερα, λοιπόν, στο πρώτο ουσιαστικά Διοικητικό Συμβούλιο, μετά τα προβλήματα στις πληρωμές, το οποίο συγκάλεσε ο κ. Σημανδράκος –και στο οποίο, τελικά, ο ίδιος δεν προσήλθε- ελήφθησαν γενναίες
αποφάσεις για την τοποθέτηση νέων στελεχών σε διευθύνσεις «κλειδιά» που έχουν άμεση σχέση με τη σωστή λειτουργία του Οργανισμού και τις δίκαιες κατανομές των ενισχύσεων.
Το ΔΣ, συνεδρίασε υπό τον αντιπρόεδρο Κυριάκο Μπαμπασίδη και οι τοποθετήσεις των νέων στελεχών έγιναν μετά από εισήγηση της γενικής διευθύντριας κυρίας Μωραΐτου. Το πρώτο βήμα για την εξυγίανση του Οργανισμού έγινε σήμερα. Αναμένεται η παραίτηση του προέδρου Βαγγέλη Σημανδράκου, για να ολοκληρωθεί ο κύκλος των αλλαγών και να εισέλθει ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε τροχιά αναγέννησης προς όφελος των Ελλήνων αγροτών.
Ορκωτός λογιστής για τον έλεγχο των καταγγελιών
Το ΔΣ αποφάσισε, ύστερα από εισήγηση του αντιπροέδρου του Κυριάκου Μπαμπασίδη, να αναθέσει σε ορκωτό λογιστή τον έλεγχο όλων εκείνων των καταγγελιών που έχουν γίνει και σχετίζονται με
εσφαλμένες πληρωμές, παραλείψεις και αδιαφάνεια στον τρόπο καταβολής των ενισχύσεων. Οι αλλαγές που αποφάσισε ομόφωνα το ΔΣ:
Διεύθυνση Άμεσων Ενισχύσεων και Αγοράς: Κέντρος Γιώργος
Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης και Αλιείας: Βολιτάκη Αριστέα
Διεύθυνση Πληρωμών Αγροτικών Ενισχύσεων: Τασούλης Αντώνης
Διεύθυνση Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης: Αναστασίου Φίλιππος
Διεύθυνση Πληροφορικής: Θεοδωρόπουλος Παναγιώτης
Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου: Τυχεροπούλου Παρασκευή
Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων Κουρμέτζα Σταυρούλα
Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής και Νήσων: Κουντούρης Κωνσταντίνος