Σε μια ενδιαφέρουσα αποκάλυψη προχώρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτρος Παππάς, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Mega και στους δημοσιογράφους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη, καθώς γίνεται αντιληπτό το στυλ το οποίο θέλει να διοικήσει τον ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Κασσελάκης, το οποίο προέρχεται από το περιβάλλον των επιχειρήσεων, ενώ στηρίζεται πολύ στο marketing.

Στη συζήτηση αναφέρθηκε το «κρυφτούλι» που έπαιξε στις Σπέτσες ο Στέφανος Κασσελάκης με τις κάμερες, που καταστρώθηκε ολόκληρο σχέδιο προκειμένου να μην τον ακολουθήσουν οι δημοσιογράφοι ως κουστωδία, για το οποίο γεγονός ο Πέτρος Παππάς είπε ότι αυτό έγινε στοχευμένα, προκειμένου να δοθεί έμφαση στην πολιτική που παρήχθη στο «τριήμερο των Σπετσών». Ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος είπε στον Πέτρο Παππά ότι, αν αντί αυτού του «κρυφτού» με τις κάμερες, έβγαινε ο Στέφανος Κασσελάκης και έκανε τρεις βασικές δηλώσεις για την ουσία της πολιτικής, θα ήταν πιο παραγωγικό. Σε αυτό το επιχείρημα, ο Πέτρος Παππάς ανταπάντησε ότι «ο πρόεδρος μας είπε ότι μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε σε ό,τι θέλουμε στο εξής, για να προβάλλουμε ακριβώς το πρόγραμμα και τις θέσεις μας. Μας προσκάλεσε να του λέμε πώς θέλουμε να τον χρησιμοποιήσουμε».

Τα μαρκετίστικα κόλπα του Στέφανου

Είναι προφανές ότι ολόκληρο το «τριήμερο των Σπετσών» καθώς και η πρόσκληση του Στέφανου Κασσελάκη «να τον χρησιμοποιούν όπως θέλουν» οι τομεάρχες, προέρχεται από τον κόσμο των επιχειρήσεων και ειδικότερα του marketing. Κατ' αρχάς το ίδιο το «τριήμερο των Σπετσών», δεν είναι τίποτε άλλο από το λεγόμενο «marketing activation», το οποίο ως μεθοδολογία, χρησιμοποιεί καμπάνιες και events, προκειμένου να ενισχυθεί η αναγνωσιμότητα του brand, εν προκειμένω του ΣΥΡΙΖΑ. Αποστολή εξετελέσθη επιτυχώς. Το δεύτερο όμως μέρος, θα είναι σαφώς πιο δύσκολο, καθώς ο Στέφανος Κασσελάκης με την φράση «να μου λέτε πώς θέλετε να με χρησιμοποιήσετε», είναι ξεκάθαρο ότι στοχεύει να γίνει ο «brand ambassador» για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Και κάπου εδώ, ξεκινούν τα προβλήματα: κατ' αρχάς ο CEO της εταιρείας, είναι πολύ δύσκολο να γίνει και ο «brand ambassador», καθώς η συγκεκριμένη διπλή θέση έχει το πρόβλημα της μεροληψίας. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα, είναι ότι αυτά που καλείται να επικοινωνήσει ο brand ambassador προς το κοινό (βλέπε ψηφοφόρους) είναι καταρτισμένα από επαγγελματίες ειδικούς, όχι από αυθαιρέτως χρησμένους «τομεάρχες», όπως στον ΣΥΡΙΖΑ. Για παράδειγμα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Συμεών Κεδίκογλου, ο οποίος κατ' επάγγελμα είναι ιατρός δερματολόγος, έχει οριστεί ως τομεάρχης «κλιματικής αλλαγής και πολιτικής προστασίας».

Εύλογα υποθέτει κανείς, ότι το περιεχόμενο των θέσεων που θα δώσει στον Στέφανο Κασσελάκη να εκφωνήσει, δεν πρόκειται να είναι κορυφαίας ποιότητας, στον τομέα που του έχει ανατεθεί. Όμοια προβλήματα υπάρχουν στη συντριπτική πλειοψηφία των τομεαρχών του ΣΥΡΙΖΑ. Βέβαια, εάν αντεπιχείρημα είναι «αυτούς έχει, με αυτούς πορεύεται», το οποίο εν πολλοίς είναι σωστό. Όμως ο κίνδυνος να καταλήξει ο Στέφανος Κασσελάκης να φαίνεται ένας λαϊκιστής ξερόλας, μάλλον είναι πολύ μεγάλος. Θα δούμε κατά πόσο θα του βγει αυτός ο σχεδιασμός, αν και δεν υπάρχουν πολλές ελπίδες να είναι το αποτέλεσμα καλό.

Η δήλωση του Πέτρου Παππά

Ιορδάνης Χασαπόπουλος: «Πάντως, αν έβγαινε ο πρόεδρος μπροστά, θα είχε περισσότερη προβολή, να ξέρετε. Τα λέω αυτά για όλους αυτούς τους επικοινωνιολόγους, που κάνουν τους έξυπνους. Αν έβγαινε ο Κασσελάκης και έκανε τρεις βασικές δηλώσεις για την ουσία της πολιτικής, αυτά θα έπαιζαν».

Πέτρος Παππάς: «Ο πρόεδρος μας είπε ότι μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε σε ό,τι θέλουμε στο εξής, για να προβάλλουμε ακριβώς το πρόγραμμα και τις θέσεις μας. Μας προσκάλεσε να του λέμε πώς θέλουμε να τον χρησιμοποιήσουμε».

Ανθή Βούλγαρη:«Τι εννοείτε "πως θέλετε να τον χρησιμοποιήσετε"; Συγγνώμη γιατί δεν το καταλαβαίνω».

Πέτρος Παππάς: «Εννοώ στην προβολή των θέσεών μας, αυτό. Ότι προβάλλοντας ο κάθε τομέας τις θέσεις του-»

Ανθή Βούλγαρη:«Τι είναι ο πρόεδρος; Κλειδί επικοινωνιακό; Δεν το καταλαβαίνω».

Πέτρος Παππάς: «Ακριβώς γιατί έχει αυτή την επικοινωνιακή δεινότητα -όπως σωστά είπατε-, μας προσκάλεσε να την χρησιμοποιήσουμε, αυτό το επικοινωνιακό χάρισμά του».

Ιορδάνης Χασαπόπουλος: «Έχεις μια έμφαση, ας πούμε, για την Μακεδονία - Θράκη. Ναι, θα βγει μπροστά ο πρόεδρος, για την Μακεδονία - Θράκη».

Πέτρος Παππάς: «Ναι, αν κάνουμε μια εκδήλωση για τα θέματα της Μακεδονίας - Θράκης, μας προσκάλεσε να τον καλέσουμε».