Είσαι επιβάτης μέσων μαζικής μεταφοράς και θες να καταγγείλεις στους αρμοδίους ό,τι δυσκολεύει τη μετακίνηση σου; Από σήμερα και από εδώ και πέρα, με τη νέα πλατφόρμα report.oasa.gr οι πολίτες πλέον μπορούν να κάνουν τις αναφορές τους για τα προβλήματα που συναντούν στα μέσα μεταφοράς με ένα απλό κλικ, και μάλιστα μπορύν να τεκμηριώνουν και την εγκυρότητα της καταγγελίας τους με φωτογραφικό ή βιντεοληπτικό υλικό!

Η παραπάνω σελίδα είναι προσβάσιμη και από κινητό τηλέφωνο φυσικά, και έχει θεματικά πεδία καταγγελιών, όπως αυτό της κατάστασης συρμού, της κατάστασης σταθμού, της καθυστέρησης ή ακύρωσης του δρομολογίου, ακόμα και της συμπεριφοράς οδηγού. Η κάθε καταγγελία γίνεται εύκολα και ανώνυμα από τον πολίτη, ενώ στη συνέχεια προωθείται σε ένα ειδικό τμήμα επεξεργασίας αποτελούμενο από μια ειδική ομάδα που αξιολογεί τα δεδομένα που έχουν σταλεί, ενώ με την κατάθεσή της παίρνει έναν μοναδικό κωδικό, για να μπορεί ο πολίτης να ενημερωθεί για την έκβαση και για το αποτέλεσμα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σήμερα που παρουσίασε την πλατφόρμα μέσω τηλεοπτικής εκπομπής, ο σκοπός αυτής της καινούργιας εφαρμογής είναι να υπάρξει επιτέλους καταγραφή ώστε να λύνονται τα προβλήματα, με μια διάθεση καταδεκτική του ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος κάνει μια συνολική προσπάθεια ανόρθωσης του συστήματος των μεταφορών.

Θυμάμαι όταν ήμουν φοιτήτρια, που ένα λεωφορείο στη Βασιλίσσης Όλγας είχε κλείσει ανάμεσα στις πόρτες του μια κοπέλα και την έσυρε για λίγα μέτρα μέχρι να σταματήσει από τα ουρλιαχτά των επιβατών, θυμάμαι που όταν επιτέλους ο οδηγός σταμάτησε, άνοιξε τις πόρτες και άφησε την κοπέλα στο έδαφος, γκάζωσε και εξαφανίστηκε, και σκέφτομαι πως πλέον τέτοιες συμπεριφορές δε θα γίνουν ανεκτές, γιατί πολύ απλά ο πολίτης θα έχει τη δύναμη και τον τρόπο κυριολεκτικά στα χέρια του για να τις καταγγείλει, αλλά το σπουδαιότερο, πλέον η ηγεσία του υπουργείου έχει διάθεση να τις εξαλείψει.

Τα νέα ηλεκτρικά -ως επί το πλείστον- λεωφορεία που κυκλοφορούν στις πόλεις, η πρόσφατη εικοσιτετράωρη λειτουργία του μετρό και άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς, και τώρα η εύχρηστη πλατφόρμα καταγγελιών, αποδεικνύουν την προσπάθεια ανασυγκρότησης στον τομέα των καθημερινών μεταφορών, με γνώμονα την ασφαλέστερη και ποιοτικότερη καθημερινή εξυπηρέτηση του πολίτη. Ο δρόμος είναι μακρύς ακόμα, αλλά τουλάχιστον για πρώτη φορά βλέπουμε μια σειρά ενεργειών που δείχνουν πως κάποιος κάνει επιτέλους δουλίτσα στα σοβαρά.