Το debate ανάμεσα στους δύο υποψήφιους δημάρχους στον β' γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών για τον Δήμο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και τον Χάρη Δούκα πραγματοποιήθηκε απόψε, Τετάρτη, από το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ.
Ξεκινώντας με το θέμα της πόλης, η δημοσιογράφος Λίδα Μπόλα έθεσε ερώτημα σχετικά με την καθαριότητα. Ο κ. Μπακογιάννης, απάντησε, επισημαίνοντας πως έχουν πραγματοποιηθεί βήματα σχετικά με το θέμα της καθαριότητας.
Όπως είπε: «Έχει γίνει πολύ μεγάλη πρόοδος και η Αθήνα είναι καθαρότερη από ποτέ. Είναι καθαρή; Όχι. Αλλά έχουμε προχωρήσει μπροστά. Τι έχει αλλάξει; Πρώτα απ' όλα η φιλοσοφία. Δεν είναι πια ο κάδος που αλλάζουμε, είναι και ότι η Αθήνα θέλει νερό, θέλει σαπούνι, θέλει απολύμανση. Το δεύτερο είναι ότι έχουμε ανανεώσει και εκσυγχρονίσει τον στόλο. Το τρίτο είναι ότι έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανακύκλωση. Ξεκινήσαμε από ένα 2% και ήδη στο 10%, παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας και θα συνεχίσουμε με αυτό τον ρυθμό για το 20% του χρόνου και για το 40% το 2028. Η Αθήνα δεν προχωράει με σχόλια και συνθήματα».
Ο κ. Δούκας ρωτήθηκε για τις προτάσεις του για το πράσινο, τις παιδικές χαρές και τους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα κατά πόσο υπάρχει εκτίμηση για τον διαθέσιμο ελεύθερο χώρο, ώστε να υλοποιηθούν αυτά. Ο κ. Δούκας εκδήλωσε την ικανοποίηση του διότι, όπως είπε, έβαλε στη συζήτηση το πράσινο και τις παιδικές χαρές και προσέθεσε χαρακτηριστικά ότι «αυτή η προσέγγιση του δημόσιου χώρου είναι μια προσέγγιση κεντρική».
Απαντώντας σε παρέμβαση του κ. Δούκα για τα σχολεία, ο κ. Μπακογιάννης έθεσε ως πρώτο στόχο τις πράσινες αυλές: «Μπορούμε να συνεργαστούμε και να το πετύχουμε. Υπάρχει ένα σάιτ, όπου συμμετέχουν όλοι οι διευθυντές και έτσι η λήψη αποφάσεων γίνεται συλλογικά».
«Ναι στις κάμερες»
Μπαίνοντας στο δεύτερο θεματικό κύκλο, αυτόν της ασφάλειας, ο δημοσιογράφος κ. Προβατάς απηύθυνε το πρώτο του ερώτημα στον κ. Μπακογιάννη, αν έχει πρόθεση να τοποθετήσει κάμερες για την εξιχνίαση εγκλημάτων.
Ο κ. Μπακογιάννης απάντησε «ναι στις κάμερες, δεν μπορούμε να έχουμε παντού αστυνομικούς», ενώ υπενθύμισε τη συμφωνία που έκανε με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου για την τοποθέτηση καμερών σε σημεία της πόλης. Επίσης, έκανε λόγο και για τον αστυνομικό της γειτονιάς: «Θέλει συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με την Ελληνική Αστυνομία». Επισήμανε ότι η πρόληψη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, υπογραμμίζοντας τον ρόλο του «φωτός».
Ο κ. Δούκας από πλευράς του απάντησε πως οι κάμερες δεν είναι προτεραιότητά του. Ο κ. Μπακογιάννης, έπειτα, παρενέβη, λέγοντας: «Καλό είναι να είμαστε ξεκάθαροι για τις θέσεις μας. Οι κάμερες είναι προτεραιότητα σήμερα. Ρωτήστε τους παππούδες και τις γιαγιάδες στην πλατεία Αμερικής, όπου ήσαστε». Ο κ. Δούκας συνέχισε να επιμένει στην άποψή του για τις κάμερες, λέγοντας μάλιστα πως οι πολίτες δεν του έχουν ζητήσει κάμερες.
Δεσμεύσεις για σχολεία και παιδικές χαρές
Στην πρώτη του ελεύθερη παρέμβαση ο Χάρης Δούκας επέλεξε να σχολιάσει «δεν κατάλαβα ποιο ήταν το κόστος για τον Μεγάλο Περίπατο, δεν κατάλαβα γιατί δεν προχώρησαν τα 75 χιλιάδες δέντρα και έγιναν μόνο 4 χιλιάδες» αλλά επιπλέον έθεσε το ζήτημα των σχολείων που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του δήμου.
Αναφέρθηκε σε σχολεία σπίτια, κοντέινερ, με βλάβες και σοβάδες που πέφτουν, δεσμευόμενος ότι θα λύσει άμεσα αυτά τα ζητήματα, ενώ έκανε λόγο και για δημιουργία 40 παιδικών χαρών σε 5 χρόνια, «σημειώνοντας «αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα στην ψυχαγωγία οι παιδικές χαρές».
Μπακογιάννης: Το τελικό έργο της Πανεπιστημίου αποζημιώνει
«Η αρχική σύλληψη του Μεγάλου Περιπάτου ήταν σωστή, αλλά η υλοποίηση είχε λάθη, είχε αδυναμίες, είχε κενά. Και ναι, καθυστερήσαμε, ναι ταλαιπωρήσαμε και ναι εξοργήσαμε. Όμως το τελικό έργο της Πανεπιστημίου αποζημιώνει. Είναι ο πρώτος πράσινος δρόμος της πόλης, ένας δρόμος συμπεριληπτικός για όλες και για όλους. Πολλά δέντρα, πράσινο, χώρος, επιτέλους υποδομές για ανθρώπους με αναπηρία και έλειπε. Έχει μειωθεί σύμφωνα με μελέτη του ΕΜΠ κατά 25% η ρύπανση. Ναι, υπήρχε ένα σοκ κυκλοφοριακό στην αρχή, αλλά η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί.
Σε συνδυασμό με τη νέα Ομόνοια, που έχει ξαναγίνει πλατεία, έχουν ξαναανάψει τα φώτα, σε συνδυασμό και με την Κοραή, τη Βουκουρεστίου, λίγο πιο πέρα το Σύνταγμα και τη Β. Όλγας, μας βοηθάει να κάνουμε κάποια βήματα μπροστά και να γίνουμε μια πιο ευρωπαϊκή πόλη. Και αν προσθέσουμε τον Αρδηττό, το Κολυμβητήριο που θα ξανανοίξει γιατί πέρασε στον δήμο Αθηναίων, μαζί και με το Θέατρο του Λυκαβηττού, κλείνουμε σιγά-σιγά τις πληγές της πόλης, που άνοιξε μια κρίση που μας πόνεσε όλους βαθιά».
Σχετικά με τον Μεγάλο Περίπατο, ο κ. Δούκας δήλωσε πως εκνευρίζεται σαν πολίτης και εξοργίζεται σαν καθηγητής «διότι είναι μια απλή διαπλάτυνση» ενώ για τα δέντρα που φυτεύτηκαν τελικά μετά από διάφορες εναλλαγές σημείωσε ότι «δείχνει ότι δεν υπήρχε κανένα σχέδιο».
Επιπλέον, σχολίασε «έγινε σε έναν δρόμο που είχε καλά πεζοδρόμια», «ούτε ποδηλατοδρόμος, ούτε κάτι άλλο εξεζητημένο» ενώ «συνεχίζει να υπάρχει κυκλοφοριακό κομφούζιο διότι ακριβώς μίκρυνε ο δρόμος χωρίς να υπάρχει διεύρυνση σε υπόλοιπες διαδρομές και οδούς». Ο κ. Δούκας αναφέρθηκε ξεχωριστά στο κλείσιμο της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, το οποίο έγινε όπως είπε «χωρίς μελέτη και σχέδιο», ενώ δεσμεύθηκε πως θα ανοίξει τη Βασιλίσσης Όλγας.
«Το πώς θα διώξουμε το αυτοκίνητο από την πόλη είναι σύνθετο και δεν είναι τυφλές κινήσεις» απάντησε ο κ. Δούκας στον κ. Μπακογιάννη, προσθέτοντας ότι σε άλλες πόλεις της Ευρώπης εφαρμόζονται δοκιμαστικές περίοδοι σε μικρούς δρόμους, ενισχύεται η δημοτική συγκοινωνία και γίνεται χρήση άλλων κινήτρων για να προχωρήσει «η ήπια κυκλοφορία».
Μπακογιάννης: Είμαι πολύ περήφανος που προχωράει το έργο για παιδιά ΑμεΑ
«Η Αθήνα είναι μια εχθρική πόλη κι εμείς τέσσερα χρόνια κάθε μέρα, δίνουμε τη μάχη για να την κάνουμε λίγο λιγότερο εχθρική και περισσότερο φιλική. Το μεγαλύτερο σοκ για μένα όταν ανέλαβα, ήταν ότι τα σχολεία της Αθήνας δεν είχαν προσβάσεις για ανθρώπους και παιδιά με αναπηρία. Αυτή τη στιγμή και είμαι πολύ υπερήφανος γι' αυτό, προχωράει και ολοκληρώνεται το έργο σε δεκάδες σχολεία, ράμπες, αναβατόρια, τουαλέτες για παιδιά ΑμεΑ. Συνεχίζουμε στον δημόσιο χώρο να βάζουμε ράμπες παντού. Έχουμε κάνει πάνω από 60 δρόμους νέα πεζοδρόμια, πεζοδρόμους, πλατείες και προχωράμε για να γίνει η Αθήνα επιτέλους ασφαλής.
Επόμενο βήμα στις ράμπες αναπήρων να βάλουμε αισθητήρες, ώστε όταν ένα αυτοκίνητο παρκάρει πάνω σε ράμπα, να πηγαίνει άμεσα η Δημοτική Αστυνομία. Και επόμενο βήμα, στις νέες παιδικές χαρές να υπάρχουν και παιχνίδια για παιδιά με αναπηρία. Και κάτι ακόμη: εννοείται πως όλοι οι αθλητικοί χώροι είναι προσβάσιμοι για παιδιά με αναπηρία».
Μπακογιάννης για πλημμύρες: Χαρτογραφήσαμε 41 σημεία επικινδυνότητας
Σε ερώτηση για την κλιματική αλλαγή και την ανθεκτικότητα ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε: «Κάναμε τη δουλειά μας γειτονιά γειτονιά. Χαρτογραφήσαμε 41 σημεία ευαλοτότητας και επικινδυνότητας σε όλη την πόλη. Κάποια τα αντιμετωπίσαμε και λειτουργήσαμε πολύ καλά με τη νεροποντή, κάποια άλλα τα δρομολογήσαμε και κάποια άλλα βρίσκονται στο σχέδιό μας για την επόμενη πενταετία. Δεν περιμένουμε λοιπόν κανέναν Ντάνιελ, για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση, το κάνουμε από την πρώτη ημέρα.
Και να προσθέσω κάτι σημαντικό, στο οποίο μπορούμε να συμφωνήσουμε. Ένας κλαυσίγελως που έχει να κάνει με τις αρμοδιότητες, πρέπει να λάβει τέλος. Η ευθύνη της πόλης είναι του δήμου, η ευθύνη είναι και κοινωνική και ηθική και αυτοδιοικητική. 'Αρα πρέπει να έχει την αρμοδιότητα. Όταν όλα τα φρεάτια δεν είναι ευθύνη του δήμου και στέλνει εκεί συνεργείο ο δήμος, καλά κάνει και το στέλνει, αλλά στην πραγματικότητα παρανομεί. Επιτέλους ας ξεκαθαριστεί το τοπίο. Θέλουμε εμείς την αρμοδιότητα και πάμε αν το κυνηγήσουμε μαζί».
Ο κ. Δούκας, από την άλλη, ισχυρίστηκε πως «είναι μια ανοχύρωτη πόλη Αθήνα γιατί δεν υπάρχει μελέτη». «Τα θέματα της ανθεκτικότητας είναι επιστημονικά, τα οποία πρέπει να τα εντοπίσουμε σοβαρά. Δεν είναι έργα εδώ και εκεί» ανέφερε ο κ. Δούκας, προσθέτοντας ότι «είμαστε σε κλιματική κρίση» και τονίζοντας την πολυπλοκότητα της κατάστασης.
«Έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα» για το πώς η πόλη θα γίνει πιο «ανθεκτική» αξιοποιώντας τους λόφους, τα πέντε βουνά της Αθήνας, «με έργα υποδομής» και «συμπαγείς χώρους πρασίνου», «κήπους βροχής» και άλλες «σύγχρονες μεθοδολογίες και τεχνολογίες». «Για εμάς η ανθεκτικότητα είναι απαραίτητη γιατί σε αντίθετη περίπτωση η Αθήνα κάθε φορά θα έχει πρόβλημα στις κακοκαιρίες» τόνισε ο κ. Δούκας.
Ο κ. Δούκας αναφέρθηκε επίσης στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας υπογραμμίζοντας ότι «προκύπτει το ερώτημα πόσα χρήματα έχει ζητήσει ο δήμος Αθηναίων ακριβώς για να αντιμετωπίσει τη συνθετότητα, γιατί είναι μια τσιμεντούπολη με μπαζωμένα ρέματα και με μικρά έργα υποδομής;». «Υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα εδώ. Η δυνατότητα αυτή τελειώνει» και άρα «θα χαθεί μια χρυσή ευκαιρία για την πόλη μας» κατέληξε ο κ. Δούκας.
«Ζήτησα να πάρει ο δήμος στη γεωγραφική του επικράτεια όλες αυτές τις απαραίτητες υποδομές» είπε ο κ. Δούκας, τονίζοντας ότι «εάν με ψηφίσουν οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες, θα αναλάβω την ευθύνη, δηλαδή με τις υπηρεσίες θα καθαρίσω τα φρεάτια, θα προχωρήσω όλες τις μελέτες και όλα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά» διότι «είναι θέμα ζωής».
Μπακογιάννης: Δημιουργία οργανισμού για τη βιώσιμη κινητικότητα
Σε ερώτηση για τον πολιτισμό και τα ζητήματα γύρω από αυτόν, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε: «Θα πρέπει να έχουμε Νόμο που ξεκάθαρα θα ορίζει, ότι σε εργάσιμες ημέρες και ώρες ο δρόμος δεν θα κλείνει για τίποτα και για κανέναν. Αν και δεν έχει ψηφιστεί αυτός ο Νόμος, από τότε που το κάναμε μεγάλο θέμα και φωνάξαμε, σε συνεργασία με την Τροχαία έχουμε καταφέρει να το ρυθμίσουμε.
Επειδή όμως με πήγατε στο κυκλοφοριακό και είναι κι αυτό ο πολιτισμός της καθημερινότητάς μας, θα πρέπει να δούμε ορισμένα ζητήματα. Το ένα ζήτημα είναι ότι η αναρχία που βλέπουμε σήμερα στους δρόμους, δεν είναι τίποτα άλλο από τον καθρέφτη της αναρχίας στο θεσμικό πλαίσιο. Έχουμε πολλές αρμοδιότητες, πολλούς φορείς, που περιπλέκονται. Εμείς έχουμε προτείνει, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, να δημιουργηθεί ένας οργανισμός για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα. Είναι σημαντικό γιατί θα μας επιτρέπει να οργανωθούμε. Από τις πιάτσες στα ταξί και τις λεωφορειολουρίδες μέχρι την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη. Με τα νέα οχήματα που έρχονται θα αντικαταστήσουμε τα γερασμένα. Και πρέπει να μιλήσουμε για δημοτική συγκοινωνία συμπληρωματικά. Είμαστε έτοιμοι, έχουμε κάνει τη μελέτη, γι' αυτό θα πρέπει να μιλήσουμε για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, όπου μπορούμε γιατί δεν θέλουμε να βάζουμε τον κόσμο να πληρώνει. Και να μιλήσουμε για ένα πάρκινγκ τουλάχιστον σε κάθε δημοτική κοινότητα».
Δημοτικό τέλος στα Airbnb θέλει ο Χάρης Δούκας
Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με το δημοτικό τέλος που προτείνει ο συνδυασμός του για το Airbnb, ο κ. Δούκας υπενθύμισε την εισήγηση του πρωθυπουργού για διαφορετικό φορολογικό συντελεστή σε όσους ενοικιάζουν πάνω από έναν αριθμό ακινήτων στις πλατφόρμες και άρα δραστηριοποιούνται ως επιχειρηματίες. «Είναι στη σωστή κατεύθυνση και πρέπει να προχωρήσει» είπε ο κ. Δούκας.
«Αφού υπάρχουν γειτονιές που υπάρχει τόσο μεγάλη φόρτιση από το Airbnb» και «αφού υπάρχει αυτή η δυνατότητα να αφήνει μια οικονομική ανταπόδοση σε μια πόλη η οποία έχει αυξημένα δημοτικά τέλη, να δημιουργήσουμε μια νέα εισροή» επεσήμανε ο κ. Δούκας, αναφέροντας ότι μπορεί να είναι «γύρω στο 10%» αλλά απαιτείται «συνολική μελέτη» και «δεν μπορεί να είναι ίδιο σε όλες τις γειτονιές».
«Όλες οι πόλεις, η Λισαβώνα, η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη, με βάση τη φέρουσα ικανότητα σχεδιάζουν μια συνολική προσέγγιση για τα δημοτικά τέλη και για την φόρτιση, την κοινωνική και την οικονομική, σε κάθε γειτονιά και αυτό θα κάνουμε κι εμείς» κατέληξε ο κ. Δούκας.
Μπακογιάννης: Κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος με τόσο μεγάλη αποχή
Στην ερώτηση για την περίπτωση που χάσει στις εκλογές, αν θα περάσει στην κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά και για τη μεγάλη αποχή που υπήρξε στις εκλογές, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε:
«Θα ξεκινήσω από το πιο σημαντικό για μένα, την αποχή. Το αποτέλεσμα της Κυριακής ήταν μια μαζική επιβεβαίωση, μια μεγάλη αναγνώριση και του έργου και του σχεδίου μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος με τόσο μεγάλη αποχή. Η απάντησή μου σε αυτό ήταν ότι ζήτησα, κι ευχαριστώ τον κ. Δούκα που συμφώνησε αμέσως, να γίνει αυτό το debate. Και αν καταφέρουμε να πείσουμε έστω και έναν περισσότερο να πάει στην κάλπη, θα αξίζει τον κόπο όλη αυτή η συζήτηση.
Ως προς την άλλη ερώτηση, κλειστό συμβόλαιο, είτε είμαι δήμαρχος είτε είμαι δημοτικός σύμβουλος, η επόμενη πενταετία για μένα, είναι πενταετία της Αθήνας. Τα ίδια έλεγα και το 2019 και τα τήρησα. Τότε που ο κ. Ηλιόπουλος, ο κ. Γερουλάνος, ορκίζονταν ότι δεν θα πάνε πουθενά κι εδώ θα μείνουν, αλλά εκείνοι έφυγαν, καλά έκαναν, βουλευτές έγιναν, εγώ έμεινα. Και θα μείνω μέχρι να ολοκληρώσω την πενταετία. Είναι δέσμευση τιμής για μένα».
Έπειτα, ο κ. Δούκας προχώρησε σε νέα παρέμβαση, λέγοντας πως θα διπλασιάσει τον προϋπολογισμό για τα πεζοδρόμια, γιατί, όπως είπε «έχουν πολύ μεγάλα προβλήματα» για τους ανάπηρους, τους ανθρώπους ΑΜΕΑ, τις οικογένειες με τα καροτσάκια και τους ανθρώπους τρίτης ηλικίας, σημειώνοντας σε αυτό το σημείο και την πρόσβαση σε δημόσια κτήρια.
Μπακογιάννης: Με ποιους είστε κ. Δούκα;
Στη συνολική τοποθέτησή του στο τέλος, ο Κώστας Μπακογιάννης τόνισε: «Είμαι κοντά στα 15 χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και έχω μάθει ότι μετράει το αποτέλεσμα και ότι κρινόμαστε στην πράξη. Ναι, προφανώς κάνουμε και λάθη. Μόνο όποιος δεν δουλεύει, δεν κάνει λάθη. Αλλά υπάρχει μια πραγματικότητα, στην οποία θέλω να επανέλθω. Πάμε στην αλήθεια των γειτονιών. Σας ρώτησα κ. Δούκα για τον λόφο του Στρέφη, γιατί έχει να μπει ανθρώπινο χέρι πάρα πολλά χρόνια. Ο λόφος καταρρέει κι εμείς κάνουμε ένα έργο υποδομών και κάποιοι διαφωνούν, αντιστέκονται με τη βία. Είναι σημαντικό ο υποψήφιος δήμαρχος να τοποθετηθεί και να πει ‘'ναι ή όχι'' γι' αυτό το έργο. Για το μετρό στα Εξάρχεια, θα κινούνται 350.000 άνθρωποι με τη Γραμμή 4, είναι το πιο δημοκρατικό μέσο, το έχουμε ανάγκη σε μια πόλη, η οποία πνίγεται. Να γίνει ο σταθμός ή να μην γίνει; Έχουν δοθεί ιδεολογικές, πολιτικές, αυτοδιοικητικές μάχες. Σας μίλησα για την Ακαδημία Πλάτωνος. Έχουμε τη χρυσή ευκαιρία να ανοιχτούμε επιτέλους, να βγούμε από το κέντρο του κέντρου, από το τρίγωνο και από τη Βουλή και από το Σύνταγμα και να πάμε στη γειτονιά, να γίνει μια πράσινη ανάπλαση, ένα πρότυπο πράσινο μουσείο, κάποιοι κι εκεί διαφωνούν. Εσείς κ. Δούκα με ποιους είστε; Ο δήμαρχος πρέπει να λέει ‘'ναι'', πρέπει να λέει και ‘'όχι''. Πρέπει να παίρνει αποφάσεις. Σας μίλησα πριν για το κλειστό του 'Ατλαντα. Είναι σημαντικό, γιατί μας λείπει το κλειστό και είναι μια περιοχή, που έχει πολλούς αθλητικούς συλλόγους.
Και τέλος, σας μίλησα για το πάρκο Δρακόπουλου. Δεν είπα τυχαία ότι δύο αντιδήμαρχοί μου έχουν φάει ξύλο. Πήγαμε εκεί, μας επιτέθηκαν, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι τραβήξαμε. Και όχι, δεν έχει μπει ούτε ένα πλακάκι, ούτε μια ζαρντινιέρα. Πάμε αν θέλετε μαζί αύριο το πρωί, να βγάλουμε και φωτογραφία, για να επιβεβαιωθεί του λόγου το αληθές. Και σε αυτό, σας παρακαλώ να τοποθετηθείτε. Είναι σημαντικό. Οφείλουμε την αλήθειά μας και την καθαρότητά μας».
Το «γύρισμα» του Δούκα
Ο κ. Δούκας είχε και μια άβολη στιγμή. Ερωτηθείς εάν σε περίπτωση που εκλεγεί θα επιδιώξει να «μιλήσει» την ίδια γλώσσα με την Περιφέρεια ή την Κυβέρνηση για να αντιμετωπιστούν προβλήματα της πόλης, ο κ. Δούκας βρέθηκε σε απόλυτη αμηχανία και δεν απάντησε.
Μετά από αρκετά δευτερόλεπτα παύσης και χαμογελώντας αμήχανα, ο Χάρης Δούκας είπε: «Και λέω ακριβώς, επειδή ζούμε όχι στο 1980 αλλά στο 2023, ότι επειδή είναι τρομακτικές οι καταστροφές και οι ανθρώπινες ζωές πετάμε ένα μπαλάκι εδώ και παρά πολύ καιρό, ενώ χάνονται ζωές. Δεν μπορεί η συζήτηση σήμερα στην Αθήνα να γίνεται για το ποιος έχει την ευθύνη και ποιος καθαρίζει ποια φρεάτια και ποιους δρόμους».
Δείτε εδώ το debate