Η Κομισιόν επιχειρεί μια στρατηγική ανασύνταξη της ευρωπαϊκής βιομηχανικής πολιτικής, με την αυτοκινητοβιομηχανία στο επίκεντρο. Η αυξανόμενη κινεζική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά και η πίεση για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών έως το 2035 φέρνουν στο προσκήνιο ένα νέο πλαίσιο προστασίας, επενδύσεων και εμπορικών ισορροπιών. Η πρωτοβουλία της ΕΕ δεν αφορά μόνο τα εργοστάσια και τις θέσεις εργασίας, αλλά τη συνολική ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας και τη διατήρηση της τεχνολογικής της κυριαρχίας έναντι των παγκόσμιων ανταγωνιστών.
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να υπερασπιστεί τη βιομηχανία αυτοκινήτων της από τον κινεζικό ανταγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης της επανεξέτασης του στόχου για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2035 για τα νέα αυτοκίνητα και βαν, δήλωσε σε συνέντευξή του ο επίτροπος της ΕΕ για τη βιομηχανία, Στεφάν Σεζουρνέ, όπως αναφέρει το Topspeed.gr.
Ο Σεζουρνέ ανέφερε ότι η ΕΕ θα πρέπει επίσης να εξετάσει τη διαφοροποίηση των εξαγωγών της και να θεσπίσει νέους κανόνες για την προστασία της παραγωγής στην Ευρώπη. «Πρέπει να είμαστε λιγότερο αφελείς και να επιστρέψουμε στα πρότυπα όλων των μεγάλων οικονομιών του κόσμου. Είμαστε η μόνη ήπειρος που δεν διαθέτει στρατηγική σκέψη στη βιομηχανική πολιτική», δήλωσε ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας στην ιταλική εφημερίδα La Stampa.
Η προειδοποίηση
Προειδοποίησε ότι «αν δεν παρέμβουμε, σε δέκα χρόνια τα αυτοκίνητα που παράγονται και πωλούνται στην Ευρώπη θα μειωθούν από 13 εκατομμύρια σε 9 εκατομμύρια». «Πρέπει να δείξουμε ευελιξία σχετικά με τον στόχο της πλήρους κατάργησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035», δήλωσε.
Η ΕΕ αναμένεται να επανεξετάσει τον στόχο έως το τέλος του έτους, ανταποκρινόμενη στις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που υποστηρίζουν ότι η πλήρης μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πλέον εφικτή.
Ο Σεζουρνέ δήλωσε επίσης ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να στραφούν σε νέες αγορές για τις πωλήσεις τους και οι εταιρείες να αντιμετωπίζουν λιγότερη γραφειοκρατία.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να ανακοινώσει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να αντιμετωπίσει τον κινεζικό ανταγωνισμό και να αναζωογονήσει την εσωτερική αγορά, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής που θα παρουσιαστεί στις 10 Δεκεμβρίου.
«Μέτρα» κατά Κινέζων κατασκευαστών
Ο επίτροπος Βιομηχανίας υπαινίχθηκε επίσης μέτρα κατά των κινεζικών παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Ευρώπη. «Σήμερα υπάρχουν κατασκευαστές που συναρμολογούν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη με κινεζικά εξαρτήματα και κινεζικό προσωπικό: αυτό συμβαίνει στην Ισπανία και στην Ουγγαρία. Αυτό δεν είναι αποδεκτό», είπε ο Σεζουρνέ.
Όταν ρωτήθηκε εάν η Ευρώπη θα πρέπει να υιοθετήσει προστατευτικά μέτρα, ο Σεζουρνέ απάντησε ότι «είναι αναγκαίο να τεθούν όροι στις ξένες επενδύσεις στην Ευρώπη», προσθέτοντας ωστόσο ότι οι δασμοί θα δημιουργούσαν εμπορικές εντάσεις και θα έβλαπταν την παραγωγή.
Τέλος, σημείωσε ότι, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα όσον αφορά τα σπάνια ορυκτά, η Ευρώπη θα πρέπει να εξετάσει νέους προμηθευτές — όπως η Βραζιλία, ο Καναδάς και χώρες της Αφρικής — να θεσπίσει περιορισμούς στη χρήση τους, να ενισχύσει την ανακύκλωση και να επενδύσει σε πιθανά τοπικά κοιτάσματα.