Παρά τις ασφυκτικές πιέσεις που άσκησε το υπουργείο Οικονομικών στις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, πληροφορίες αναφέρουν πως οι servicers ζήτησαν από την ηγεσία του οικονομικού επιτελείου, σε πρόσφατη συνάντησή τους, οι «κόκκινοι» δανειολήπτες να δίνουν μια μικρή προκαταβολή πριν ξεκινήσει η ρύθμιση που τους προτείνεται.
Μάλιστα, η πρόταση αυτή φέρεται ότι βρήκε σύμφωνο το υπουργείο Οικονομικών, χωρίς να έχει διευκρινιστεί το ύψος αυτής της προκαταβολής, την οποία θα πρέπει να καταβάλλουν οι δανειολήπτες. Οι servicers, από την πλευρά τους, εκτιμούν πως ένα υψηλό ποσοστό όσων δέχονται μια ρύθμιση δεν ξεκινά ποτέ την εξόφλησή της. Επίσης, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η συνεργασία των υπηρεσιών του υπουργείου με τους servicers με στόχο τη λήψη μέτρων και την υιοθέτηση πολιτικών που θα οδηγήσουν σε αύξηση των βιώσιμων ρυθμίσεων. Μάλιστα, το οικονομικό επιτελείο θα προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία που θα ορίζει ένα πλαίσιο κανόνων και υποχρεώσεων για τους servicers. Το πλαίσιο θα κάνει λόγο για την υποχρέωση να τηρούν και να παρέχουν προσωποποιημένη πληροφόρηση προς τους οφειλέτες για το σύνολο της οφειλής τους, τις οφειλόμενες δόσεις, το επιτόκιο και άλλες συναφείς πληροφορίες. Και με ποινές, όταν δεν παρέχουν σαφή και έγκαιρη ενημέρωση στους οφειλέτες.
Κομβικό ρόλο θα παίξουν οι επικείμενες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του εξωδικαστικού μηχανισμού, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν την παραγωγή περισσότερων και πιο ποιοτικών λύσεων θεραπείας «κόκκινων» οφειλών.
Οι servicers, από την πλευρά τους, παρουσίασαν το έργο που έχει συντελεστεί το 2023 σε αυτόν τον τομέα. Σύμφωνα με τα στοιχεία τους, στο α’ εξάμηνο του 2023 οι νέες ρυθμίσεις δανείων έφτασαν τα 3,4 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 35%, και ξεπέρασαν το στόχο που είχε τεθεί στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Αναφορά έγινε και στην αύξηση των ρυθμίσεων του εξωδικαστικού μηχανισμού (έως τον Ιούνιο 6.254 επιτυχείς ρυθμίσεις, που αντιστοιχούν σε 2,33 δισ. ευρώ αρχικών οφειλών). Τέλος, συμφωνήθηκε η διεξαγωγή ευρείας ενημερωτικής εκστρατείας εκ μέρους των ελληνικών τραπεζών σε σχέση με άλλα τραπεζικά προϊόντα τα οποία διαθέτουν, πέραν των καταθέσεων ταμιευτηρίου, τα οποία έχουν πολύ μεγαλύτερες αποδόσεις για τους καταθέτες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας το υπουργείο Οικονομικών θα ζητήσει να δοθεί έμφαση και στις δυνατότητες που έχουν οι δανειολήπτες να προχωρήσουν σε ρυθμίσεις, στους τρόπους επικοινωνίας με τους servicers κ.λπ., όπου υπάρχουν πολλά παράπονα από πλευράς των πολιτών.