Με ξεκάθαρο μήνυμα προς τη νέα γενιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,  Βασίλης Κικίλιας ανέδειξε τη ναυτιλία ως έναν από τους πιο δυναμικούς και προσοδοφόρους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Από το βήμα του inForum, υπογράμμισε πως προσφέρει άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, μισθούς που φτάνουν τα 4.500 ευρώ και ένα σταθερό μέλλον για τους νέους. Το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά σε μεταρρυθμίσεις με στόχο λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερα κίνητρα και σύγχρονη εκπαίδευση, ώστε η Ελλάδα να αξιοποιήσει πλήρως τον πλούτο της θάλασσας.

Ειδικότερα, από τα χρόνια που είχε λάβει μια διπλή υποτροφία για κολλέγιο στις ΗΠΑ και να σπουδάσει ιατρική και να παίξει μπάσκετ ξεκίνησε τα όσα είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας στο inForum – Brain, Retain & Regain, που πραγματοποιείται στη Βιβλιοθήκη της Βουλής, στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, υπογραμμίζοντας ότι δεν μετάνιωσε για αυτή του την απόφαση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως χώρα είναι να γυρίσουμε σελίδα από την κρίση και να βάλουμε τα πράγματα σε σωστές βάσεις σημείωσε ο κ. Κικίλιας, τονίζοντας ότι έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια.

«Αυτό που ακόμα απέχουμε είναι να δώσουμε μαζικά νέες πολύ καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας στην επόμενη γενιά, έτσι ώστε τα παιδιά μας να μπορούν να σπουδάζουν, να νοικιάζουν το σπίτι τους αν όχι να το αγοράζουν, να κάνουν πλάνα, να ερωτεύονται, να παντρεύονται και όλα αυτά να τα αντέχουν οικονομικά» σημείωσε ο Βασίλης Κικίλιας, εξηγώντας ότι ο κλάδος της ναυτιλίας είναι ένας από αυτούς που μπορούν να τα προσφέρουν όλα αυτά.

«Θέσεις υπάρχουν, αναζητούνται εργαζόμενοι»

«Για τους νέους που θέλουν να δουν άμεσα πράγματα και βράζει το αίμα τους, έχω νέα να τους πω για τη ναυτιλία. Αν τα άλλα επαγγέλματα ξεκινούν με μισθούς για τους νέους από τα 700 – 800 ευρώ ή 1.000 ευρώ, στη ναυτιλία υπάρχουν μισθοί που κινούνται σε επίπεδα 3.500 – 4.500 ευρώ το μήνα» ανέφερε ο κ. Κικίλιας, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι οι θέσεις υπάρχουν και αναζητούνται οι νέοι που θα τις στελεχώσουν.

Ωστόσο, ο Βασίλης Κικίλιας υποστήριξε ότι δεν είναι εύκολο για κάποιον να πείσεις κάποιον να επιλέξει τη ναυτιλία ως τομέα εργασίας. «Η αίσθηση που έχουμε δημιουργήσει είναι να σπουδάσουν τα παιδιά και να καταλήξουν πίσω από ένα γραφείο. Αυτή είναι η αίσθηση καταξίωσης που έχουμε στη μεταπολίτευση».

Στη συνέχεια ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε στην πορεία που μπορεί να έχει ένας νέος στον κλάδο της ναυτιλίας, τονίζοντας ότι θα πρέπει να γίνει γνωστό αυτό το πλάνο. «Μπορεί να ξεκινήσει κανείς από τα 18 του και μέχρι τα 33 να κάνει ταξίδια και στη συνέχεια, έχοντας 15 χρόνια υπηρεσία, να συνεχίσει να εργάζεται σε ναυτιλιακό γραφείο» τόνισε ο κ. Κικίλιας.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι έχουν αλλάξει σημαντικά προς το καλύτερο οι συνθήκες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι νέοι ναυτικοί, αλλά και οι ευκαιρίες που έχουν όσοι ασχοληθούν με τη θάλασσα σε σχέση με το παρελθόν.

Ο τομέας της ασφάλειας

Σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας και τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα στα πλοία, ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι «στην ποντοπόρο ναυτιλία οι κανόνες είναι σοβαροί και τηρούνται παρά τις όποιες αβεβαιότητες στον πλανήτη».

«Στην ακτοπλοΐα, είχαν προγραμματιστεί 18-19 έλεγχοι ασφαλείας, όμως εμείς κάναμε 170 έκτακτους ελέγχους στην ακτοπλοΐα και τα τουριστικά σκάφη, δείχνει ότι η ασφάλεια είναι προτεραιότητά μας» συμπλήρωσε ο Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο inForum.

Νέο νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση

Για τις δράσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ώστε να προσελκήσει νέους εργαζόμενους στον κλάδο, ο κ. Κικίλιας αποκάλυψε ότι το υπουργείο θα φέρει το φθινόπωρο ένα νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση.

«Θέλουμε να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες, να μειώσουμε τη γραφειοκρατία και να δώσουμε παραπάνω κίνητρα σε δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια, ώστε τα νέα παιδιά να μπορέσουν να υπηρετήσουν πιο εύκολα το επάγγελμα αυτό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

«Σημαντικές οι επενδύσεις στα ναυπηγεία»

Τέλος, ο Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε και στη ναυπηγική βιομηχανία της Ελλάδας, η οποία για χρόνια παρέμενε ανενεργή, όμως τώρα δείχνει ως ευκαιρία.

«Μέσα στην κρίση είχαμε πρόβλημα με τα ναυπηγεία μας, καθώς ή υπολειτουργούσαν ή ήταν κλειστά. Τώρα βλέπουμε ότι Έλληνες επιχειρηματίες επενδύουν στα ναυπηγεία, με τη διαδικασία να έχει κινηθεί σημαντικά. Αν ρωτήσετε τους εργαζόμενους, θα δείτε ότι και οι απολαβές είναι μεγαλύτερες, αλλά και η ασφάλεια έχει αυξηθεί» σημείωσε και πρόσθεσε ότι το κράτος μπορεί να δώσει το δικαίωμα στα ελληνικά ναυπηγεία να κατασκευάσουν σκάφη του Λιμενικού Σώματος ή του Πολεμικού Ναυτικού.