Αυτήν την εβδομάδα το τελευταίο κομμάτι του κόμπακτ σουηδικού μοντέλου άφησε πίσω του τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Γάνδης στο Βέλγιο. Το μοντέλο δεν θα αντικατασταθεί άμεσα.

Ύστερα από ένα στέισον που προερχόταν από τη μικρή μπερλίνα S40, το V40 επέστρεψε το 2012 υπό τη μορφή ενός κλασικού κόμπακτ χάτσμπακ ως αντίπαλος του Audi A3 Sportback. Επτά χρόνια αργότερα, το αυτοκίνητο πήρε την άγουσα για συνταξιοδότηση. Η Volvo μόλις σταμάτησε την παραγωγή του στο εργοστάσιό της στη Γάνδη του Βελγίου.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 667.530 αυτοκίνητα, λαμβάνοντας υπόψη και τη «σκληροτράχηλη» παραλλαγή Cross Country. Ομολογουμένως ένα αξιόλογο νούμερο. Φυσικά, η καμπύλη των πωλήσεων είχε πέσει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς το V40 δεν μπορούσε να κρύψει τις ρυτίδες του. Πάνω απ’ όλα όμως, διότι η Volvo είχε εκτρέψει την πελατειακή βάση της με το λανσάρισμα του πιο μοντέρνου XC40 στις αρχές του 2018.

Το V40 δεν θα αντικατασταθεί άμεσα. Νωρίτερα εφέτος, ένας από τους ιθύνοντες της φίρμας σημείωνε ότι η Volvo εργαζόταν ήδη πάνω σε ένα νέο κόμπακτ μοντέλο. Αλλά θα είναι πιο πρωτότυπο από το V40, ίσως ένα crossover τύπου BMW X2 ή ένα πιο αστικό SUV.

Εν τω μεταξύ, με την εξαφάνιση του κόμπακτ μοντέλου της από τους καταλόγους, η Volvo είναι τελικά σε θέση να τηρήσει την υπόσχεσή της. Πλέον διαθέτει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, καθώς όλα τα άλλα μοντέλα είναι διαθέσιμα σε επαναφορτιζόμενη υβριδική παραλλαγή.

Η διακοπή της παραγωγής του V40 δεν θα θέσει σε κίνδυνο το εργοστάσιο και τις θέσεις εργασίας στη Γάνδη, μονάδα που συναρμολογεί και το XC40, από το οποίο περισσότερες από 60.000 μονάδες παραδόθηκαν κατά το πρώτο 6άμηνο του 2019. Παρεμπιπτόντως, οι ενδιαφερόμενοι στην Ελλάδα μπορούν να ψάξουν στις αντιπροσωπείες για στοκ και έξτρα εκπτώσεις σε ένα μοντέλο που βρίσκεται πια εκτός παραγωγής.

(Πηγή drive.gr)