Την Κυριακή το απόγευμα, η καθηγήτρια στο ΕΚΠΑ κ. Βάσω Κιντή, ανήρτησε στο facebook ένα κείμενο, βασικά σημεία του οποίου κρίνω σκόπιμο να μεταφέρω:
«(...) Σε σχέση με τον γάμο των ομοφύλων και την τεκνοθεσία, ορισμένοι επικαλούνται μία εκδοχή φυσικού νόμου, που ορίζει όχι μόνο πώς είναι τα πράγματα, αλλά και πώς πρέπει να είναι. Αυτή η αντίληψη συνήθως συνδυάζεται με μία τελεολογία. Ποιος έχει θέσει αυτόν το νόμο και αυτήν την τελεολογία; Στη χριστιανική αντίληψη, ο Θεός και οι αξιωματούχοι της Εκκλησίας (...). Αυτό που λέμε νεωτερικότητα σημαδεύτηκε από τη ρήξη με αυτή την αντίληψη. Απέναντι στην ετερονομία αυτής της αντίληψης (δηλαδή ότι ο ηθικός νόμος μας επιβάλλεται απ’ έξω από τη φύση ή από τον Θεό) αρχίζει να αναδύεται το αίτημα της αυτονομίας (...). Έτσι το ηθικό ή το ανήθικο είναι αυτό που ορίζουν οι ίδιοι οι άνθρωποι (δεν το ορίζει κάτι έτερον προς αυτούς για να τους το επιβάλει), ανάλογα με το αν τους προκαλεί ηδονή ή πόνο, όφελος ή βλάβη (...).
Σήμερα ζούμε στη μετεξέλιξη της νεωτερικότητας και δεν μπορούμε να γυρίζουμε πίσω στον φυσικό νόμο και την προνεωτερική εποχή σαν να μην τρέχει τίποτε, σαν να μην έχουν μεσολαβήσει τόσοι αιώνες με τόσες ανατροπές, αλλαγές, κριτική και επιχειρήματα. Δεν μπορεί να λέγεται σήμερα με τόση αφοπλιστική απλότητα ότι κάτι είναι ‘’φυσικό’’. Ποιος το ορίζει; Πώς το φυσικό υπαγορεύει το ηθικά ορθό; Αν θέλει λοιπόν κανείς να σταθεί απέναντι, ας βρει καλύτερα επιχειρήματα».