Αρνητικός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κοινοβουλευτικού του εκπροσώπου, Θεόφιλου Ξανθόπουλου, στο ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν κάμερες, προκειμένου να περιοριστεί η εγκληματικότητα. Στο ερώτημα του δημοσιογράφου Άκη Παυλόπουλου, εάν θα πρέπει να τοποθετηθούν μια ώρα αρχύτερα οι κάμερες παντού, ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση έχει πάρει τον ολισθηρό δρόμο της αυστηροποίησης και της περιστολής των δικαιωμάτων, ενώ παράλληλα υποστήρηξε ότι τα αποτελέσματα των καμερών παντού ως μέτρο είναι αποτυχημένο, φέρνοντας ως παράδειγμα τις ΗΠΑ. 

Επίσης, υποστήριξε την πάγια αντίθέση του ΣΥΡΙΖΑ στην αυστηροποίηση των ποινών, ενώ ταυτόχρονα απέδωσε την εγκληματικότητα σε κοινωνικές αιτίες, όπως η ανασφάλεια, η φτώχια και η περιθωριοποίηση. Θα είχε ενδιαφέρον αν μπορούσε να εξηγήσει, γιατί όλοι εκείνοι οι πολίτες, οι οποίοι εμπίπτουν στη συγκεκριμένη περιγραφή, δεν έχουν γίνει εγκληματίες. Μάλλον κάτι δεν θα κάνουν καλά. 

Ενδιαφέρον ωστόσο, έχει η επιλογή των λέξεων που χρησιμοποίησε ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος αναφορικά με την τοποθέτηση καμερών, αφού χαρακτηριστικά είπε ότι «αν είναι να κυκλοφορούμε με κάμερες σε εικοσιτετράωρη βάση, οι οποίες παρακολουθούν κάθε μας κίνηση και ενημερώνουν τον "μεγάλο αδελφό"». Εύλογα βγαίνει το συμπέρασμα, ότι η άρνηση της Αριστεράς στις κάμερες, πηγάζει από τα σύνδρομα καταδίωξης που έχουν από το 1936, όπου ο κύριος εκφραστής της τότε, το ΚΚΕ, είχε κυρηχθεί παράνομο.

Το εντυπωσιακό, δεν είναι το γεγονός ότι δεν έχουν ξεπεράσει τα σύνδρομα καταδίωξης -τα οποία εσωτερίκευσαν και τα έκαναν μέρος της ιδεολογίας τους- μετά από 88 χρόνια, αλλά το γεγονός ότι προτίθενται να ρισκάρουν την ασφάλεια των πολιτών, προκειμένου να μην κάνουν την αυτοκριτική τους, επάνω στις ιδεοληψίες τους! Εφόσον νομίζουν ότι οι δογματικές τους αντιλήψεις -επί παντος επιστητού, μιας και η Αριστερά δεν αναθεωρεί τίποτα- θα τους φέρει στην εξουσία, να συνεχίσουν έτσι. Διότι έτσι θα πάνε ολοταχώς στη λήθη. 

Η δήλωση του Θεόφιλου Ξανθόπουλου

Άκης Παυλόπουλος: «Η πατριωτική Αριστερά, έτσι όπως την προσδιορίζει ο κύριος Κασσελάκης, τι πιστεύει για την αστυνόμευση και την αντιμετώπιση της καθημερινής εγκληματικότητας; Πρέπει να μπουν μια ώρα αρχίτερα, οι κάμερες παντού; Πρέπει να έχουμε μια πιο ισχυρή αστυνομία, με νέα πρωτόκολλα εμπλοκής;» 

Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Όταν τίθενται μανιχαϊστικά τα ερωτήματα, είναι συνήθως υπεραπολουστευμένα. Η Αριστερά είναι εξ ορισμού πατριωτική. Είναι διεθνιστική και πατριωτική ταυτόχρονα (sic). Επομένως, αντιλαμβανόμαστε τον θεσμικό μας ρόλο στη λειτουργία της Δημοκρατίας και της κοινωνίας, από την άποψη των κοινωνικών, των πολιτικών δικαιωμάτων, ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό της ασφάλειας. Δεύτερον, η κριτική που ασκούμε στην κυβέρνηση, είναι ότι έχει πάρει τον ολισθηρό δρόμο της αυστηροποίησης και της περιστολής των δικαιωμάτων. Διότι, αν είναι να κυκλοφορούμε με κάμερες σε εικοσιτετράωρη βάση, οι οποίες παρακολουθούν κάθε μας κίνηση και ενημερώνουν τον "μεγάλο αδελφό", αυτά έχουν δοκιμαστεί σε άλλες χώρες και δεν έχουν αποτύχει (sic). Αν η κυβέρνηση δεν αντιληφθεί ότι η αιτία της εγκληματικότητας είναι πρωτίστως κοινωνική- »

Άκης Παυλόπουλος: «Δεν έχουν πετύχει ή δεν έχουν αποτύχει;»

Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Δεν έχουν πετύχει. Μα κοιτάξτε, στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα. Αν δεν αντιληφθεί η κυβέρνηση, ότι η αιτία της παραβατικής συμπεριφοράς, της εγκληματικότητας, είναι πρωτίστως κοινωνική και να ανοίξει μια συζήτηση σοβαρή και προοπτικής -γιατί όποια μέτρα θα ληφθούν, πρέπει να εφαρμοστούν σε βάθος χρόνου για να αποδώσουν».

Άκης Παυλόπουλος: «Τι εννοείτε "κοινωνική", κύριε Ξανθόπουλε;»

Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Εννοώ ότι - η ανασφάλεια, η φτώχεια, η περιθωριοποίηση -»

Άκης Παυλόπουλος: «Δηλαδή, οι συμμορίες που λυμαίνονται τα σπίτια και εισβάλλουν στα σπίτια, αποτελούνται από φτωχούς ανθρώπους που απλώς δεν έχουν δουλειά;»

Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Ένα προς ένα. Μην τα κάνετε, πώς να το πω;»

Δημήτρης Οικονόμου: «Λιανά. Λαϊκίζει ο Παυλόπουλος».

Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Όχι, δημοσιογράφος είναι θα κάνει τη δουλειά του. Αυτού του τύπου οι απλουστεύσεις, δεν βοηθούν στην ουσία του προβλήματος. Δεν ξέρω ποιές είναι οι συμμορίες που λυμαίνονται τα προάστια της Αθήνας, εννοώ ότι δεν ξέρω το κοινωνικό τους προφίλ. Αυτό που ξέρω, είναι ότι υπάρχει μια επιστήμη, η εγκληματολογία, η οποία ρίχνει φως στα κίνητρα, στο πλαίσιο μέσα σε αυτό που εκδηλώνονται αυτές οι παραβατικές συμπεριφορές, και η κυβέρνηση η οποία είχε μια μεγάλη επιχειρηματολογία, σχετικά με το "νόμος και τάξη", τα βρίσκει μπροστά της. Αντί να κάνει μια σε βάθος συζήτηση "τι φταίει, πώς θα προχωρήσουμε;" ξαναφέρνει τροποποίηση στους ποινικούς κώδικες».