Πέθανε ο διάσημος Γάλλος ηθοποιός Αλέν Ντελόν στα 88 του χρόνια.
Ο δημοφιλής ηθοποιός, πρότυπο της ομορφιάς και της γοητείας, άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του, όπως έκανε γνωστό η οικογένειά του, το πρωί της Κυριακής (18/8).
Ο εμβληματικός Γάλλος ηθοποιός, αφήνει πίσω του μια σπουδαία καριέρα στον κινηματογράφο. Παροιμειώδης η γοητεία του και αξέχαστες ερμηνείες του σε ταινίες όπως «Ο Σαμουράι» και «Το Ρόδο του Καΐρου», ο Ντελόν καθιερώθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους σταρ του γαλλικού και παγκόσμιου σινεμά. Η απώλειά του σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο.
Κατά την απονομή του τιμητικού Χρυσού Φοίνικα, τον Μάιο του 2019, από τα χέρια της κόρης του Anouchka, ο Αλέν Ντελόν είχε χαρακτηρίσει το βραβείο ως «ένα μεταθανάτιο αφιέρωμα» που του αποδόθηκε «εν ζωή».
«Ο Αλέν Φαμπιέν, η Ανούσκα, ο Άντον και (ο σκύλος του) Loubo, με βαθιά θλίψη ανακοινώνουν τον θάνατο του πατέρα τους. Έφυγε ειρηνικά από τη ζωή στο σπίτι του στο Douchy, περιτριγυρισμένος από τα τρία του παιδιά και την οικογένειά του. Η οικογένειά του σας ζητά να σεβαστείτε την ιδιωτική του ζωή σε αυτή την εξαιρετικά οδυνηρή στιγμή του πένθους», αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της οικογένειας.
Οι ρόλοι και οι γυναίκες της ζωής του...
Έπαιξε σε περισσότερες από 90 ταινίες κατακτώντας μία ξεχωριστή θέση στο γαλλικό κινηματογράφο με το ταλέντο του και την παροιμιώδη ομορφιά του.
Το σύμβολο του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου κινηματογράφου, τα τελευταία χρόνια ζούσε απομονωμένος σε μια έπαυλη στο Ντουσί της Γαλλίας, συντροφιά τον αγαπημένο του σκύλο.
Ο ακαταμάχητος γόης, το είδωλο για εκατομμύρια γυναίκες για πολλές δεκαετίες έζησε μια ανήσυχη παιδική ηλικία και μια πολυτάραχη και γεμάτη ζωή, περιστοιχισμένος από πολύ ωραίες γυναίκες.
Μερικές από αυτές ήταν οι Ρόμι Σνάιντερ, Ναταλί Ντελόν, Μιρέιγ Νταρκ, Κλαούντια Καρντινάλε, Μπριζίτ Μπαρντό, Μάριαν Φέιθφουλ, Τζέιν Φόντα.
Οι πολλές θυελλώδεις σχέσεις του τροφοδότησαν την κινηματογραφική του καριέρα που ξεκίνησε στα 22 του χρόνια. Υποκριτκή δεν διδάχθηκε ποτέ, έπαιζε με το ένστικτο, επενδύοντας στην ομορφιά του και σε μία ιδιότυπη ψυχρότητα, που σε καθήλωνε. Μεγαλούργησε τις δεκαετίες 60 και 70 σε συνεργασία με διάσημους σκηνοθέτες όπως οι Ρενέ Κλεμάν, Λουκίνο Βισκόντι, Μικελάντζελο Αντονιόνι, Λουί Μαλ.
Ξεχωρίζουν οι ταινίες: «Γυμνοί στον Ήλιο», «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του», «Η έκλειψη», «Γατόπαρδος», «Μπορσαλίνο», «Η πισίνα», «Η συμμορία των Σικελών».
Στην «πισίνα» του Ζακ Ντερέ (1969), ο Ντελόν πρωταγωνιστεί δίπλα στη Ρόμι Σνάιντερ με την οποία αποτέλεσε το πιο διάσημο ζευγάρι.
Ο σημαντικότερος σκηνοθέτης στην καριέρα του ήταν ο Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, ο οποίος τον σκηνοθέτησε σε δύο αριστουργήματα, τις ταινίες «Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο» (1967) και «Ο κόκκινος κύκλος» (1970), πριν από την ταινία «Ο μπάτσος» το 1972.
Στον Αλέν Ντελόν απονεμήθηκε το βραβειο Σεζαρ Α’ ανδρικού ρόλου το 1985, το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλίας το 1991 και για το σύνολο του έργου του ο τιμητικός Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ των Καννών το 2019, χρονιά που υπέστη και εγκεφαλικό επεισόδιο.
Η ζωή και τα «πιστεύω» του
Ο Ντελόν γεννήθηκε στο Ω-ντε-Σεν), του Ιλ-ντε-Φρανς, ένα πλούσιο προάστιο του Παρισιού. Οι γονείς του, Εντίτ και Φαμπιάν Ντελόν, χώρισαν όταν ο Ντελόν ήταν τεσσάρων ετών. Και οι δύο ξαναπαντρεύτηκαν και, ως αποτέλεσμα, ο Ντελόν έχει μια ετεροθαλή αδερφή και δύο ετεροθαλείς αδελφούς.
Όταν οι γονείς του χώρισαν, ο Ντελόν στάλθηκε να ζήσει με ανάδοχους γονείς. Μετά τον θάνατο των ανάδοχων γονέων, οι γονείς του Ντελόν ανέλαβαν από κοινού την επιμέλειά του, αλλά η συμφωνία δεν αποδείχθηκε ικανοποιητική. Φοίτησε σε καθολικό οικοτροφείο, το πρώτο από τα πολλά σχολεία από τα οποία αποβλήθηκε λόγω απείθαρχης συμπεριφοράς.
Ο Ντελόν άφησε το σχολείο στα 14 του και εργάστηκε για λίγο στο κρεοπωλείο του πατριού του. Κατατάχθηκε στο Γαλλικό Ναυτικό τρία χρόνια αργότερα, σε ηλικία 17 ετών, και κατά τη διάρκεια του 1953-1954 υπηρέτησε ως πεζοναύτης στον Πρώτο Πόλεμο της Ινδοκίνας.
Το 1956, μετά τη ναυτική του θητεία, ο Ντελόν επέστρεψε στη Γαλλία και ξεκίνησε να εργάζεται ως σερβιτόρος, αχθοφόρος, γραμματέας και βοηθός πωλήσεων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έγινε φίλος με την ηθοποιό Μπριζίτ Ομπέρ, και βρέθηκε σε ένα ταξίδι στο Φεστιβάλ των Καννών, απ’ όπου θα ξεκινούσε η κινηματογραφική του καριέρα.
Χαρακτηρίστηκε και ενίοτε προκάλεσε με τις βαθιά συντηρητικές απόψεις του σε πολιτικά και κοινωνικά θέματα. Προχώρησε σε δημόσιες τοποθετήσεις υπέρ του φίλου του, του ηγέτη της άκρας δεξιάς Ζαν-Μαρί Λεπέν, υπέρ της θανατικής ποινής ή εναντίον της ομοφυλοφιλίας, την οποία είχε χαρακτηρίσει «αντίθετη στη φύση».
«Ο καλύτερος και ο χειρότερος, ταυτόχρονα απρόσιτος και τόσο προσιτός, ψυχρός και καυτός», συνόψιζε η Μπριζίτ Μπαρντό για τα 80 χρόνια του ηθοποιού.
«Δεν είναι ένας φυσιολογικός ηθοποιός, ο Αλέν Ντελόν. Είναι ένα αντικείμενο του πόθου. Δεν είναι καν σέξι, ούτε αρρενωπός, ούτε θηλυκός: είναι μια διαβολική ομορφιά», υπογράμμιζε ο ηθοποιός Βενσάν Λεντόν στο ντοκιμαντέρ «Revolvers» το 2012.
Η οικογένεια του Αλέν Ντελόν αλληλοσπαρασσόταν, τον περασμένο Ιανουάριο: ο εμβληματικός ηθοποιός του γαλλικού κινηματογράφου είχε ανακοινώσει ότι κατέθεσε μήνυση σε βάρος του γιου του, Άντονι, έπειτα από μια σοκαριστική συνέντευξη του τελευταίου, ο οποίος κατηγόρησε την ετεροθαλή αδελφή του, Ανούσκα, για «χειραγώγηση» του 88χρονου πατέρα τους, η υγεία του οποίου φθίνει τα τελευταία χρόνια.
Αφορμή ήταν η συνέντευξη του 59χρονου Άντονι Ντελόν που δημοσιεύτηκε σήμερα στο περιοδικό Paris Match. Σ’ αυτήν ο γιος του ηθοποιού λέει ότι ο πατέρας του είναι «εξασθενημένος» και «δεν αντέχει πλέον να τον βλέπει έτσι, αδυνατισμένο».
Εμμανουέλ Μακρόν: «Ο Ντελόν έκανε τον κόσμο να ονειρεύεται»
Ο Εμανουέλ Μακρόν απέτισε σήμερα φόρο τιμής στο «μνημείο της Γαλλίας» Αλέν Ντελόν, χαιρετίζοντας τους «μυθικούς ρόλους» ενός ηθοποιού που «έκανε τον κόσμο να ονειρεύεται».
«Κύριος Κλάιν ή Ρόκο, ο Γατόπαρδος ή ο Δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο, ο Αλέν Ντελόν ενσάρκωσε μυθικούς ρόλους και έκανε τον κόσμο να ονειρεύεται. Δίνοντας το αξέχαστο πρόσωπό του για να αναστατώσει τις ζωές μας», έγραψε στο X o Γάλλος πρόεδρος.
«Μελαγχολικός, δημοφιλής, κρυφός, ήταν περισσότερο από ένας σταρ: ένα μνημείο της Γαλλίας», κατέληξε ο Γάλλος πρόεδρος.