Συνεχίστηκε και σήμερα η μαραθώνια κατάθεση του πραγματογνώμονα Δ.Λιότσιου για την 7η συνεχή συνεδρίαση της δίκης για το Μάτι, με τον βασικό μάρτυρα της υπόθεσης να καταγγέλει, ότι δέχτηκε παρεμβάσςι για την αλλαγή του πορίσματος του, ενώ επιπλέον επισήμανε και τα κενά τα οποία υπήρξαν τόσο στην πρόληψη όσο και στη διαχείριση από την ώρα της εκδήλωσης της πυρκαγιάς.

Με καθυστέρηση η διαδικασία

Με καθυστέρηση ξεκίνησε η διαδικασία, καθώς υποβλήθηκε από τους συνηγόρους υπεράσπισης των κατηγορουμένων αίτημα να τους χορηγηθούν τα πρακτικά όλων των συνεδριάσεων, τα οποία οι οποίες έχουν γίνει μέχρι και σήμερα. Οι δικαστές συσκέφτηκαν επ’ αυτού και απάντησαν ότι θα τους ενημερώσουν επί του αιτήματος στη επόμενη συνεδρίαση

Οι απαντήσεις του επιπυραγού

Ο επιπυραγός απαντώντας σε ερωτήσεις συνηγόρων των θυμάτων, είπε πως η εισήγηση για απομάκρυνση έπρεπε να έχει δοθεί από τις 17.30 του μοιραίου απογεύματος και τόνισε πως η φωτιά έφθασε το Μάτι στις 18.20. Όπως ανέφερε: «Οι δίοδοι προς τη θάλασσα είναι τουλάχιστον 25. Από τη Λεωφόρο Μαραθώνος μέχρι τη θάλασσα, είναι 850 μέτρα. Μόνο δύσκολο κομμάτι είναι στο Κόκκινο Λιμανάκι. Σε όλη την υπόλοιπη περιοχή όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην θάλασσα. Η απόσταση για ένα μέσο άνθρωπο προς τη θάλασσα είναι περίπου 20 λεπτά. Ο κόσμος έφυγε αυτοβούλως με τα οχήματα του. Στις 18:00 με την ενημέρωση του δημάρχου (ότι δεν κινδυνεύουν) ο κόσμος καθησυχάστηκε. Δεν είχε ενημερωθεί ο κόσμος πως η φωτιά κατευθύνεται προς την περιοχή».

Για τα πτητικά μέσα της Πυροσβεστικής

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο μάρτυρας επανήλθε στο θέμα των πτητικών μέσων αναφέροντας πως δεν προκύπτει ότι τα ελικόπτερα της πυροσβεστικής εκείνη την ημέρα δεν μπορούσαν να κάνουν ρίψεις.

«Δεν προκύπτει ότι είχαν κάποιο πρόβλημα. Πλην των Ericsson, τα υπόλοιπα ελικόπτερα είναι δύσκολο να επιχειρήσουν σε κατοικημένες περιοχές», τόνισε.

Ο επιπυραγός επεσήμανε επίσης πως «είχαμε ενημέρωση πως η φωτιά κατευθύνεται σε σπίτια, είχαμε ενημέρωση πως κατευθύνεται στο Νέο Βουτζά. Υπήρχε ενημέρωση πως υπήρχαν μόνο εννέα οχήματα της πυροσβεστικής και αυτά στην έναρξη της φωτιάς. Είχαμε ενημέρωση για κατεύθυνση καπνών. Έπρεπε να δοθεί η εντολή. Ο άνθρωπος δεν καίγεται από τη φωτιά, πρώτα δηλητηριάζεται από τον καπνό και μετά καίγεται».

Μία ακόμη δυνατότητα που δεν αξιοποιήθηκε στη φάση της διάσωσης ανέφερε ο πραγματογνώμονας λέγοντας πως «τα ελικόπτερα της ελληνικής αστυνομίας τα οποία διαθέτουν και θερμικές κάμερες, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό ανθρώπων στη θάλασσα και στη διαδικασία διάσωσης».

Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση δικηγόρου για το κατά πόσο φοβάται ακόμη για την σταδιοδρομία ή και την ζωή του μετά τις απειλές και τις πιέσεις που δέχθηκε, ο κ. Λιότσιος είπε: «Βεβαίως και φοβάμαι, έχω απειληθεί για αυτό. Όμως αυτό δεν επηρεάζει την κρίση μου και την κατάθεσή μου».

Σύμφωνα με τον μάρτυρα, αν πράγματι ο τότε διοικητής της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος άφησε τη θέση του την ώρα που η φωτιά έφθανε στο Μάτι «είναι εγκληματικό».