Όπως εξηγεί στην DW ο κ. Καλβουρτζής, θείος του θανόντος Άγγελου Τηλκερίδη στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, την 1η Αυγούστου 2025 ενημερώθηκαν με email από τις ανακριτικές αρχές –αφότου εκείνες είχαν μελετήσει όλες τις σχετικές πραγματογνωμοσύνες που είχαν εκπονηθεί– ότι επισήμως τα έλαια σιλικόνης είναι εκείνα που ευθύνονταν για την πυρκαγιά. Προηγουμένως οι εκτιμήσεις μπορεί να υπήρχαν στη δημόσια συζήτηση, αλλά όχι γραπτώς, με τρόπο επίσημο, που να μπορεί να συμπεριληφθεί στη δικογραφία.

Μετά την ενημέρωση, οι συγγενείς του άτυχου νέου έσπευσαν να συλλέξουν όσα στοιχεία γνώριζαν και άλλα που προστέθηκαν αργότερα ώστε να καταθέσουν αγωγή, μεταξύ άλλων, και εναντίον της Bayer και Siemens για τα έλαια σιλικόνης. Και αυτό γιατί μέσα στη δικογραφία από στοιχεία που προσκόμισε η Hellenic Train, αναφέρεται μία συγκεκριμένη παρτίδα ελαίων σιλικόνης της Bayer, τα οποία είχε αγοράσει η Siemens και τα χρησιμοποίησε στους μετασχηματιστές. Εφόσον λοιπόν οι αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα έλαια σιλικόνης ευθύνονται για την πυρκαγιά, θα πρέπει αντίστοιχα να ελεγχθούν και οι εταιρείες που τα κατασκεύασαν και τα προμήθευσαν.

Στην αγωγή μάλιστα γίνεται επίκληση της ευρωπαϊκής οδηγίας 85/374/ΕΟΚ «για την προσέγγιση των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των ΚΜ, σε θέματα ευθύνης λόγω ελαττωματικών προϊόντων», η οποία έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο το 2002 (Β’ 1373) και προβλέπει πως «εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό, οφείλει να αποζημιώσει τόσο η κατασκευάστρια εταιρεία όσο και η προμηθεύτρια εταιρεία». Μάλιστα, όπως ισχυρίζονται, οφείλουν να αποζημιώσουν χωρίς να μπορούν να επικαλεστούν ειδικές συνθήκες ή λάθη και παραλείψεις εργαζομένων.

Εύκολα αντιλαμβάνεται και ο πλέον ψεκασμένος ευήθης ότι οι θεωρίες για λαθρεμπόριο καυσίμων, παράνομα φορτία, φορτία βαρέως οπλισμού του ΝΑΤΟ, φορτία εξωγήινου υλικού και λοιπών αρλουμπών έλαβαν πανηγυρικά τέλος.