Η παράδοση του μετρό της Θεσσαλονίκης ήρθε την κατάλληλη ώρα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του. Καθώς εκτός από το ότι μπήκε τέλος σε μια ιστορία που κρατούσε περίπου μισό αιώνα και δίνει λύση στο κυκλοφοριακό, δίνει μια ένεση ψυχολογίας για τη Νέα Δημοκρατία. Ηταν μια «καλή είδηση» που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι αυτή η κυβέρνηση μπορεί να παράγει θετικά νέα για την κοινωνία. Παράλληλα ενισχύει, σε μια περίεργη πολιτικά συγκυρία, το κυβερνών κόμμα στη Βόρεια Ελλάδα, γενικότερα, καθώς εκεί εμφανίζονται οι μεγαλύτερες απώλειες προς τα... δεξιά της κυβέρνησης. Αρα το μετρό της Θεσσαλονίκης βοηθά στο να επουλωθούν πληγές της ΝΔ και μπορεί να αποτελέσει το αφετηριακό σημείο για το περιβόητο restart της κυβέρνησης. Το βέβαιο είναι ότι αυτό δεν φτάνει και αυτό το γνωρίζουν στο Μαξίμου.
Από την άλλη όμως δείχνουν ποιο μπορεί να είναι το αφήγημα για να ξορκίσει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, την «κατάρα» της δεύτερης τετραετίας. Η «συνταγή» του μετρό ίσως είναι και η μόνη που σε μια περίοδο ρευστοποίησης και κατακερματισμού του πολιτικού συστήματος μπορεί να αποτελέσει το πολιτικό ισοδύναμο της επιστροφής των πολιτών στην πολιτική. Ο πρωθυπουργός φαίνεται αποφασισμένος να ποντάρει σε αυτήν τη στρατηγική για να γυρίσει σελίδα και να δείξει ότι όχι μόνο θέλει, αλλά μπορεί να διαχειρίζεται με επιτυχία και την κανονικότητα, εκτός από τις έκτακτες συνθήκες. Ο δρόμος που έχει μπροστά του δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα και το γνωρίζει. Αλλά πρέπει να εκμεταλλευτεί τον χρόνο που έχει καθώς αργά και σταθερά αποκτά αντιπολίτευση. Τουλάχιστον αυτό θα τον βοηθήσει να κάνει οικονομία δυνάμεων. Διότι, όπως και να ’χει, το να είσαι κυβέρνηση και αντιπολίτευση του εαυτού σου, όσο ασφαλές και γοητευτικό και εάν είναι, δεν βοηθά στο να φτιάξεις το απαραίτητο πολιτικό αφήγημα στην πορεία για τις εκλογές. Και προσεχώς, απ’ ό,τι όλα δείχνουν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκτά από σπόντα αντιπολίτευση και, αν μη τι άλλο, θα απαλλαγεί από ένα βάρος...