Η τραγωδία των Τεμπών τον Μάρτιο του 2023 προκάλεσε παγκόσμιο σοκ και πλήθος δημοσιευμάτων που προσπάθησαν να εξηγήσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Ανάμεσα στους ισχυρισμούς που κυκλοφόρησαν, εμφανίστηκαν αναρτήσεις που διαδίδουν ότι τα κοντέινερ της ισραηλινής εταιρείας ΖΙΜ που επέβαιναν στο εμπορικό τρένο μετέφεραν πυρομαχικά και εύφλεκτα υλικά προς το Ισραήλ. Ωστόσο, οι επίσημες αναφορές από τη Hellenic Train, την Αστυνομία και την Πυροσβεστική αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι τα δύο κοντέινερ ΖΙΜ ήταν ψυγεία τύπου ZIMonitor, γεμάτα ακτινίδια και απόλυτα ασφαλή, όπως διεξοδικά παρουσιάζει η έρευνα που διεξήγαγαν τα Ellinikahoaxes.

Η σύνδεση με προηγούμενες έρευνες για στρατιωτικό υλικό και μεταφορές πυρομαχικών σε πλοία συμφερόντων της οικογένειας Λάτση στον Πειραιά είναι αυθαίρετη και αβάσιμη, καθώς αφορά εντελώς διαφορετικά κοντέινερ και περιστατικά. Τα κοντέινερ στα Τέμπη βρέθηκαν ακέραια, χωρίς ίχνη ζημιάς ή διαρροής, και άνοιξαν παρουσία αστυνομίας, τελωνειακών και πραγματογνωμόνων, επιβεβαιώνοντας ότι το φορτίο τους ήταν αποκλειστικά τροφικά προϊόντα.

Αυτή η ξεκάθαρη διάκριση αποσαφηνίζει τα γεγονότα, διαλύοντας τους μύθους που συνδέουν το δυστύχημα των Τεμπών με μεταφορά στρατιωτικού υλικού ή εκρηκτικών.

Ειδικότερα, στις αρχές Δεκεμβρίου του 2025, δημοσιεύματα υποστήριξαν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο δυστύχημα στα Τέμπη μετέφερε “εύφλεκτα υλικά” και “πυρομαχικά” στο Ισραήλ, μέσα στα κοντέινερ της εταιρείας μεταφορών ΖΙΜ. Αφορμή για τον ισχυρισμό στάθηκε έρευνα των Reporters United για τη συνεργασία της οικογένειας Λάτση με την ισραηλινή ΖΙΜ και τη μεταφορά πυρομαχικών στο Ισραήλ. Στο παρόν άρθρο τεκμηριώνουμε με επίσημα στοιχεία ότι τα δύο κοντέινερ της ZIM στο δυστύχημα των Τεμπών ήταν ψυγεία με ακτινίδια και δεν σχετίζονται με κανέναν τρόπο με το αντικείμενο της έρευνας των Reporters United.

Πλαίσιο ισχυρισμού

Στις 10 Νοεμβρίου 2025 κυκλοφόρησε το αστήρικτο δημοσίευμα της σελίδας “Καρδίτσα στα Άκρα”, η οποία έχει επανειλημμένα αναρτήσει άρθρα με ψευδοεπιστημονικό και συνωμοσιολογικό περιεχόμενο, με τίτλο: “Θυσία στον Νετανιάχου, 57 ψυχές Ελλήνων στα Τέμπη – Μητσοτάκηδες, Λάτσηδες και Εβραίοι πράκτορες εξαγόρασαν δικαστικούς, αστυνομικούς, πυροσβέστες και πραγματογνώμονες για να καλύψουν το αποτρόπαιο έγκλημα”.

Το δημοσίευμα, με αφορμή την έρευνα των Reporters United για ένα εντελώς διαφορετικό θέμα, το οποίο θα εξετάσουμε στη συνέχεια, διατύπωνε το αυθαίρετο συμπέρασμα, χωρίς να παρουσιάζει απολύτως κανένα τεκμήριο, ότι τα 57 θύματα του δυστυχήματος των Τεμπών σκοτώθηκαν εξαιτίας του πολέμου στη Γάζα και πως οι εμπλεκόμενες ελληνικές αρχές στη διερεύνηση του δυστυχήματος είχαν εξαγοραστεί από Εβραίους πράκτορες. Όπως αναφέρει:

Εκτός από τη γενοκτονία των Παλαιστινίων, 57 ελληνικές ψυχές έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας ενός πολέμου που συντηρεί η Αμερική, η Νέα Τάξη Πραγμάτων και κάποια άρρωστα μυαλά στην Ευρώπη που γεμίζουν τις τσέπες με εκατομμύρια δηλώνοντας στήριξη στον Εβραίο σφαγέα.

Εκδοχές της θεωρίας αυτής εντοπίζουμε και από τον ομογενή “δημοσιογράφο” John Kountouris, ιδιοκτήτη της συνωμοσιολογικής σελίδας Greek News on Demand, ο οποίος έχει υποστηρίξει κατά το παρελθόν ότι τα κοντέινερ της ΖΙΜ στα Τέμπη μετέφεραν “εύφλεκτα υλικά”. Ο John Kountouris διατυπώνει συστηματικά φανταστικούς ισχυρισμούς, μεταξύ των οποίων η θεωρία συνωμοσίας της “επίπεδης γης” και η θεωρία συνωμοσίας των “ερπετοειδών“.

fireshot-capture-1869-zim-tempi-search-results-facebook-wwwfacebookcom.jpg

Πηγή: John Kountouris/Facebook

Τι ισχύει
1. Στα Τέμπη, τα κοντέινερ της ΖΙΜ ήταν ψυγεία που μετέφεραν ακτινίδια
Η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 μετέφερε συνολικά 13 φορτάμαξες: τρεις (3) ανοιχτού τύπου, οι οποίες ήταν έμφορτες με λαμαρίνες και δέκα (10) κοντέινερ, τα οποία ήταν κλειστού τύπου. Από τα δέκα κοντέινερ κλειστού τύπου, τα δύο ανήκαν στην ισραηλινή διεθνή εταιρεία μεταφορών Zim Integrated Shipping Services Ltd. Σε φωτογραφία από drone διαπιστώνουμε τις ακριβείς θέσεις των δύο κοντέινερ ZIMonitor μετά το δυστύχημα (κατά σειρά 5ο και 7ο) καθώς και ότι δεν έχουν καταστραφεί από την σύγκρουση:

stighmiotipo-othonis-2025-12-10-125350-1024x640.jpg

Οι θέσεις των δύο κοντέινερ ZIMonitor μετά το δυστύχημα, Πηγή: Trikalaola/YouTube
Το χαρακτηριστικό λευκό χρώμα και το λογότυπο “ZIMonitor” αποδεικνύουν ότι πρόκειται για έναν πολύ συγκεκριμένο τύπο εμπορευματοκιβωτίων, τα ψυγεία-κοντέινερ της ΖΙΜ (Reefer Cargo).

fireshot-capture-1882-reefer-cargo-zimonitor-zim-wwwzim-com-1024x527.jpg
Το ΖIMonitor είναι το σύνολο των τεχνολογιών απομακρυσμένης παρακολούθησης και προστασίας των ψυγείων-κοντέινερ της ΖΙΜ, Πηγή: ZIM

Το ZIMonitor είναι ένα σύνολο τεχνολογικών υπηρεσιών – απομακρυσμένης παρακολούθησης, ρύθμισης της ψύξης, ειδοποίησης και ελέγχου – που διατίθεται αποκλειστικά για τα ψυγεία-κοντέινερ της ΖΙΜ και δεν απαντάται σε καμιά άλλη υπηρεσία ή τύπο κοντέινερ της εταιρείας. Τα συγκεκριμένα κοντέινερ είναι τα μοναδικά που διαθέτει η εταιρεία για τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων, όπως φάρμακα, φρούτα, κατεψυγμένα ή φρέσκα τρόφιμα, σε συνθήκες ελεγχόμενης θερμοκρασίας. (Πατήστε εδώ για να δείτε τις υπηρεσίες της ΖΙΜ και τα είδη των κοντέινερ που διαθέτει και εδώ για να μάθετε περισσότερα για την υπηρεσία ΖΙΜonitor των ψυγείων-κοντέινερ. Αρχειοθετημένοι οι σύνδεσμοι εδώ κι εδώ).

img-331e4086e8aad16c5438ab7d7b665e76-v-1024x768.jpg
Τα κοντέινερ-ψυγεία της ΖΙΜonitor που επέβαιναν στην εμπορική 63503 κατά την αυτοψία των Αρχών

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που απέστειλε η Hellenic Train στις αρμόδιες αρχές, τα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρθηκαν τις πρώτες ημέρες από τον τόπο του δυστυχήματος στον Παλαιό Σταθμό Θεσσαλονίκης, όπου και φυλλάσσονταν. Εκεί, στις 8 και 10 Μαρτίου 2023, κλιμάκιο της Αστυνομίας, με εντολή του ανακριτή Λάρισας, πραγματοποίησε το άνοιγμα των σφραγίδων των εμπορευματοκιβωτίων και τον έλεγχο του φορτίου, παρουσία του Τελωνείου Θεσσαλονίκης, εκπροσώπου των αποστολέων και των πραγματογνωμόνων τους και, όπως αναφέρεται στην έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων (σελ. 2), πάρθηκαν φωτογραφίες κατά το άνοιγμα, παρουσία του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας. Σύμφωνα με τη Hellenic Train, “όλα τα εμπορευματοκιβώτια έφεραν τις αρχικές τους σφραγίδες και ήταν όλες αλύμαντες”, δηλαδή απαραβίαστες και ανέγγιχτες.

Από κοντινότερες φωτογραφίες που λήφθηκαν από την Αστυνομία διακρίνουμε χαρακτηριστικές σημάνσεις που φέρουν τα ψυγεία, όπως, μεταξύ άλλων, τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος ψύξης (container design data) αλλά και πληροφορίες για το ψυκτικό σύστημα που διαθέτει το κοντέινερ, εν προκειμένω το Star Cool Integrated της δανέζικης μεταφορικής Maersk.

img-20230310-090556-1-1024x766.jpg
img-aa4b2dfee7ffe0deee460f73fafa31c1-v-1-768x1024.jpg

Όπως αποδεικνύεται από τα επίσημα στοιχεία της Hellenic Train και τα δελτία φόρτωσης (εδώ κι εδώ), τα δύο εμπορευματοκιβώτια της ΖΙMonitor, με κωδικούς ZMOU 8897301 και ZMOU 8830864, μετέφεραν παρασκευάσματα διατροφής και, συγκεκριμένα, ακτινίδια.

Ακολουθούν οι σχετικές φωτογραφίες της αστυνομίας από το άνοιγμα των κοντέινερ, που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία:


aktinidia-2.jpg
aktinidia-1.jpg

Το πρώτο ψυγείο-κοντέινερ ΖΙΜonitor έμφορτο με ακτινίδια

Το δεύτερο ψυγείο-κοντέινερ ΖΙΜonitor έμφορτο με ακτινίδια

Τα ακτινίδια μεταφέρονταν σε συσκευασίες-τελάρα της εταιρείας PROTO (Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε.), όπως διαπιστώνουμε από το αναγραφόμενο λογότυπο στα εμπορεύματα και διασταυρώνουμε μέσα από την επίσηση ιστοσελίδα της εταιρείας:

5-2-1.jpg
proto-aktinidio-11-0.jpg

Τις ίδιες πληροφορίες αντλούμε τόσο από τα επίσημα στοιχεία της Hellenic Train όσο και από τη Συμπληρωματική Έκθεση Αυτοψίας της Πυροσβεστικής:

fireshot-capture-1870-ekriktika-aktinidia-google-drive-drivegooglecom.jpg

Πηγή: Συμπληρωματική Έκθεση Αυτοψίας Πυροσβεστικής, σελ. 3

fireshot-capture-166.jpg

Πηγή: Hellenic Train
Συνεπώς, τεκμηριώνεται ότι τα δύο κοντέινερ ZIMonitor, που μεταφέρονταν από την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, ήταν ψυγεία που μετέφεραν ακτινίδια. Επιπλέον, τα δύο κοντέινερ δεν ενεπλάκησαν στη σύγκρουση, βρίσκονταν σε απόσταση από το σημείο εκδήλωσης της φωτιάς και δεν έφεραν σημάδια διαρροής ή παραμόρφωσης, ενώ οι πόρτες τους, οι οποίες φέρουν ενισχυμένη θωράκιση εξαιτίας του ότι είναι ψυγεία, ήταν άρρηκτες.

2. Η αυθαίρετη σύνδεση με την έρευνα των Reporters United
Το δημοσίευμα του “Καρδίτσα στα Άκρα” προσπαθεί να βασιστεί αποκλειστικά στα ευρήματα της έρευνας των Reporters United, τα οποία παραθέτει συνδέοντάς τα απολύτως αυθαίρετα με το δυστύχημα των Τεμπών. Η έρευνα, όμως, των Reporters United αφορά μια διαφορετική και παντελώς άσχετη υπόθεση με το δυστύχημα των Τεμπών.

Συγκεκριμένα, η έρευνα των Reporters United, η οποία δημοσιεύτηκε στις 7 Νοεμβρίου 2025, τεκμηρίωνε τη συνεργασία της οικογένειας Λάτση με την ισραηλινή διεθνή εταιρεία μεταφορών ZIM, στην οποία ναυλώνει πλοία της για μεταφορά εμπορευμάτων προς το Ισραήλ, αλλά και τη συνεργασία της ZIM με το Υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού μεταξύ ΗΠΑ και Ισραήλ.

Αφορμή για την εν λόγω έρευνα στάθηκε η παρεμπόδιση της φόρτωσης ενός συγκεκριμένου κοντέινερ της ΖΙΜ στο πλοίο Marla Bull, συμφερόντων οικογένειας Λάτση, τον Οκτώβριο του 2024, από τους λιμενεργάτες του Πειραιά, σύμφωνα με τους οποίους το εν λόγω κοντέινερ “περιείχε 22 τόνους πυρομαχικών”.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σταθούμε σε δύο σημαντικά πράγματα. Οι Reporters United αφενός δεν προβαίνουν σε καμία απολύτως συσχέτιση με την υπόθεση των Τεμπών, αφετέρου τονίζουν ότι η ΖΙΜ είναι μια εταιρεία που μεταφέρει εμπορεύματα όλων των ειδών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν:

Σημείωση: Τα δύο πλοία συμφερόντων Λάτση, παρότι χρονοναυλωμένα στη ΖΙΜ, εταιρεία-μεταφορέα του υπουργείου Άμυνας του Ισραήλ, δεν σημαίνει ότι μεταφέρουν μόνο στρατιωτικό υλικό, καθώς η ZIM μεταφέρει κοντέινερ όλων των ειδών.

Συνεπώς, το “Καρδίτσα στα Άκρα” δεν τεκμηριώνει και δεν αποδεικνύει με κανέναν τρόπο το πώς θα μπορούσαν να συνδέονται τα ευρήματα της έρευνας των Reporters United με τα Τέμπη. Η σύνδεση που επιχειρεί είναι όλως αυθαίρετη και αβάσιμη. Όπως τεκμηριώσαμε, τα δύο κοντέινερ ΖΙΜonitor στα Τέμπη ήταν ψυγεία που μετέφεραν ακτινίδια και διαφέρουν από το επίμαχο κοντέινερ στον Πειραιά.

3. Το κοντέινερ στον Πειραιά δεν έχει καμία σχέση με τα ψυγεία ZIMonitor στα Τέμπη
Ας εξετάσουμε αναλυτικότερα το εμπορευματοκιβώτιο του Πειραιά, φωτογραφία του οποίου αντλούμε από το σχετικό δημοσίευμα του 902.gr, όταν πραγματοποιήθηκε η διαμαρτυρία των λιμενεργατών, στις 17 Οκτωβρίου του 2024:

enedep-3-1024x576.jpg

Από την παραπάνω φωτογραφία μπορούμε να αντλήσουμε αρκετές πληροφορίες σχετικά με το ίδιο το εμπορευματοκιβώτιο. Αρχικά, αναζητώντας τον αναγραφόμενο κωδικό “22G1”, διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για έναν κωδικό που εμπίπτει στα διεθνή πρότυπα ταξινόμησης εμπορευματοκιβωτίων ISO 6346. Με βάση τα πρότυπα αυτά, ο συγκεκριμένος κωδικός προσδιορίζει τις διαστάσεις και το είδος του κοντέινερ.

Συγκεκριμένα, ο αριθμός “22” (εικοσιδύο) προσδιορίζει τις διαστάσεις του κοντέινερ σε πόδια. Για το μήκος: “20-foot container length” (κοντέινερ μήκους 20 ποδιών) και για το ύψος: “Standard height of 8 feet 6 inches and standard width” (κοντέινερ τυπικούς ύψους 8 ποδιών και 6 ιντσών και τυπικού πλάτους). Τα ψηφία “G1” αντιστοιχούν στο “General purpose dry container”, υποδηλώνοντας ένα εμπορευματοκιβώτιο ξηρού φορτίου γενικής χρήσης. [πηγή1] [πηγή2] [πηγή3]

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της ZIM, τα κοντέινερ γενικής χρήσης επιλέγονται για τη μεταφορά ξηρού φορτίου (dry cargo). Πολλαπλές πηγές, θεωρούν το “22G1” τον πιο συνηθισμένο τύπο κοντέινερ [πηγή1] [πηγή2] [πηγή3]. Αυτός ο τύπος κοντέινερ είναι εντελώς διαφορετικός από τα κοντέινερ-ψυγεία (reefer Cargo) ΖΙΜonitor που μεταφέρονταν στην εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

enedep-3a-1024x576.jpg
Το κοντέινερ γενικής χρήσης της ΖΙΜ στον Πειραιά με τις διακριτικές επισημάνσεις για μεταφορά εκρηκτικών


Επιπλέον, στο εν λόγω κοντέινερ υπάρχει πορτοκαλί σήμανση σε σχήμα ρόμβου με τον αριθμό 1.4, σχετιζόμενη με τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Πρόκειται για τη διεθνή σήμανση συσκευασιών και μέσων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, η οποία έχει θεσπιστεί από τα Ηνωμένα Έθνη (UN) στο εγχειρίδιο UN Recommendations on the Transport of Dangerous Goods, γνωστό και ως“Orange Book” και έχει υιοθετηθεί από τους διεθνείς οργανισμούς μεταφορών.

fireshot-capture-1894-uneceorg-1024x577.jpg


Σύμφωνα με τον πρώτο τόμο του UN Model Regulations Rev. 24 (2025) (σελ. 63-79), ο οποίος έχει υιοθετηθεί και από τον Διεθνή Κώδικα Θαλάσσιας Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (εκδ. 2006, σελ. 40-41), το εξεταζόμενο σύμβολο και ο αναγραφόμενος αριθμός αντιστοιχούν στην ακόλουθη ταξινόμηση: “Κλάση 1: Εκρηκτικά“, Υποκατηγορία 1.4: “Ουσίες και αντικείμενα που δεν παρουσιάζουν σημαντικό κίνδυνο”. Σύμφωνα με τον ορισμό:

“Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει ουσίες και αντικείμενα που παρουσιάζουν μόνο μικρό κίνδυνο σε περίπτωση ανάφλεξης ή εκκίνησης κατά τη μεταφορά. Οι επιπτώσεις περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό στη συσκευασία και δεν αναμένεται εκτόξευση θραυσμάτων σημαντικού μεγέθους ή εμβέλειας. Μια εξωτερική πυρκαγιά δεν πρέπει να προκαλεί σχεδόν ακαριαία έκρηξη σχεδόν ολόκληρου του περιεχομένου της συσκευασίας”.

Σύμφωνα με τη λίστα επικίνδυνων εμπορευμάτων που παρέχουν τα Ηνωμένα Έθνη (UN Model Regulations Rev. 24 (2025), VI, σελ. 196-319), στην εξεταζόμενη κατηγορία εμπίπτουν και τα πυρομαχικά, στα οποία συγκαταλέγονται “αντικείμενα στρατιωτικής εφαρμογής, τα οποία αποτελούνται από κάθε είδους βόμβες, χειροβομβίδες, ρουκέτες, νάρκες, βλήματα και άλλες παρόμοιες συσκευές ή μέσα” (Appendix B, σελ. 396). Στην υποκατηγορία 1.4 συγκαταλέγονται πυρομαχικά μικρών όπλων, όπως φυσίγγια (cartridges) με τον διακριτικό αριθμό (UN Number) 0012 και 0014 και πυροτεχνικά είδη χαμηλής επικινδυνότητας και όπως δακρυγόνα, φωτοβολίδες κ.α. [πηγή 1] [πηγή 2] [πηγή 3]

fireshot-capture-1897-uneceorg.jpg
Recommendations on the Transport of Dangerous Goods, UN Model Regulations Rev. 24 (2025), VI, Πηγή: UNECE.org
fireshot-capture-1898-uneceorg.jpg
Recommendations on the Transport of Dangerous Goods, UN Model Regulations Rev. 24 (2025), VI, Πηγή: UNECE.org

Σύμφωνα με τα πρότυπα σήμανσης, στην ρομβοειδή ετικέτα αναγράφεται εκτός από την υποκατηγορία εύφλευκτης ύλης και η ομάδα συμβατότητας (compatibility group). Πρόκειται για μια υποκατηγοριοποίηση της κατηγορίας Κλάση 1 (Εκρηκτικά), που διαχωρίζει τα εκρηκτικά υλικά σε διαφορετικές ομάδες, ανάλογα με τις ιδιότητές τους και το επίπεδο κινδύνου που ενδέχεται να προκαλέσουν όταν έρθουν σε επαφή με άλλα εκρηκτικά υλικά. Σε βίντεο από την κινητοποίηση των λιμενεργατών διακρίνουμε ότι η αναγραφόμενη ομάδα συμβατότητας είναι το S.

stighmiotipo-othonis-2025-12-11-174047-1-1024x718.jpg

Πηγή: 902.gr
Σύμφωνα με τους κανόνες ταξινόμησης, η υποκατηγορία 1.4S σε περίπτωση κινδύνου δεν προκαλεί ζημιές πέρα από τη συσκευασία που τη μεταφέρει και στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν, μεταξύ πολλών άλλων, πυρομαχικά και φυσίγγια για μικρά όπλα, όπως είδαμε παραπάνω, καθώς και εκρηκτικά, καλώδια, αναπτήρες, πυροτεχνήματα, βλήματα, πυροκροτητές κ.α.

fireshot-capture-1900-uneceorg-1.jpg
Recommendations on the Transport of Dangerous Goods, UN Model Regulations Rev. 24 (2025), VI, σελ. 66, Πηγή: UNECE.org


Τόσο ο τύπος του κοντέινερ όσο και οι σημάνσεις που φέρει αποδεικνύουν ότι πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό κοντέινερ από τα δύο ψυγεία ZIMonitor που μεταφέρονταν στην εμπορική αμαξοστοιχία 63503 στα Τέμπη. Τα συγκεκριμένα κοντέινερ ήταν ψυγεία που μετέφεραν ακτινίδια, όπως τεκμηριώνεται από τα επίσημα στοιχεία, βρέθηκαν ακέραια και ανοίχτηκαν παρουσία της αστυνομίας, πραγματογνωμόνων και τελωνειακών υπαλλήλων. Το γεγονός ότι συγκεκριμένο κοντέινερ στον Πειραιά φέρεται να μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό στο Ισραήλ μέσα από πλοία συμφερόντων ελληνικής εταιρείας, αποτελεί μια τελείως διαφορετική υπόθεση και οποιαδήποτε σύγκριση ή γενίκευση με την υπόθεση των Τεμπών είναι αβάσιμη.

Συμπέρασμα

Ο ισχυρισμός ότι το εμπορικό τρένο που ενεπλάκη στο δυστύχημα στα Τέμπη μετέφερε “εύφλεκτα υλικά” και “πυρομαχικά” στο Ισραήλ, μέσα στα κοντέινερ της εταιρείας μεταφορών ΖΙΜ, είναι εντελώς αβάσιμος και αυθαίρετος. Τα δύο κοντέινερ ZIMonitor που μεταφέρονταν από την εμπορική αμαξοστοιχία ήταν ψυγεία φορτωμένα με ακτινίδια, όπως τεκμηριώνεται από τις φορτωτικές και τις επίσημες φωτογραφίες που λήφθηκαν από την Αστυνομία όταν αυτά αποσφραγίστηκαν.