Σε εκτενές δημοσίευμά τους, τα Ellinika Hoaxes αποδομούν τους ισχυρισμούς του τεχνικού συμβούλου της υπόθεσης των Τεμπών, Χρήστου Ροδόπουλου, ο οποίος στις 2 Δεκεμβρίου 2025 παρουσίασε «καθαρισμένα» καρέ από το βίντεο της Κάμερας 3 στη Σήραγγα Πλαταμώνα, υποστηρίζοντας ότι αποκαλύπτουν σκηνοθεσία και αλλοίωση του υλικού του δυστυχήματος.

Όπως τεκμηριώνεται, τα καρέ που δημοσίευσε όχι μόνο δεν αποτελούν προϊόν απλής βελτίωσης εικόνας, αλλά έχουν υποστεί σοβαρές ψηφιακές αλλοιώσεις, σε βαθμό που παραπλανούν το κοινό.

Το πλαίσιο των ισχυρισμών

Ο κ. Ροδόπουλος, σε σειρά αναρτήσεών του την 1η και 2α Δεκεμβρίου, υποστήριξε ότι το υλικό της Κάμερας 3 δεν απεικονίζει την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, αλλά «μια ολόκληρη νέα αμαξοστοιχία». Παράλληλα, ανέφερε ότι συνεργάζεται με «διαπιστευμένο εγκληματολογικό εργαστήριο της Αγγλίας» και ότι χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λογισμικό καθαρισμού, χωρίς ωστόσο να κατονομάζει είτε το εργαστήριο είτε το λογισμικό.

Υποστηρίζοντας ότι «καθαρίζει» τα καρέ ώστε να φαίνεται η «αλήθεια», δημοσίευσε αρκετές εικόνες τις οποίες παρουσίασε ως αυθεντικά αποτυπώματα του βίντεο. Τα Ellinika Hoaxes, εξετάζοντας καρέ και συγκρίνοντάς τα με το πραγματικό υλικό μέσω εξειδικευμένων εργαλείων και λογισμικών όπως το Photoshop και το VSPlayer της Hikvision, καταλήγουν στο αντίθετο συμπέρασμα.

Αλλοιωμένες ημερομηνίες και ωρολογιακές ενδείξεις

Οι πρώτες αποκλίσεις εντοπίζονται στις ίδιες τις χρονοσημάνσεις των καρέ. Στο αυθεντικό βίντεο, η ημέρα εμφανίζεται ως «Τρί» (Τρίτη). Στα καρέ του κ. Ροδόπουλου, η σήμανση έχει ξαναγραφτεί και έχει μετατραπεί σε «Tp[ί]». Επιπλέον, άλλα ψηφία έχουν σβηστεί, κολληθεί μεταξύ τους ή λάβει διαφορετική χρωματική απόδοση από την πραγματική. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η ημερομηνία «28» αντικαθίσταται από το εντελώς αβάσιμο «48».

Οι διαφοροποιήσεις αυτές δεν συνάδουν με οποιοδήποτε λογισμικό καθαρισμού αντίθετα, μαρτυρούν επεμβάσεις που αλλοιώνουν τα στοιχεία του βίντεο.

- Προσθήκες ανύπαρκτων στοιχείων και αλλοίωση σκηνικού

- Αρκετά από τα καρέ που δημοσίευσε ο κ. Ροδόπουλος έχουν υποστεί σοβαρή επεξεργασία:

- Σε ορισμένα πρόσθετη βλάστηση εμφανίζεται στο δεξί περιθώριο της εικόνας, παρότι στο αυθεντικό βίντεο δεν υπάρχει.

- Το λογότυπο της κάμερας («Camera 03») εμφανίζεται παραμορφωμένο ή με πρόσθετους χαρακτήρες.

- Τα καρέ έχουν παραποιηθεί ως προς τις αναλογίες, το πλάτος ή ακόμη και τη γωνία λήψης.

Ιδίως δύο εικόνες που υποτίθεται ότι «αποδεικνύουν» πως η κάμερα αλλάζει γωνία λήψης αποδεικνύονται προϊόν επεξεργασίας: το αυθεντικό υλικό παραμένει απόλυτα σταθερό. Τα Ellinika Hoaxes παρουσιάζουν σύγκριση καρέ-προς-καρέ που δείχνει ότι η επίμαχη «μεταβολή» είναι αποτέλεσμα ψηφιακής περικοπής, περιστροφής και προσθήκης υλικού που δεν υπάρχει στο πραγματικό βίντεο.

Καρέ με χαρακτηριστικά χρήσης ΑΙ

Σε άλλες περιπτώσεις, η αλλοίωση υπερβαίνει την απλή επεξεργασία. Ένα καρέ από τις 23:03:47, που ο κ. Ροδόπουλος παρουσίασε ως προϊόν «καθαρισμού», εμφανίζει έντονα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης:

- η ημερομηνία έχει εξαφανιστεί,

- η σήραγγα έχει αντικατασταθεί από τεχνητή βλάστηση,

- οι ράγες έχουν παραμορφωθεί σε επίπεδες, μη ρεαλιστικές επιφάνειες,

- το νυχτερινό σκηνικό φαίνεται μεταμορφωμένο σε ημέρα.

Η προσπάθεια αυτόματης ευθυγράμμισης του καρέ με το αυθεντικό μέσω Photoshop απορρίφθηκε λόγω έλλειψης κοινών σημείων – ένδειξη σοβαρότατης παραποίησης. Ανάλυση με το εργαλείο inVID έδειξε μάλιστα πιθανότητα 92% χρήσης ΑΙ στη δημιουργία της εικόνας.

Η υπόθεση της εθνικής οδού που «μετατρέπεται» σε ράγες

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι το καρέ που δημοσίευσε ο κ. Ροδόπουλος από την κάμερα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, στο οποίο η άσφαλτος εμφανίζεται ως… σιδηροδρομικές ράγες. Μετά τις αντιδράσεις, η ανάρτηση αφαιρέθηκε. Ωστόσο, το αυθεντικό υλικό, όπως παρουσιάζεται στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΜΜ και στο NEWS24/7, δεν αφήνει καμία αμφιβολία: πρόκειται για πλήρως παραποιημένη εικόνα.

Προηγούμενα περιστατικά

Το περιστατικό δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση. Όπως υπενθυμίζουν τα Ellinika Hoaxes, ο κ. Ροδόπουλος είχε χρησιμοποιήσει και νωρίτερα εικόνα παραγμένη από ΑΙ, παρουσιάζοντάς τη ως ντοκουμέντο από τον τόπο του δυστυχήματος.

Συμπέρασμα

Τα καρέ που παρουσίασε ο Χρήστος Ροδόπουλος ως αποδείξεις σκηνοθεσίας του βίντεο από τη Σήραγγα Πλαταμώνα δεν αποτελούν «καθαρισμένες» εκδοχές του αυθεντικού υλικού. Αντιθέτως, έχουν υποστεί πολλαπλές αλλοιώσεις, από ξαναγραμμένες ημερομηνίες και παραμορφωμένες διαστάσεις, έως προσθήκη ανύπαρκτων στοιχείων και ενδείξεις χρήσης ΑΙ.

Το αποτέλεσμα δεν είναι η αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά ο σχηματισμός νέων εικόνων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και παραπλανούν το κοινό γύρω από ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα της έρευνας για το δυστύχημα στα Τέμπη.