Η πρόοδος των οδικών και σιδηροδρομικών έργων που εντάσσονται στον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου» (BBA Corridor) βρέθηκε στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχαν σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, και ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με τον Συντονιστή του Διαδρόμου στην Ελλάδα, Mario Mauro.
Ο κ. Δήμας διαβεβαίωσε τον Ευρωπαίο αξιωματούχο ότι η Ελλάδα επενδύει ενεργά και ουσιαστικά στην ανάπτυξη του Διαδρόμου, όχι μόνο για την ενίσχυση της συνδεσιμότητας, αλλά και για τη θωράκιση της ασφάλειας στην περιοχή, σε μια περίοδο που το γεωπολιτικό περιβάλλον έχει αλλάξει ριζικά μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Τόνισε, παράλληλα, ότι η χώρα εργάζεται στο πλαίσιο της τριμερούς συνεργασίας Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας τον Δεκέμβριο. Το Μνημόνιο θα συνοδεύεται από σχέδιο δράσης που θα περιλαμβάνει οδικά και σιδηροδρομικά έργα κομβικής σημασίας.
Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη αξιοποίησης όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι υποδομές που θα καταστήσουν τον Διάδρομο πλήρως λειτουργικό.
Ακολούθησε διευρυμένη σύσκεψη εργασίας υπό τους Γενικούς Γραμματείς Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτριο Αναγνώπουλο και Στέλιο Σακαρέτσιο, όπου παρουσιάστηκε ο καθοριστικός ρόλος της Ελλάδας στην ολοκλήρωση του BBA Corridor, με έργα όπως η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης–Ορμενίου, οι οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις Θεσσαλονίκης–Αθήνας–Πειραιά, καθώς και οι διασυνοριακές υποδομές συνεργασίας με Βουλγαρία και Ρουμανία.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου υπογράμμισε ότι για την Ελλάδα, ο Διάδρομος δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνικό εγχείρημα, αλλά στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο με στόχο την ενίσχυση της ανθεκτικότητας, της οικονομικής ανάπτυξης και της περιφερειακής ασφάλειας.
Η χώρα, όπως σημειώθηκε, εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση, ενόψει και της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ το δεύτερο εξάμηνο του 2027, όπου ο Διάδρομος αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς ευρωπαϊκής συνεργασίας.