Σε στάση αναμονής και με το «όπλο» παρα πόδα, παραμένουν παραχωρησιούχοι και κυβέρνηση για τις προαναγγελθείσες από τις εταιρείες αυξήσεις στα διόδια.
Σε πρόσφατη σύσκεψη μεταξύ των παραχωρησιούχων εταιρειών των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε για το ζήτημα των αυξήσεων διοδίων δεν βγήκε «λευκός» καπνός και η αγωνία επιχειρήσεων και οδηγών παραμένει.
Η σύσκεψη, αποδειχθει άκαρπη με αποτέλεσμα να οξύνεται η κατάσταση μεταξύ των δύο πλευρών.
Οι αυξήσεις επρόκειτο να εφαρμοστούν από την 1η Σεπτεμβρίου, όπως είχε προαναγγελθεί από τις εταιρείες. Μετά το αδιέξοδο οι παραχωρησιούχοι αποφάσισαν να τις αναστείλουν για λίγες ημέρες.
Η φόρμουλα για λύση του προβλήματος αυτού φαίνεται να είναι ακόμη μακριά. Πέρα από τη διαπραγμάτευση για τις προβλεπόμενες αυξήσεις του 2022, στο τραπέζι τίθεται και η επικείμενη ετήσια αναθεώρηση, καθώς τον Σεπτέμβριο θα ενεργοποιηθεί εκ νέου η διαδικασία υπολογισμού κομίστρων διέλευσης για το 2024 και πάλι με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ο οποίος είναι αποκλιμακωμένος σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2022.
Η αύξηση των διοδίων αφορά τους οδικούς άξονες Ελευσίνα – Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας), Αντίρριο – Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση – Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα – Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια – Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες – Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και Ηγουμενίτσα – Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός).
Η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου είναι κατηγορηματικά αντίθετη, με τον Χρήστο Σταϊκούρα να δηλώνει ότι η βούληση της κυβέρνησης είναι η «εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023».