Σαρωτικές αλλαγές προωθούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο φέρνοντας νέους, αυστηρότερους περιορισμούς σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών με σκοπό τον δραστικό περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων προβλέπουν την αυστηριοποίηση τόσο των διαδικασιών έκδοσης-ανανέωσης των αδειών οδήγησης όσο και περιορισμούς κυκλοφορίας σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών.

Οι νέοι οδηγοί

Ανάμεσα σε αυτές τις κατηγορίες ανήκουν και οι νέοι οδηγοί, οι οποίοι όπως όλα δείχνουν θα κληθούν να προσαρμόσουν τις μετακινήσεις τους σε ένα νέο, αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο.

Συγκεκριμένα, η πρόταση που συζητείται στις τάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβλέπει ότι οι νέοι οδηγοί δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ταχύτητες κίνησης μεγαλύτερες των 90 χλμ./ώρα και να οδηγούν οχήματα με βάρος μεγαλύτερο των 1,8 τόνων.

Ένας ακόμα περιορισμός θα σχετίζεται με τις ώρες κυκλοφορίες, καθώς οι νέοι οδηγοί θα απαγορεύεται να βρεθούν πίσω από το τιμόνι από τα μεσάνυκτα έως και τις 6 το πρωί.

Τέλος, για τους νέους οδηγούς θα προβλέπεται η μηδενική ανοχή σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση αλκοόλ, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της οδήγησης σε κατάσταση μέθης.

Οι ηλικιωμένοι οδηγοί

Αντιστοίχως, οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα κληθούν να αντιμετωπίσουν νέους κανονισμούς ως προς την ανανέωση των αδειών οδήγησης, καθώς η πρόταση που έχει κατατεθεί είναι η συγκεκριμένη διαδικασία να ξεκινά από την ηλικία των 60 ετών.

Για τους οδηγούς της ηλικιακής κατηγορίας 60-70 το δίπλωμα οδήγησης θα έχει 7 έτη, για τους οδηγούς 70 έως και 80 ετών η ισχύς θα περιορίζεται στα 5 χρόνια, ενώ για εκείνους που έχουν συμπληρώσει το 80ο έτος της ηλικίας τους δεν θα υπερβαίνει τα 2 έτη.

Σκοπός των παρεμβάσεων αυτών είναι η επίτευξη του οράματος για μηδενικά τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης το 2050.