Προς νέα αναβολή φαίνεται να οδηγούνται οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές CO2, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ζητά μεγαλύτερη ευελιξία για την εφαρμογή τους. Η καθυστέρηση στις αποφάσεις της ΕΕ επηρεάζει στρατηγικά σχέδια παραγωγής και την πορεία μετάβασης σε πιο καθαρές τεχνολογίες, ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις για να προσαρμόσουν τα μελλοντικά τους μοντέλα.
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέβαλε κατά μία εβδομάδα τη δημοσίευση των προτάσεων για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το Topspeed.gr οι οποίες παρακολουθούνται στενά και θα μπορούσαν να αποδυναμώσουν την απαγόρευση κυκλοφορίας νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 από το 2035, όπως επιβεβαίωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αρχικά, η δημοσίευση των προτάσεων είχε προγραμματιστεί για τις 10 Δεκεμβρίου, αλλά πλέον έχει προγραμματιστεί για τις 16 Δεκεμβρίου.
Αβεβαιότητα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων
Οι αξιωματούχοι της Επιτροπής εξακολουθούν να διαπραγματεύονται τις ημερομηνίες και το προσχέδιο της ημερήσιας διάταξης θα μπορούσε ακόμη να αλλάξει πριν από τη δημοσίευσή του.
Ορισμένοι αξιωματούχοι της ΕΕ πρότειναν ότι οι προτάσεις για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ακόμη περισσότερο, έως το 2026. Ο Guido Guidesi, υπουργός οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή Λομβαρδία της Ιταλίας, που εξαρτάται από τη βιομηχανία αυτοκινήτων, δήλωσε ότι αυτό απλώς θα δημιουργήσει περισσότερη αβεβαιότητα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
«Περαιτέρω αναβολές και καθυστερήσεις είναι απαράδεκτες, γιατί ο χρόνος τελειώνει - εκατομμύρια θέσεις εργασίας και ολόκληρες βιομηχανίες κινδυνεύουν», ανέφερε σε δήλωσή του.
Ηλεκτρικά υβριδικά και e-fuels θα μπορούσαν να επιτραπούν μετά το 2035
Οι προτάσεις για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας προετοιμάζονται υπό την πίεση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για μεγαλύτερη ευελιξία στην πολιτική του 2035, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πώλησης ηλεκτρικών υβριδικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν ουδέτερα σε CO2 e-fuels, πέρα από την προθεσμία αυτή.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ότι χρειάζεται αυτή την ευελιξία για να αντιμετωπίσει τις πιο αργές από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τον έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Ωστόσο, η αποδυνάμωση της πολιτικής θα μπορούσε να εμποδίσει τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, καθώς θα σήμαινε ότι περισσότερα αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2 θα παραμείνουν στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2050, όταν η ΕΕ έχει δεσμευτεί να φτάσει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές σε ολόκληρη την οικονομία της.