Η συζήτηση για τον στόχο του 2035 στην ΕΕ παίρνει νέα τροπή, καθώς ο Φρίντριχ Μερτς επανέρχεται με δυναμική παρέμβαση που βάζει στο επίκεντρο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Με επιστολή–μήνυμα προς την Κομισιόν, ο Γερμανός καγκελάριος ζητά επανεξέταση των χρονοδιαγραμμάτων, προειδοποιώντας ότι η υπερβολικά ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να πλήξει καίρια έναν από τους πιο κρίσιμους κλάδους της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Η πρωτοβουλία αυτή δεν λειτουργεί αποκομμένα∙ αντίθετα, εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό debate που φουντώνει όσο πλησιάζει το 2035. Η Γερμανία, μαζί με ισχυρούς βιομηχανικούς παίκτες όπως Volkswagen, BMW, Mercedes αλλά και τη Stellantis, επιχειρεί να αναδείξει την ανάγκη τεχνολογικής ουδετερότητας και πιο ρεαλιστικών μεταβατικών λύσεων, σύμφωνα με το Topspeed.gr. Η παρέμβαση Μερτς, λοιπόν, δεν αποτελεί μόνο γερμανικό αίτημα, αλλά μέρος ενός μεγαλύτερου πολιτικού και οικονομικού διαλόγου που πιέζει την ΕΕ να αναπροσαρμόσει την πορεία της πριν προκληθούν μη αναστρέψιμες συνέπειες για τον κλάδο.

Ειδικότερα, τα τελευταία 24ωρα ο Μερτς έστειλε λεπτομερή επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ζητώντας της να αναθεωρήσει την προθεσμία του 2035, την οποία θεωρεί υπερβολικά αυστηρή και επικίνδυνη για έναν κλάδο που παραμένει κρίσιμος για την ευρωπαϊκή οικονομία. Στο κείμενο, ο καγκελάριος επιμένει στην ανάγκη διατήρησης μιας «τεχνολογικά ουδέτερης» γραμμής, δηλαδή να μην αποκλειστούν εκ των προτέρων εναλλακτικές λύσεις στο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στη Γερμανία, αυτή η προσέγγιση σημαίνει κυρίως να θεωρούνται ακόμη βιώσιμες επιλογές τα συνθετικά καύσιμα, τα βιοκαύσιμα νέας γενιάς και κάθε τεχνολογία που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές χωρίς να επιβάλει δραστική εγκατάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ακόμη και τα παραδοσιακά καύσιμα μπορούν να συμβάλλουν στους περιβαλλοντικούς στόχους

Ο Μερτς τονίζει ότι μια πραγματικά αποτελεσματική στρατηγική πρέπει να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τις νέες ταξινομήσεις, αλλά και τον τεράστιο αριθμό οχημάτων που ήδη κυκλοφορούν, όπου υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο μείωσης του κλιματικού αποτυπώματος. Για αυτό καλεί σε αύξηση των ποσοτήτων συνθετικών καυσίμων και προηγμένων βιοκαυσίμων, υπενθυμίζοντας ότι ακόμη και τα παραδοσιακά καύσιμα μπορούν να συνεχίσουν να συμβάλλουν στους περιβαλλοντικούς στόχους.

Η γερμανική θέση δεν προκαλεί έκπληξη: το Βερολίνο, έδρα εταιρειών όπως Volkswagen, BMW και Mercedes, αμφισβητεί εδώ και καιρό μια μετάβαση που θεωρείται υπερβολικά γρήγορη και δαπανηρή, φοβούμενο ότι η Ευρώπη θα χάσει έδαφος έναντι της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο Μερτς ενισχύει αυτήν την άποψη ζητώντας από την ΕΕ να μην μετατρέψει τη «πράσινη στροφή» σε πορεία που θέτει σε κίνδυνο θέσεις εργασίας και παραγωγικές αλυσίδες. Σε αυτή τη γραμμή συντάσσεται και η Stellantis, η οποία εδώ και χρόνια εκφράζει αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα μιας άμεσης μετάβασης στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υποδεχόμενη θετικά κάθε μέτρο που μπορεί να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

script async src="https://static.adman.gr/adman.js">