Η ριζική ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι ο βασικός στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τη γγ Δέσποινα Παληαρούτα μιλώντας στο 10o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Στη σχετική συζήτηση, έκανε ειδική μνεία για το όραμα του υπουργείου για ένα σύγχρονο δίκτυο δρόμων, λιμανιών και άλλων υποδομών, το οποίο θα προσφέρει πιο βιώσιμες και ταχύτερες μετακινήσεις, με στόχους την προσβασιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος και βασικό πυλώνα την ηλεκτροκίνηση.

Μέχρι σήμερα, όπως δήλωσε η κα Παληαρούτα, έχουν δοθεί 60 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις για 20.000 ηλεκτρικά οχήματα, ενώ θα βρεθούν και νέοι τρόποι επιδότησης. Υπάρχουν 6871 σημεία φόρτισής τους πανελλαδικά, με επόμενο στόχο την ανάπτυξη της υπερταχείας φόρτισης, στο πρωτεύον και δευτερεύον οδικό δίκτυο.

Άλλο σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η βιώσιμη ανάπτυξη της αστικής κινητικότητας, με 36 σχέδια να βρίσκονται σε εξέλιξη σε συνεργασία με τους δήμους.

Ένας ακόμα πυλώνας για την πιο βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις είναι η ανανέωση στόλων λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Στην Αθήνα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 405 νέα λεωφορεία, τα οποία θα γίνουν 951 μέχρι το τέλος του 2025, ενώ οι διαγωνισμοί για την προμήθεια αυτών θα συνεχιστούν με εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία, με στόχο την καθολική αλλαγή του στόλου των λεωφορείων.

Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη, στους δρόμους της θα υπάρχουν συνολικά 159 ηλεκτρικά λεωφορεία μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ όπως αποκάλυψε η κα Παληορούτα για πρώτη φορά θα τρέξει διαγωνισμός μέσα στο 2025 για λεωφορεία υδρογόνου, αλλά και για την παραγωγή του ίδιου του καυσίμου.