Ο ΣΥΡΙΖΑ τα έχει χάσει τελείως. Βρίσκεται σε βέρτιγκο και μπροστά στην εξαΰλωση θυμάται τα… νιάτα του, απλά αντί για τους δρόμους της… Γένοβα έχει πάρει τους δρόμους του πουθενά.
Μετά τα δήθεν ερωτήματα του Σωκράτη Φάμελλου στην προσπάθεια να συνδέσει τον θάνατο του υιού της εισαγγελέως της Λάρισας με την τραγωδία των Τεμπών και κυρίως με την κυβέρνηση και την κυβερνώσα παράταξη συνολικά, τώρα –στη λογική της υιοθέτησης και αναπαραγωγής δημοσιευμάτων– θέτει ερωτήματα που με τη σειρά τους εγείρουν ζήτημα για το μέχρι πού είναι ικανά να φτάσουν τα στελέχη της Κουμουνδούρου.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Κυριακής «οι σημερινές αποκαλύψεις της δημοσιογραφικής έρευνας της εφημερίδας Documento για κυβερνητικές μεθοδεύσεις, που έχουν να κάνουν με την επιλεκτική αξιοποίηση πορισμάτων και εκθέσεων για το έγκλημα των Τεμπών –και από τμήμα της Δικαιοσύνης– έρχονται ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη επικοινωνιακή επιχείρηση επιβεβαίωσης του κυβερνητικού αφηγήματος, το οποίο εντοπίζει ευθύνες μόνο στην… αντιπολίτευση».
Και συνεχίζει: «Από τη δημοσιογραφική έρευνα αναδεικνύονται και επανέρχονται κρίσιμα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις». Ας δούμε ένα από αυτά που έχει ως εξής:
«Είναι ακριβές ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) παραπέμπει μόνο στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το οποίο δεν εγείρει ζητήματα επικινδυνότητας για τα έλαια σιλικόνης, με αποτέλεσμα να διατηρείται το ενδεχόμενο μεταφοράς επικίνδυνου φορτίου;»
Τι λέει ουσιαστικά ο ΣΥΡΙΖΑ; Ότι η ΡΑΣ, η πρόεδρος της οποίας τοποθετήθηκε στη θέση αυτής της Αρχής επί ΣΥΡΙΖΑ και είναι μεταξύ των προσώπων που αντιμετωπίζουν διώξεις από τον ανακριτή, δεν «αναγνωρίζει» το πόρισμα του καθηγητή του ΕΜΠ Δημήτρη Καρώνη.
Δηλαδή; Τι ακριβώς δεν αναγνωρίζει; Ότι υπό συνθήκες όπως αυτές στο δυστύχημα στα Τέμπη που δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή και συγκρούστηκαν με ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 160 χλμ. την ώρα τα έλαια σιλικόνης δεν μπορούν να προκαλέσουν ανάφλεξη και την πυρόσφαιρα για την οποία γίνεται λόγος;
Και αν είναι έτσι, πώς το δικαιολογεί η ΡΑΣ; Επικαλούμενη άλλο πόρισμα; Δηλαδή η ΡΑΣ αποφαίνεται ότι στις προδιαγραφές των μηχανών υπάρχει αναφορά ότι σε αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να υπάρξει ανάφλεξη; Διότι είναι σαν να λέει ότι αν δύο αυτοκίνητα συγκρουστούν μετωπικά με αυτήν την ταχύτητα δεν θα υπάρξει κάποια έκρηξη αφού σε αυτήν την περίπτωση θα φταίνε οι… κατασκευαστές. Το ίδιο ισχύει για οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς.
Αν αυτό λέει η ΡΑΣ, υιοθετεί τις θέσεις που άρχισαν να εκφράζουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης μετά το πόρισμα Καρώνη. Αυτά που άρχισαν να λένε δεξιά και αριστερά ή μάλλον καλύτερα ακροδεξιά και αριστερά έως ακροαριστερά ότι θα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν οι σιδηρόδρομοι σε όλη την Ευρώπη.
Ναι, αυτό λένε, αυτό λέει και ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του υποστηρίζοντας –μάλλον θέτοντας το ερώτημα, γιατί όπως είπαμε ερωτήματα θέτει– ότι «σε κάθε περίπτωση, μπορεί ο επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας να επιβεβαιώσει ξεκάθαρα εάν τίθεται ζήτημα ασφάλειας των τρένων μετά και το πόρισμα Καρώνη;»
Αστείο, ναι. Απλά το θέμα είναι σοβαρό για να θεωρούμε αστεία αυτά τα πράγματα. Και αν το λέει η ΡΑΣ είναι ακόμη πιο σοβαρό αφού θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αν αυτά που γράφονται ως προς την αποδοχή του πορίσματος ΕΟΔΑΣΑΑΜ αφορούν το σκέλος που κάνει λόγο για ενδεχόμενη ύπαρξη παράνομου φορτίου αποκλείοντας τα έλαια σιλικόνης ως αιτία.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ξένα πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζα έχουν αρνηθεί πως έχουν επικυρώσει αυτό το σκέλος και έχουν ζητήσει να διαγραφεί από το πόρισμα η όποια αναφορά σε αυτά. Την ίδια στιγμή, είδε το φως της δημοσιότητας και πείραμα καθηγητή της Γάνδης που δείχνει ότι τα έλαια σιλικόνης σε συνθήκες όπως αυτές του τραγικού δυστυχήματος και αναφλέγονται και πυρόσφαιρα δημιουργούν.
Η ΡΑΣ πρέπει να υιοθετήσει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στο σκέλος που αφορά τις προτάσεις και τις παρεμβάσεις για τον σιδηρόδρομο. Να κινηθεί δηλαδή στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που της έχουν παραχωρηθεί για να κάνει αυτό που πρέπει.
Η προσπάθεια να αποδομηθεί το πόρισμα του καθηγητή του ΕΜΠ Δημήτρη Καρώνη δεν θα σταματήσει αφού δεν εξυπηρετεί το αφήγημα της αντιπολίτευσης και όσων επιθυμούν να στήσουν πολιτικές καριέρες ή να βρουν πολιτικό σωσίβιο σε μια τραγωδία. Σε μια εθνική τραγωδία με 57 νεκρούς. Το μπαράζ των αντιδράσεων το επιβεβαιώνει.
Το επιβεβαιώνει όμως και η στάση των πολιτικών κομμάτων. Ακόμη και αυτών που δηλώνουν θεσμικά. Το χειρότερο για τους σεναριογράφους των θεωριών συνωμοσίας και των εργολάβων των fake news είναι πως δεν είναι μόνο το πόρισμα Καρώνη. Είναι και άλλα πορίσματα που αναφέρονται στη δυνατότητα ανάφλεξης των ελαίων σιλικόνης υπό συνθήκες.
Είναι αυτά που άρχισαν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας αφού επί σειρά μηνών στήθηκε ένα ολόκληρο σκηνικό με επιλεκτικές διαρροές και με δηλώσεις ειδικών και δήθεν ειδικών. Δηλώσεις που σήμερα όλο και περισσότερο φαντάζουν μακρινές μέσα από την εργαλειοποίηση της τραγωδίας όπως αυτή επιχειρήθηκε και επιχειρείται…