Στην υπόθεση των ΕΛΤΑ αναφέρθηκε εκτενώς ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, διαψεύδοντας σενάρια περί «κρυφού σχεδίου» και υπογραμμίζοντας πως το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων δεν θα αφήσει κανέναν πολίτη ή εργαζόμενο εκτεθειμένο.
«Κανένας πολίτης δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση στο σπίτι, καμία περιοχή όπου θα κλείσει κατάστημα δε θα μείνει χωρίς εναλλακτική λύση και κανένας εργαζόμενος δεν θα χάσει τη δουλειά του», τόνισε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας στις επικρίσεις που συνδέουν τον Κωστή Χατζηδάκη με τα ΕΛΤΑ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξεκαθάρισε ότι ο κ. Χατζηδάκης «δεν είχε ούτε έχει καμία αρμοδιότητα» σχετικά με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. «Αυτά τα περί “κρυφού σχεδίου”, όχι μόνο του κ. Χατζηδάκη αλλά οποιουδήποτε άλλου κυβερνητικού στελέχους, είναι αποκυήματα φαντασίας», ανέφερε.
Ο κ. Μαρινάκης παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία για την οικονομική πορεία των ΕΛΤΑ, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία παρουσίασε σημάδια σταθεροποίησης από το 2020. Όπως είπε, η PWC λειτουργούσε ως σύμβουλος ήδη από το 2018, ενώ κατά την περίοδο 2020–2021, τα ΕΛΤΑ εισέπραξαν 280 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 100 εκατ. μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και 180 εκατ. για την καθολική υπηρεσία.
Από το ποσό αυτό, 135 εκατ. ευρώ διατέθηκαν για την εθελούσια έξοδο περίπου 2.000 υπαλλήλων, ενώ τα υπόλοιπα κάλυψαν οφειλές προς το Δημόσιο και οργανισμούς, καθώς και ζημιές που προκλήθηκαν από την πανδημία και κυβερνοεπιθέσεις στον κλάδο ενέργειας.
«Τα λεφτά πήγαν εκεί που έπρεπε – σε χρέη προηγούμενων, στην εθελούσια έξοδο και σε ανάγκες που δεν αμφισβητούνται», δήλωσε, υπενθυμίζοντας ότι η PWC είχε ήδη εμπλοκή πριν την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξήγησε πως η εξυγίανση των ΕΛΤΑ είναι αναγκαία, ακολουθώντας διεθνή πρότυπα, καθώς οι πολίτες επιλέγουν πλέον τον ταχυδρόμο κατ’ οίκον σε ποσοστό 90%, ενώ οι συνταξιούχοι το προτιμούν κατά 92%.
Παρά ταύτα, οι υπηρεσίες στα φυσικά καταστήματα αντιστοιχούν μόλις στο 10% των εσόδων των ΕΛΤΑ, αλλά κοστίζουν το 42% των συνολικών δαπανών.
«Οι εποχές αλλάζουν και τα ΕΛΤΑ προσαρμόζονται. Η εξυγίανση είναι αναγκαία για να συνεχίσουν να υπηρετούν τον πολίτη με συνέπεια, αξιοπιστία και σύγχρονα μέσα», υπογράμμισε ο Παύλος Μαρινάκης, επαναλαμβάνοντας τους τρεις βασικούς πυλώνες του σχεδίου:
- Καμία απώλεια εξυπηρέτησης,
- Καμία περιοχή χωρίς εναλλακτική λύση,
- Κανένας εργαζόμενος χωρίς εργασία.