Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) προτείνει την ακύρωση της απόφασης για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Ο Μάνφρεντ Βέμπερ ετοιμάζει πρόταση νόμου, κάνοντας λόγο για «διόρθωση ιδεολογικών λαθών» και προστασία της βιομηχανίας και της απασχόλησης.
Η στάση του ΕΛΚ σηματοδοτεί μια πλήρη αναστροφή σε σχέση με την αρχική του συμβολή στην Πράσινη Συμφωνία. Από πρωταγωνιστής του Green Deal πριν έξι χρόνια, το κόμμα περνά τώρα στην πρώτη γραμμή της αμφισβήτησης, επικαλούμενο «τεχνολογική ουδετερότητα» και εστιάζοντας σε νέες λύσεις, όπως εικονικά πανεπιστήμια αυτοκινήτου, εργοστάσια τεχνητής νοημοσύνης και δοκιμές αυτόνομης οδήγησης.
Το ότι η διακοπή από το 2035, όπως προβλέπεται από την Πράσινη Συμφωνία, βρίσκεται υπό συζήτηση είναι γνωστό, όπως επίσης είναι γνωστό ότι το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα στοχεύει στην ανάκληση της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τώρα, όμως, ο Μάνφρεντ Βέμπερ έχει πράγματι ενεργοποιηθεί: ο επικεφαλής της ομάδας του κεντροδεξιού χώρου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (η πολυπληθέστερη και υποστηρικτής της «πλειοψηφίας Ούρσουλα») θα παρουσιάσει σύντομα πρόταση νόμου για την ακύρωση της σταδιακής κατάργησης, «για την προστασία της βιομηχανίας και της απασχόλησης». Σε συνέντευξή του στη Welt, ο Βέμπερ δήλωσε μάλιστα ότι «τα ιδεολογικά λάθη της περασμένης νομοθετικής περιόδου πρέπει να διορθωθούν»: το κόμμα θα προτείνει επίσης τη δημιουργία ενός εικονικού πανεπιστημίου αυτοκινήτου, τη χρήση «γιγαντιαίων εργοστασίων τεχνητής νοημοσύνης» για την ανάπτυξη οχημάτων, καθώς και τη δημιουργία χώρων δοκιμών για την αυτόνομη οδήγηση.
Αναδίπλωση στάσης
Πριν από έξι χρόνια, το ΕΛΚ ήταν ένας από τους κύριους αρχιτέκτονες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, για να ακολουθήσει στη συνέχεια μια μερική αναδίπλωση. Τώρα, με συνεχείς αναφορές στην «τεχνολογική ουδετερότητα χωρίς προκαταλήψεις», η στροφή έχει ολοκληρωθεί. Αυτό συμβαίνει ταυτόχρονα με την άνοδο της ακροδεξιάς στη Γερμανία στις δημοσκοπήσεις.