Η ημέρα που τα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί την έλευση μιας νέας Ελλάδας που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ.
Η αρχή των δρομολογίων των ηλεκτρικών λεωφορείων έγινε με 17 ηλεκτροκίνητα οχήματα που εξυπηρετούν δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος - Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη - Αριστοτέλους. Το σύνολο των 110 νέων οχημάτων θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο.
«Καταφέραμε να είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει και να θέτουμε σήμερα στην κυκλοφορία τα πρώτα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα ανανεώσουν σημαντικά τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην πόλη μας», τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν κρύψαμε στην κυβέρνηση την έμφαση που δίνουμε στις αστικές συγκοινωνίες, αυτό που αποκαλούμε βιώσιμη αστική συγκοινωνία, και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Ο πρωθυπουργός μίλησε για την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στα νέα λεωφορεία. «Διαθέτουν και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, γιατί η κυβέρνηση έχει προτάξει τα ζητήματα της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία: διαθέτουν όλα εύχρηστη ράμπα, προκειμένου να μπορεί να μπαίνει αμαξίδιο στο λεωφορείο. Γιατί για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών και θέλουμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» σημείωσε.
Η ανανέωση του στόλου
Ο πρωθυπουργός είπε ότι τα δρομολόγια που έγιναν σήμερα στη Θεσσαλονίκη είναι μόνο η αρχή. «Ακολουθούν πολλά περισσότερα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλο τον παλαιότερο στόλο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» επισήμανε.
Το κόστος των νέων λεωφορείων που έφτασε τα 120 εκατ. ευρώ καλύφθηκε με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. «Αυτό το αυτοκόλλητο το οποίο βλέπετε, “Ελλάδα 2.0”, συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο ότι τα χρήματα, οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης τελικά κατευθύνονται στην ίδια την κοινωνία. Και όταν μιλάμε, φυσικά, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε αυτούς που έχουν τις μεγαλύτερες και τις περισσότερες ανάγκες» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η προμήθεια 110 ηλεκτρικών λεωφορείων για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και 140 για την Αθήνα είναι το πρώτο βήμα στου σχεδιασμού που έχει στόχο τον εκσυγχρονισμό των αστικών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς με έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος.
Έως τον Μάρτιο του 2025 θα αποκτηθούν σταδιακά άλλα 300 οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, ενώ με διαφορετικό διαγωνισμό θα αποκτηθούν επιπλέον 700 ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας και ταχείας φόρτισης, 50 λεωφορεία υδρογόνου, καθώς και τρόλεϊ για την Αθήνα. Τελικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων.