Την έναρξη της 24ωρης λειτουργίας του Μετρό κάθε Σάββατο βράδυ, αρχής γενομένης από το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM, ο κ. Κυρανάκης επιβεβαίωσε πως η δοκιμαστική εφαρμογή απέδωσε θετικά αποτελέσματα, οδηγώντας στην υιοθέτηση του μέτρου σε μόνιμη βάση από τις 13 Σεπτεμβρίου.

Προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς - Τέλος η είσοδος ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο αναπληρωτής υπουργός ξεκαθάρισε πως προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών, υποστηρίζοντας ότι η απαγόρευση της ελεύθερης πρόσβασης των ταξί στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο αποτελεί μέτρο ενίσχυσης της ταχύτητας και αξιοπιστίας των λεωφορείων.

Αναβάθμιση στόλου με 1.000 νέα οχήματα εντός του 2024

Όσον αφορά την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν προστεθεί 1.000 νέα οχήματα, με τελικό στόχο τα 1.500, ώστε να ανανεωθεί πλήρως ο στόλος και να αναβαθμιστεί η ποιότητα των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα.

Ριζική ανακαίνιση των συρμών του ΗΣΑΠ - Νέα τρένα από το 2027

Ειδική αναφορά έγινε στη γραμμή του ΗΣΑΠ, όπου σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, το κύριο πρόβλημα είναι η παλαιότητα των συρμών, με αρκετούς να βρίσκονται σε κυκλοφορία από τη δεκαετία του 1980. Για το σκοπό αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη η πλήρης ανακατασκευή 14 συρμών, με τον πρώτο να παραδίδεται τον Φεβρουάριο του 2026 και έναν νέο συρμό να εντάσσεται στο δίκτυο κάθε μήνα. Παράλληλα, προβλέπονται έργα αναβάθμισης στους σταθμούς της γραμμής.

Σχετικά με τη γενικότερη εμπειρία των επιβατών στον σιδηρόδρομο, ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε ότι παραμένει προβληματική, ειδικά στα υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια, ωστόσο εντός του καλοκαιριού αναμένεται να γίνει παραγγελία νέων τρένων από την Hellenic Train, τα οποία προβλέπεται να κυκλοφορήσουν από το 2027.

Σχέδιο για διαφάνεια και ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε επίσης στο νέο νομοσχέδιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, κάνοντας λόγο για θεσμικό εκσυγχρονισμό, με την εισαγωγή συστημάτων παρακολούθησης και την αυστηροποίηση των πλαισίων ελέγχου. Κατηγόρησε την αντιπολίτευση για «χάιδεμα δημοσίων υπαλλήλων», υποστηρίζοντας ότι η αντίθεσή της στην τοποθέτηση καμερών σε σταθμαρχεία με το επιχείρημα της προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι αδικαιολόγητη όταν διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές.

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για διαφάνεια και αξιολόγηση

Μέσα στον Ιούλιο, όπως ανακοίνωσε, θα υπάρξει ενημέρωση για την πλατφόρμα railway.gov.gr, η οποία θα επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο την παρακολούθηση της θέσης κάθε τρένου με ακρίβεια εκατοστών, ενισχύοντας τις δικλείδες ασφαλείας και συμβάλλοντας στην αξιολόγηση του προσωπικού, καθώς θα καταγράφεται ποιος εργαζόμενος συμμετέχει στην κίνηση κάθε αμαξοστοιχίας.

Ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων στη Θεσσαλία έως το 2026

Όσον αφορά τα έργα αποκατάστασης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, στόχος, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2026, οπότε και η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί με το ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλειας ETCS, προσφέροντας αυξημένα επίπεδα προστασίας και αξιοπιστίας στις μετακινήσεις.