Σαφές μήνυμα για την ανάγκη εκσυγχρονισμού και επιτάχυνσης των διαδικασιών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με εργαζόμενους στον κλάδο.
Χαρακτήρισε μη ικανοποιητική και μη ανεκτή την πρόοδο των τελευταίων δεκαετιών, αφήνοντας αιχμές για καθυστερήσεις, ελλιπή οργάνωση αλλά και για τον ρόλο των συνδικαλιστικών φορέων.
«Η ταχύτητα με την οποία κινείται τα τελευταία 20-25 χρόνια είναι ικανοποιητική; Τα συστήματα που έπρεπε να βάλει η ΕΡΓΟΣΕ, αυτά έπρεπε να είχαν εγκατασταθεί το 2000. Αυτή είναι η ταχύτητα; Δεν είναι αυτή η ταχύτητα», τόνισε ο υπουργός.
«Μακάρι να αλλάξει κάτι στο σιδηρόδρομο μετά από αυτό το νομοσχέδιο. Μακάρι να έρθουν κι από το εξωτερικό στελέχη. Μακάρι να ανεβάσουμε ταχύτητα και η δεύτερη ταχύτητα, που εσείς την καταγγέλλετε, να μπορέσει να δώσει κάποιες λύσεις. Διότι η πρώτη ταχύτητα δεν είναι ικανοποιητική, ούτε ανεκτή».
Αναφερόμενος στις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου, εξέφρασε την ελπίδα για ουσιαστικές αλλαγές και ανανέωση σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού και τεχνογνωσίας:
Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε την ανάγκη συλλογικής αυτοκριτικής, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους –πολιτεία, διοικήσεις, εργαζομένους και συνδικάτα– να αναλογιστούν ευθύνες και καθυστερήσεις.
«Εδώ που βρισκόμαστε όλοι πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας», σημείωσε, προσθέτοντας πως τα σωματεία όφειλαν επίσης να συμβάλουν με ειλικρίνεια. «Μη δημιουργούμε την εικόνα ότι είναι όλα τέλεια», σχολίασε δηκτικά.
Τέλος, απαντώντας στις αντιδράσεις για την εγκατάσταση καμερών στα σταθμαρχεία, υποστήριξε πως δεν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα, καθώς δεν θα γίνεται καταγραφή ήχου:
«Οι κάμερες δεν θα έχουν ήχο, αλλά θα μπορούν να επιβεβαιώνουν στον διαχειριστή της υποδομής ότι ο αρμόδιος υπάλληλος είναι στη θέση του και εκτελεί τα καθήκοντά του», διευκρίνισε, επιμένοντας στην ανάγκη ενίσχυσης του ελέγχου και της λογοδοσίας στον τομέα των μεταφορών.