Σφοδρή κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου άσκησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με αφορμή τοποθέτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το 2019, η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη λειτουργούσε χωρίς τηλεδιοίκηση στο 99%, με ένα μόνο κέντρο λειτουργίας, καταρρίπτοντας –όπως είπε– το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ περί «επανάστασης» στον σιδηρόδρομο.
«Το 2019 υπήρχαν μόλις 5,6 χιλιόμετρα τηλεδιοίκησης. Το 2023 φτάσαμε στο 31% και σήμερα λειτουργεί σε ποσοστό 80%», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι το 100% θα είχε επιτευχθεί αν δεν είχε μεσολαβήσει η κακοκαιρία Daniel, η οποία προκάλεσε σοβαρές ζημιές.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην ψηφιακή τεχνολογία παρακολούθησης των συρμών σε πραγματικό χρόνο, τονίζοντας ότι το νέο σύστημα θα επιτρέπει όχι μόνο στους διαχειριστές, αλλά και στους πολίτες, να βλέπουν τη θέση των τρένων με ακρίβεια εκατοστών και ανά δευτερόλεπτο.
Όπως εξήγησε, το εν λόγω σύστημα έρχεται να καλύψει κρίσιμα κενά μεταξύ των ραδιοφάρων, τα οποία κυμαίνονται από 1 έως 5 χιλιόμετρα, ενώ σε περίπτωση βλάβης στο τέλος της ζώνης ευθύνης ενός κέντρου, ο χειριστής δεν έχει οπτική για την κατάσταση της γραμμής – δηλαδή αν είναι κατειλημμένη ή αν υπάρχει τεχνική βλάβη.
«Αυτό που εσείς ειρωνεύεστε είναι ένα κρίσιμο επιπλέον εργαλείο ασφαλείας, που θα λειτουργεί ακόμα και όπου δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση», σημείωσε.
Στη συνέχεια, ο κ. Κυρανάκης κάλεσε την αντιπολίτευση «να σταματήσει να παρουσιάζεται ως υπερασπιστής των ευρωπαϊκών κανόνων, ενώ καταγγέλλει τη χώρα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA)», ο οποίος –όπως υπενθύμισε– είχε χορηγήσει πιστοποιητικό ασφαλείας ένα μόλις μήνα πριν από την τραγωδία στα Τέμπη.
Τέλος, αναφέρθηκε σε προηγούμενο αίτημα για χρήση δύο μηχανοδηγών σε υπερταχείες, το οποίο απορρίφθηκε από τον ίδιο τον ERA, κλείνοντας με αιχμές για αντιφατική στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι σε θέματα ασφάλειας και ευρωπαϊκής εποπτείας.