Η υποβολή των πορισμάτων Καρώνη και Τσακιρίδη στον εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την έρευνα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών «σφραγίζει» την επιστημονική προσέγγιση, όπως έχει διατυπωθεί από τους διορισμένους δικαστικούς πραγματογνώμονες, την Πυροσβεστική και τη Hellenic Train, ότι η έκρηξη και η πυρόσφαιρα προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των τρένων και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με επικίνδυνους υδρογονάνθρακες και παράνομες ουσίες που κάποιοι μετ’ επιτάσεως προσπάθησαν να αποδείξουν ότι μεταφέρονταν στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Ο μηχανολόγος μηχανικός-ενεργειακός μηχανικός, Κώστας Κάπος, με το θάρρος της επιστημοσύνης του εξαρχής τάχθηκε υπέρ της αλήθειας χωρίς φόβο και πάθος.

Σήμερα μιλά στο «Μανιφέστο» για να πει ότι τα πορίσματα Καρώνη, Τσακιρίδη σηματοδοτούν ουσιαστικά το κλείσιμο των βασικών εκκρεμοτήτων της ανάκρισης.

Τα έλαια των μετασχηματιστών όντως μπορούν να αναφλεγούν

Είναι ένα πολύ ισορροπημένο πόρισμα, το οποίο αντιμετωπίζει τα θέματα από τη σκοπιά του χημικού μηχανικού. Ο κ. Καρώνης περιέγραψε σωστά και δίκαια, με βιβλιογραφία και όλη τη σχετική επιστημονική υποστήριξη, την ανάφλεξη των σιλικονούχων ελαίων, αλλά δεν επέμεινε στη διαδικασία που έγινε μέσα στον μετασχηματιστή, με αποτέλεσμα να αφήσει ένα ανοικτό παραθυράκι να σχολιάζουν οι έχοντες αντίθετη γνώμη ότι δεν είναι δυνατόν τα λάδια να έρθουν σε επαφή με τα τόξα που δημιουργήθηκαν από τα καλώδια.

Δεν δημιουργήθηκαν μόνο από τα καλώδια τα τόξα, δημιουργήθηκαν και στο εσωτερικό του μετασχηματιστή και αυτός ήταν ο λόγος που πήραν φωτιά τα έλαια. Δίνει απάντηση τόσο στο ότι δεν υπήρχαν εύφλεκτες ουσίες όσο και στο ότι τα έλαια των μετασχηματιστών όντως μπορούν να αναφλεγούν. Ήταν σαν να έσκασε ένας κεραυνός μέσα στον μετασχηματιστή τον ίδιο.

Η κατάθεση των πορισμάτων Καρώνη και Τσακιρίδη στο ανακριτικό γραφείο του κ. Μπακαΐμη σηματοδοτεί το κλείσιμο των βασικών εκκρεμοτήτων της ανάκρισης, μιας και το μόνο πόρισμα που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι της ΔΑΕΕ της Πυροσβεστικής από την αυτοψία του αρμοδίου κλιμακίου στο Κουλούρι της Λάρισας.

Άμα τη υποβολή και της τελευταίας πραγματογνωμοσύνης, είναι στην κρίση του δικαστικού λειτουργού αν έχουν ολοκληρωθεί οι ανακριτικές ενέργειες που έπρεπε να έχουν γίνει για την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης ή απομένουν και άλλες πράξεις στην κατεύθυνση της διεύρυνσης του κατηγορητηρίου σε βάρος και άλλων μη πολιτικών προσώπων από το υπουργείο Μεταφορών.