Γράφει ο Αριστείδης Ζορμπάς

Το τι έγινε στην τελευταία φάση της προεκλογικής εκστρατείας μεταξύ των φατριών της επικοινωνίας δεν περιγράφεται. Το μεγάλο πατατράκ ξεκίνησε από την απόφαση του Τσίπρα να δώσει συνέντευξη στον Σταύρο Θεοδωράκη. Με δεδομένο ότι οι όροφοι μεταξύ τους δεν πολυμιλάνε, η εκπρόσωπος Τύπου Πόπη Τσαπανίδου είχε εκφράσει θετική άποψη να δώσει ο… ηγέτης συνέντευξη στον «διαπλεκόμενο» Σταύρο. Λες κι αυτή κατά το παρελθόν ήταν… αντάρτισσα στα βουνά και δεν εργαζόταν στο κανάλι του ίδιου «ολιγάρχη», που εργάζεται σήμερα ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Οταν «μυρίστηκε» ότι η φράξια Τσαπανίδου-Μπάμπη Παπαδάκη είχε πει θετικά για τους «Πρωταγωνιστές», ο παρακάτω όροφος με τον πρώην εκπρόσωπο Τύπου Νάσο Ηλιόπουλο γνωστοποίησε προς όλες τις κατευθύνσεις τη διαφωνία του με την παρουσία Τσίπρα στην εκπομπή. Η δικαιολογία ήταν ότι «δεν μπορεί όλος ο κομματικός μηχανισμός να κάνει κριτική στον Θεοδωράκη για τον τρόπο που πήρε τη συνέντευξη Μητσοτάκη και τώρα να οδηγείται εκεί ο Αλέξης Τσίπρας», υποστήριζε το επιτελείο Ηλιόπουλου.

Στα πόδια της Πόπης

Η Πόπη με το προσφιλές –μη ήρεμο (sic) είναι αλήθεια– ύφος της ρωτούσε μεγαλόφωνα προς όλες τις κατευθύνσεις, ποιος είναι αυτός που μπλέκεται στα πόδια της... Κάτι σχόλια συνεργατών που ακούστηκαν, «να περάσουν οι εκλογές και θα τα ξεκαθαρίσουμε όλα…» μάλλον ήταν στην ένταση της στιγμής. Μια ένταση που υπήρχε και μετά το exit poll που κάποιοι από την επικοινωνία έστελναν μηνύματα του τύπου «μην τους πιστεύετε, νικάμε…»

Στην Πόπη χρεώνεται εξάλλου το μη ήρεμο ύφος της στη συνεδρίαση του Εκτελεστικού Γραφείου για το θέμα Πολάκη αλλά και ο τρόπος στην επικοινωνία για το πρόσφατο θέμα Κατρούγκαλου.

Σχολιάζονται ακόμα και πολλά άλλα, όπως οι οδηγίες για τη μιντιακή διαχείριση που φέρεται ότι «έδινε» σε κορυφαία στελέχη όταν είχαν τηλεοπτικές παρουσίες.

Κάποια εξ αυτών των κορυφαίων στελεχών εμφανίστηκαν με μάλλον «σκοτεινιασμένο» πρόσωπο από τις οδηγίες της «χθεσινής».

Τα παρατράγουδα στα επικοινωνιακά πάντως είχαν ξεκινήσει πολύ καιρό πριν. Από τη μια είχαν αποκλειστεί σειρά περιφερειακών καναλιών –άγνωστο για ποιους λόγους– όπως δημοσιογραφικός συνεταιρισμός ο οποίος συνεργάζεται με δεκάδες περιφερειακά κανάλια, οι οποίοι βέβαια προέβαλλαν παντού, μεταξύ άλλων κομμάτων, κυρίως το ΠΑΣΟΚ, το ΜέΡΑ25 και το ΚΚΕ.

Εξ οικείων παράπονα

Στο Διαδίκτυο υπήρξαν πάλι έντονα παράπονα, αφού παραδοσιακές ιστοσελίδες του χώρου, που κάνουν τη «δύσκολη» δουλειά για τον ΣΥΡΙΖΑ, αγνοήθηκαν ακόμα και από τις ερωτήσεις των συνεντεύξεων. Αν δει κανείς ποια ΜΜΕ ήταν κοντά στον κομματικό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ θα παρατηρήσει, για την εκλογική μάχη που πέρασε, ότι ήταν ο μικρότερος αριθμός μικρομεσαίων ΜΜΕ.

Υπήρξαν εκατοντάδες ΜΜΕ τα οποία δεν πλησίασε κανείς παρότι ήταν φιλικά κατά το παρελθόν, δημιουργώντας «αρνητικό κλίμα» στην επικοινωνιακή αγορά. Πληροφορίες ότι αυτοί που ασχολούνται δεν ήξεραν δεν τιμούν ένα κόμμα εξουσίας, όπως θέλει να είναι ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι γνωρίζοντες τα σημεία θυμούνται την εκλογική μάχη του 2015 αλλά και την πρώτη θητεία της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με εκπρόσωπο τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη και με την καθοδήγηση του μακαρίτη Θόδωρου Μιχόπουλου, οι οποίοι ενημέρωναν δεκάδες περιφερειακών και τοπικών ΜΜΕ ανά την Ελλάδα.

Η παθογένεια του τομέα επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ δεν εξαντλείται εκεί. Συνεχίζεται και στην επικοινωνία με διάφορα πρόσωπα του μαχόμενου ρεπορτάζ αφού αυτή η επικοινωνία έδειχνε να χωλαίνει σε μέγιστο βαθμό, λαμβάνοντας υπόψη τις προσωπικές διενέξεις των ατόμων του δημοσιογραφικού χώρου. Το ζήτημα είναι πόσο επλήγη ο ΣΥΡΙΖΑ από τις κόντρες, των προσώπων που είχαν την ευθύνη των επικοινωνιακών του κόμματος και τα οποία φρόντισαν να τις κρατήσουν ανοιχτές. Από την εσωκομματική αντιπολίτευση υπήρξαν σοβαρά παράπονα ότι σε μεγάλο βαθμό ενισχύθηκαν επικοινωνιακά με πρωτογενή πληροφόρηση πρόσωπα που δεν είχαν καμία σχέση με το κόμμα, στο πλαίσιο «χτισίματος» –άγνωστο για ποιο λόγο– μιας ανυπόληπτης και αμφιλεγόμενης επικοινωνιακής ομάδας.

Από δύο διαφορετικές πλευρές των κομματικών τάσεων αναμένονται να τεθούν επισήμως στα όργανα όλα όσα έγιναν την προεκλογική περίοδο.

Ελάχιστοι ασχολούνται πια με την αισθητική της προεκλογικής καμπάνιας, αφού τα σχόλια για τον «σκοτεινό» –σε επίπεδο φωτισμού– Τσίπρα στο τελευταίο σποτ προκάλεσε απορίες. Είναι εμφανές πάντως ότι το μεγάλο ξεκαθάρισμα μετά την ήττα Τσίπρα θα περάσει σίγουρα από συγκεκριμένα φάουλ της επικοινωνιακής ομάδας του κόμματος.

Αυτοί που θα τα θέσουν, θα τα παρουσιάσουν με αποδείξεις και… ντοκουμέντα.