Συχνά πυκνά στον δημόσιο διάλογο ακούγονται διάφορες απόψεις για τα «πορίσματα» κάποιων ελεγχόμενων από συμφέροντα ΜΚΟ, που μιλούν για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα. Την ίδια ώρα «σημαία» της αξιωματικής αντιπολίτευσης έγινε η λεγομένη «λίστα Πέτσα», με την οποία βοηθήθηκαν ελάχιστα σε ποσά ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της πρωτόγνωρης κατάστασης της πανδημίας. Αν παρατηρήσει κανείς την κομματική διόρθωση του ΣΥΡΙΖΑ, θα δει ότι ίσως είναι το μοναδικό κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Ευρώπη, που διαθέτει απολύτως ελεγχόμενα κομματικά ΜΜΕ.
Γράφει ο Αριστείδης Ζορμπάς
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα τραγελαφικά... Το κόμμα της Κουμουνδούρου συνεχίζει και κάνει κριτική σε εκλεγόμενη πριν έντεκα μήνες κυβέρνηση με τεράστιο ποσοστό για την κατάσταση του Τύπου στην Ελλάδα και την ίδια ώρα συνεχίζει να υιοθετεί την ελεγχόμενη πληροφόρηση μέσω κομματικών ΜΜΕ. Φαίνεται ότι ο νεόκοπος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος λανσάρει την ελεύθερη «δυτική» σχέση του με τα ΜΜΕ, ανέχεται –άγνωστο για ποιους λόγους– κομματικά ΜΜΕ στα σοβιετικά πρότυπα, δίνοντας τροφή σε διάφορους αμερόληπτους, πολιτικά, κύκλους να τον κατηγορούν για υποκρισία.
Πρόσφατα όταν έκλεισε ο κομματικός ιστότοπος του ΣΥΡΙΖΑ left.gr, όλοι «έψαξαν» να δουν τι θα γίνει με τους εργαζομένους. Οπως δηλώθηκε επίσημα, οι εργαζόμενοι «μετακόμισαν» στο Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ και στην «Αυγή». Το κόμμα, λοιπόν, της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενισχύει τα κομματικά του ΜΜΕ με εργαζομένους που εργάζονται –αδιαφορώντας για κάθε έννοια δεοντολογίας– σε media που αδυνατούν να κάνουν στο ελάχιστο κριτική στο κόμμα τους και στις ενέργειες των προσώπων του.
Είναι γνωστές στη μιντιακή αγορά οι απόψεις του Στέφανου Κασσελάκη για τα κομματικά ΜΜΕ. Ισως επειδή τα πρόσωπα που εργάζονται σε αυτά δεν είναι της επιλογής και της επιρροής του, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να εκτιμά ότι δεν έχουν –και δεν μπορούν να έχουν– ουσιαστική απήχηση και παρέμβαση και προωθεί την άποψη ότι πρέπει να δοθεί τέλος στην οικονομική αιμορραγία του κόμματος για τη στήριξή τους. Παράλληλα πιστεύει ότι πρέπει να βελτιωθούν οι σχέσεις με τα μιντιακά συγκροτήματα που έχουν σημαντική επιρροή και ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση τη κοινής γνώμης.
Τα τρία σενάρια
Οσον αφορά το μέλλον της κομματικής εφημερίδας «Αυγή» και του ραδιοσταθμού Στο Κόκκινο 105,5 FM, ο κ. Κασσελάκης και οι στενοί συνεργάτες του συζητούν τρία σενάρια: Η εξυγίανση θα περιλαμβάνει απαραιτήτως μείωση προσωπικού, απομάκρυνση στελεχών που μισθοδοτούνται από τα media μετά τις ευρωεκλογές ενώ εργάζονται για το κόμμα και επιβολή κανόνων επαγγελματικής και επιχειρηματικής λειτουργίας.
Στο δεύτερο σενάριο προβλέπεται η πώληση του συνόλου ή των πλειοψηφικών πακέτων μετοχών της «Αυγής» και της Left Media (ιδιοκτήτριας του ραδιοσταθμού Στο Κόκκινο 105,5 FM). Θα είναι μια ιδιότυπη αποκομματικοποίηση-ιδιωτικοποίηση, με την οποία το οικονομικό βάρος λειτουργίας αυτών των ΜΜΕ θα μεταφερθεί σε ιδιώτες – προφανώς μέλη ή φίλους του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι, όμως, αμφίβολο αν αυτό το σχέδιο μπορεί να υλοποιηθεί, καθώς η συχνότητα του ραδιοσταθμού έχει παραχωρηθεί στο κόμμα και ενδεχομένως υπάρχει νομικό κώλυμα για την πώλησή της.
Επειδή δέχεται πληθώρα κριτικών για τα λεγόμενά του σε σχέση με τα κομματικά ΜΜΕ, ο Στέφανος Κασσελάκης έχει θέσει σε ισχύ ειδικό σχέδιο βελτίωσης των σχέσεων του κόμματος με μιντιακά συγκροτήματα και με ενίσχυση της παρουσίας του σε αυτά. Στο πλαίσιο αυτό είναι σχεδόν «πανελίστας» ανάλαφρων εκπομπών, γεγονός που καυτηριάζεται από πληθώρα σοβαρών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, με μεσολάβηση του πατέρα του, Θεόδωρου Κασσελάκη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε δίαυλο επικοινωνίας και συνεννόησης με δύο μεγάλους επιχειρηματίες ΜΜΕ.